לקראת גיל ההתבגרות מופיעות לנו שערות הערווה, והאופנה לא תמיד תומכת בשימור כל השיער שיש לנו שם. אז למה יש לנו שיער כזה בערווה והאם כדאי לנו לגלח אותו או להשאיר אותו במקומו כפי שהטבע התכוון?

 >> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

בני האדם איבדו את רוב שיער הגוף שלהם לפני 70-120 אלף שנה, לאחר עידן הקרח האחרון, כנראה משום שמאז שהתחלנו להרוג חיות ולהשתמש בפרווה שלהם, ולכן כבר לא היינו צריכים אותן. אבל לא כל השיער שלנו נשר, וכעת אנחנו בעמדה ייחודית בקרב היונקים, בה אנחנו היחידים שיש להם שיער ערווה ארוך ועבה.

יש כמה תיאוריות שיכולות להסביר את זה, הראשונה גורסת כי מדובר בסימן להתבגרות מינית שמסמנת שהאדם מוכן להזדווג, ומטרת שערות הערווה עצמן היא להקטין את החיכוך בזמן קיום יחסי מין. התיאוריה השנייה קשורה לזיעה- יש לנו שני סוגים של בלוטות זיעה, הסוג הראשון פולט בעיקר מים ומלח ולא מייצר ריח, בעוד שהסוג השני מפריש גם חומרים מפיצי ריח כמו פרומונים. הרעיון הוא ששערות הערווה שלנו, וגם שערות בית השחי, לוכדות את הפרומונים ועוזרות לכוון אותם אל עבר בני זוג פוטנציאליים. ממצאים התומכים בתיאוריה הזו גורסים כי נשים מפיצות סוג שונה של פרומונים כאשר הן מבייצות, כדי לאותת שהן פוריות.

עוד ב-mako בריאות:
>>  המאכלים שיעזור לכם למנוע סרטן
>> לא רק בפורים: איך להרגיש שוב כמו ילד?

>> לגליזציה של קנאביס? לא מתחת לגיל 25

עם זאת, במחקר שנעשה על סטודנטים אמריקניים נמצא כי כ-96 אחוז מהנשים ו-87 אחוז מהגברים הסירו - לחלוטין או חלקית - את שערות הערווה שלהם. אבל, היות ושערות הערווה שלנו הן גסות וצפופות, תהליך הצמיחה מחדש גורם לגירוד ואי נוחות באזור, לפחות כך דיווחו 75 אחוז מהנשאלים בסקר.

מה עוד יכול לקרות לעור שלכם כשאתם מסירים את שערות הערווה? בעת הצמיחה מחדש של השיער, כמה שערות יכולות לגרום לפוליקוליטיס, לצמוח מתחת לעור וליצור מוגלה. בנוסף, שעווה גורמת לקרעים מיקרוסקופיים בעור שיכולים להזדהם בקלות, ולהעלות את הסיכון שלכם לחלות במחלות מין. ושלא נדבר על סיבוכים בעקבות הסרת שיער – כמו כוויות משעווה חמה מדי או חתכים מגילוח במקום הרגיש הזה. זה לא משנה מה תהיה האופנה לגבי הסרת שיער גוף, זה לא יזיק לכם לשמור על שערות הערווה שלכם בדיוק איפה שהן נמצאות.

>> נקיון כפיים: מתי באמת צריך לשטוף את הידיים?