mako
פרסומת

הזוג שהכיר בשיקום: "הוא עיוור אבל הוא הבן אדם הראשון שבאמת רואה אותי"

חייו של מתן לוי השתנו אחרי שנפצע באופן אנוש בקרבות שנערכו בקיבוץ נירים, ונשאר ללא היכולת לראות. אך דווקא מהמקום הנמוך הזה הוא פגש את תורי שהפכה לאשתו. בריאיון לניב רסקין ב"חדשות הבוקר" אחרי החתונה המרגשת הם שיתפו על סיפור ההיכרות ביניהם וגם, מי האמן שבחר לשלוח להם מסר

חדשות הבוקר
mako
פורסם:
מתן לוי, תורי לוי
מתוך "חדשות הבוקר" | צילום: מתוך "חדשות הבוקר", קשת 12
הקישור הועתק

מתן לוי נפצע באופן אנוש ואיבד את ראייתו במהלך פעילות בקיבוץ נירים, כשהתעורר הוא הכיר את תורי ששמעה על מצבו והגיעה כדי לעזור. עם הזמן הקשר בין השניים הפך לאהבה והם עמדו מתחת לחופה שהפכה לויראלית וריגשה את כולנו. בזמן שהיה מורדם ומונשם, הוא זכה לקבל ביקור מאחד האומנים המוערכים עליו, הזמר עמיר בניון ששר לצד מיטתו והגיע כדי לסגור מעגל וליווה את כניסתם. בריאיון עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", הם שיתפו על סיפור אהבתם שהתחיל בנקודה הכי נמוכה וגם המסר המפתיע שקיבלו מהזמר האהוב.

"מתן היה מאצ'ו, הוא לא נתן לי גם אם הוא היה צריך איזושהי עזרה בלהרים ולסחוב כי היד שלו לא כל כך עבדה", שיתפה תורי על מי שהפך לבעלה והוסיפה: "הוא עשה הכול לבד, הוא לא נתן לי יותר מדי לעזור לו וזה בסדר, כי כולם אומרים שאני זאת שעזרתי לו והוא עזר לי לא מעט. הוא אולי לא רואה אבל הוא הבן אדם הראשון בחיים שלי שבאמת רואה אותי ובאמת יודע מי זאת תורי. הוא מקבל, מכיל ואוהב".

מתן סיפר על הזמר עמיר בניון שביקר אותו כאשר היה מורדם ומונשם בבית החולים וסגר מעגל בחתונה כששר את שיר הכניסה של הזוג לחופה: "הוא עשה את זה בהתנדבות מלאה ומכל הלב. הוא בן אדם מדהים, עמיר בניון הזמר הכי טוב במדינה לדעתי".

בתוכנית ניצלו את ההזמנות כדי להפתיע את מתן והקליטו עבורו מסר מעמיר: "שלום לכם אהובים, תודה שנתתם לי להשתתף בנס הגדול הזה שאתם מייצגים. אני לא האמנתי אני הופעתי לך כשהייתה מורדם, מונשם לא ידעו מה קורה איתך ופתאום להזמין אותי לחתונה שלך אז אלוהים גדול ואני אוהב אתכם. שיהיה לכם רק טוב, משפחה יפה, תעלו ותצליחו שניכם ביחד".

תורי, ספרי קצת את על ההיכרות שלכם מתי הכרתם לראשונה?
"התחלנו להכיר קצת לפני המלחמה וזה לא כל כך התקדם. כששמעתי עם פרוץ המלחמה שהוא התעוור, החלטתי ליצור איתו קשר נטו בשביל להיות שם כי גם אימא שלי עיוורת ואני יודעת להתמודד ולהכיל את זה. התחלתי לבקר אותו בבית חולים וזה התפתח".

פרסומת

מתי נפל לך האסימון שתורי היא האחת שלך?
מתן: "בהתחלה הייתי במצב שקשר רומנטי אפילו לא היה באופק. היא הכירה אותי עוד בשיקום אבל כשהיא באה לבקר אותי, זה באמת היה מתוך כוונה לעזור לי. אבל אז היא באה עוד פעם ועוד פעם והיא התחברה אליי לשיקום. היא עזרה לי להשתקם, בזכותה עברתי את זה".

מתי היה הרגע נגיד שבו את אמרת לעצמך, 'הנה אני מתאהבת'?
תורי: "אתם צריכים להכיר את מתן, אין מי שלא אוהב אותו, ההומור שלו, החיוך שלו והאופטימיות שלו. אי אפשר לתאר את האופטימיות הזאת את הכוח הזה ואת השמחה הזאת".

אתם יודעים להגיד מה היה ההבדל בין הסיבוב הראשון שלכם לסיבוב השני שפתאום זה כן עבד באופן כל כך עוצמתי עבור שניכם?
מתן: "הייתי צריך להתעוור בשביל שהיא תענה לי. היא ראתה שהסטנדאפיסט המעולה דניאל חן ביקר אותי והוא העלה סטורי שלי שהתעוורתי ושיתף את זה עם הקהל שלו. תורי, היא עוקבת הדוקה שלו ראתה את זה ואימא שלה גם עיוורת. היא שלחה לי הודעה ואז היא ראתה שדיברנו שנה לפני זה והיא סיננה אותי. במקרה היא גילתה גם שאנחנו שכנים, אז האחד פלוס אחד הזה אמר לה שהיא חייבת לבוא לבקר אותי".

איך נפצעת?
מתן: "היינו בפטרול, סרקנו אחרי מחבלים בקיבוץ נירים. היינו שישה בכוח והתחיל ירי של מרגמות, קיבלנו פגיעה ישירה בכוח, עומר ביטן, גיבור ישראל ז"ל נפל ועוד חמישה נפצעו. אני נפצעתי באורח אנוש. זאת הייתה תקרית קשה אבל ברוך השם אנחנו פה".

פרסומת

מתי בעצם אתה מבין שאתה מאבד את הראייה?
מתן: "זו שאלה יחסית מורכבת, אבל אני חושב שהבנתי את זה באופן סופי משהו כמו שלושה שבועות, חודש אחרי הפציעה שלי. כשנפצעתי לא איבדתי את ההכרה אבל הפנים שלי היו במצב קשה. איבדתי את הראייה באותו הרגע אבל לא איבדתי את ההכרה שלי, והייתה לי פציעה קשה ביד וחשבו שהיא נקטעה. לא הייתי במצב לחשוב, אני רואה, לא רואה? רק שמעתי והייתי בטוח שזהו, הלכה רק היד ואמרתי 'תרדימו אותי, כואב לי ואני רוצה להגיע לבית חולים שתיתנו לי משהו שירדים אותי'. כשהתעוררתי גיליתי שהיד זאת הבעיה הכי קטנה שלי".

מה היה לך הכי קשה אחרי שהבנת שזה המצב ואלו החיים החדשים שלך?
מתן: "המון דברים היו לא פשוטים, אחד מהדברים שהיו לי קשים זאת ההבנה שאני חסר תועלת כי רגע לפני הייתי לוחם בצבא מוכן עם הנשק לעשות הכול בשביל המדינה שלי ורגע אחרי אני מרגיש נזקק. בהתחלה גם לא יכולתי ללכת ולדבר, כולי מחובר לצינורות ומטפלים בי. לא יכולתי לזוז בכלל ורציתי לעזור כי הטראומה של השביעי עדיין הייתה עליי. ישבתי וחשבתי על כל מה שהם עשו לנו ורציתי לעזור. אחד הדברים שהכי פחדתי מהם זה להיות חסר תועלת, אבל הבנתי שלא חייב עיניים בשביל לתת מעצמך - צריך רק רצון".

כשצעדת לחופה כמה באמת הרגשת את הרגע עצמו, וכמה באמת עברו לך בראש כל השנתיים האחרונות?
מתן: "בתור עיוור ראיתי את זה הכי טוב בעולם, את האהבה של המשפחה והחברים שלי שבזכותם עברתי את כל הדרך הזאת. לא עברתי את זה לבד, עברנו את זה ביחד, גם אני ותורי עברנו את זה ביחד. זה היה סוג של סגירת מעגל בשבילי, עברתי הרבה דברים, אבל תחושה כמו זאת שאתה עומד מתחת לחופה לא חוויתי. למי שלא חווה עדיין, אני ממליץ".