גם מי שאוהב להתאמן נוטה לא להשקיע מספיק ברגליים, אם זה מחשש שהירכיים או הישבן יגדלו או סתם בגלל שאין כוח ללאנג'ים. אבל, חוץ מזה שמי שלא מתאמן גם על הרגליים נראה מוזר – הוא בעיקר מפספס המון יתרונות בריאותיים. אם אתם גם ככה הולכים לחדר הכושר, תדחסו כמה סקוואטים על הדרך. הנה 5 סיבות שיגרמו לכם להתחיל לעבוד על הרגליים שלכם:

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. בשביל הברכיים

אם אתם חושבים שסקוואטים פוגעים בברכיים, תשמחו לגלות שמדובר במיתוס. אם עושים זאת נכון, סקוואטים דווקא יחזקו את הברכיים שלכם, משום שהם מחזקים את השרירים שמסביב למפרק. וזה גם יעשה את הישבן שלכם מוצק.

2. בשביל לרוץ יותר מהר

רוצים לשפר את הביצועים שלכם בריצה? תוסיפו תרגילי רגליים לאימון הרגיל שלכם. התרגילים האלה יעזרו לכם בכוח המתפרץ – כך תוכלו לרוץ ספרינט מהר יותר ואז להגביר את הקצב. בנוסף, משום שבתרגילי רגליים חשוב לשמור על גב ישר, אתם הופכים להיות מודעים יותר ליציבה שלכם, וגם הגב מתחזק.

סקוואט קפיצה, טבטה
סקוואט קפיצה, טבטה | צילום: רועי ברקוביץ'

עוד ב-mako בריאות:
 >> לעולם פגם: האנשים היפים שבטוחים שהם מכוערים
>> תקופת יובש: מה יקרה לכם אם תפסיקו לעשות סקס?
>> האימון משעמם אתכם? כך תאתגרו את עצמכם

3. בשביל חילוף החומרים

העלאת מסת השריר שלכם תגרום לעלייה בתהליך חילוף החומרים שלכם, ולשריפת קלוריות מוגברת יותר גם בזמן מנוחה. הדרך הכי פשוטה לבנות שריר במהירות היא על ידי סקוואטים ולאנג'ים. אז אמנם יהיה לכם קשה לעלות ולרדת במדרגות לכמה ימים, אבל רק תחשבו על כל הקלוריות האלה שתוכלו לשרוף בעתיד.

4. בשביל שרירי הליבה

אין דבר יותר חשוב בחיים האלה (כמעט) מאשר שרירי הליבה, השרירים שמחזיקים את האיברים הפנימיים שלנו במקום. יש המון דרכים לחזק את הליבה, ואנשים לרוב בוחרים בכפיפות בטן כאופציה העיקרית, אבל זה לא בהכרח נכון, משום שזה יכול לפגוע בגב.

5. בשביל להילחם במחלות

אימוני כוח יכולים להגן עלינו מפני סוכרת, או לעזור לגוף להתמודד עם המחלה. במחקר שבדק את אפקט אימוני הכוח על חולי סוכרת מסוג 2 נמצא כי האימון השפיע על רמות האינסולין בגוף. בנוסף, פעילות קרדיו-וסקולארית ידועה כמשפרת את בריאות הלב ויכולה להגן עלינו מפני מחלות לב. 

(מקור)

>> אבוקדו או סופגנייה: איפה יש יותר שומן?