בין שאתן רזות או מלאות, ככל הנראה שלא תוכלו לחמוק מצלוליט. צלוליט מופיע כאשר רקמות החיבור בשכבת הדרמיס של העור נחלשות ומאפשרות לשומן לחדור ולגרום למראה המקומט שכולנו מכירות (ויודעות לשנוא). גם דוגמנית העל כריסי טיגן הוכיחה שצלוליט מופיע אצל נשים בכל הגדלים, אז הגיע הזמן להפסיק לכעוס על עצמנו ולהתחיל לעשות שינויים בתזונה שיכולים למנוע את זה. חשוב לציין שאין פתרונות פלא לצלוליט, אך שינויים בתפריט בהחלט יכולים למנוע היווצרות של צלוליט או להפחית את המראה של הסימנים.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

פחמימות מעובדות

אחת הדרכים הטובות ביותר לדעת אם מזון מסוים גורם לצלוליט, זה לחפש אחר מאכלים שגורמים לדלקת. "דלקות כרוניות מובילות להגדלת תאי השומן בגוף ולאגירת נוזלים ורעלנים", מסבירה סטפני מנדז, דיאטנית קלינית ומקימת מרכז כושר ותזונה לנשים. "כאשר הנוזלים בתאים מצטברים,  מחזור הדם נפגע והרעלנים מתחילים לתרום לפירוק הקולגן והאלסטין, ששומרים על עור חלק ומוצק".

פחמימות מעובדות או מאכלים שחסרים בהם דגנים מלאים, הם מבין המזונות הנפוצים ביותר שגורמים לדלקת. "בפחמימות מעובדות, הסובין (קליפת הגרעין של דגנים), הנבט והאנדוספרם (הרקמה להזנת העובר בצמח) – כולם הוסרו ואיתם החלבון, הסיבים התזונתיים, הויטמינים, המינרלים ונוגדי החמצון", היא מסבירה. "הם נספגים במהירות כסוכרים פשוטים ונספגים אל מחזור הדם, מה שגורם לעלייה חדה ברמת הגלוקוז בדם". פחמימות מעובדות נמצאות במזונות כמו לחם לבן, קמח לבן ואורז לבן. גם סוכרים מעובדים ופחמימות פשוטות גורמים לדלקות, לכן מנדז ממליצה להימנע ממאכלים כמו דגני בוקר מסוכרים, שתייה מתוקה, סוכריות ופסטה.

קורנפלקס
מסוכרים החוצה | צילום: baibaz, Shutterstock

מזון מעובד

עד כמה שלפעמים אנחנו אוהבים ליהנות ממזון מהיר, לצערנו מזון מעובד הוא אחד הגורמים העיקריים לצלוליט. מרבית המאכלים שתמצאו בסופרמרקט הם למעשה מאכלים מעובדים (במידות שונות). "מזון מעובד לרוב מכיל מזונות הגורמים לדלקות, כמו סוכר, שומן ומלח, שמוסיפים למזון כדי לשמר אותו ואת טעמו", מסבירה קריסטן סמית', דיאטנית קלינית. מאילו מאכלים כדאי לכם להימנע במיוחד? צ'יפס, חטיפים, מאפים, שתייה מוגזת, נקניקיות, נקניקים וארוחות מוכנות מראש.


עוד ב-mako בריאות
>> למה הדיאטה החדשה הזאת שוברת את האינטרנט?
>> כנראה שזמן לא באמת מרפא לב שבור 
>> מי בריאה יותר: אשלי גרהאם או ג'יג'י חדיד?

מלח

המרכיב שהכי חשוב להימנע ממנו בכל הנוגע לצלוליט הוא מלח. למרות שעד כה לא נמצא קשר בין מלח להיווצרות של צלוליט, מלח יכול לגרום להחמרת צלוליט קיים. "מלח גורם לגוף שלכם לאגור נוזלים בתאי ורקמות השומן, מה שגורם למראה מקומט ודלקתי כמו שיש בצלוליט", מסבירה מנדז. על פי משרד הבריאות, מרבית הישראלים צורכים בממוצע פי 2 מהכמות היומית המומלצת של מלח ולכן חשוב להקפיד לחשוב פעמיים לפני שאתם מוסיפים עוד מלח למנה שלכם.

מלח גס
זהירות, מלח | צילום: AlenKadr, Shutterstock

החדשות הטובות

לפני שאתם מתבאסים על זה ששללנו כאן לא מעט מאכלים טעימים, ישנם גם מזונות שיכולים לסייע למנוע צלוליט. עדיף לשלב בתזונה שלכם מאכלים נוגדי-דלקות, שמכילים נוגדי חמצון ופוליפנולים. פירות יער, פירות המכילים ויטמין C, עלים ירוקים כמו תרד וקייל וגם אגוזים, סלמון ושמן זית – המכילים שומן בריא.