טרנד האיפור הקבוע צובר תאוצה: אם עד היום יכולתם ליהנות מגבות מעוצבות יותר או משפתיים אדמוניות, היום תוכלו להתחדש גם בקעקוע חדש שמבוצע באותו העיקרון, בערך.

לפני שאתם מגישים את הזרוע, הכתף או כל חלק אחר בגוף; כדאי שתבינו קצת יותר על השיטה שמתיימרת להוות תחליף לקעקועים העמוקים שנחרטים בעור ונותרים לשנים רבות.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

פנינו לאחד המכונים כדי להתעניין לגבי הטכניקה החדשה, שם הבטיחו לנו שבהחלט מדובר בשיטה עדינה יותר, שאינה פוצעת את העור כמו קעקוע רגיל, אלא רק חודרת לשכבת האפידרמיס – שהיא למעשה השכבה העליונה של העור. זאת בניגוד לקעקועים רגילים שחודרים אל עומק הדרמיס – השכבה הפנימית יותר. יתרה מכך, נאמר לנו שקעקוע מהסוג הזה הוא פחות כואב בהשוואה לקעקוע רגיל.

כיוון שאנחנו סקפטיים מטבענו, פנינו לד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואת עור אסתטית, ובדקנו אם אכן מדובר בשיטה מוצלחת ובטוחה יותר שתאפשר לנו להתקעקע בכיף. "כל שיטת קעקוע כרוכה בחדירת מחט לשכבת הדרמיס ולכן אין הרבה הבדל בין השיטות", מבהירה ד"ר אלמן. "צריך להביא בחשבון שגם כשמדובר לכאורה באיפור קבוע ולא בקעקוע, פיגמנט הצבע לא יחזיק מעמד למשך שנים בהנחה שהוא לא יוחדר לעומק הדרמיס. יתרה מכך, כשמדובר באיברי גוף כמו זרוע או רגל, שהעור בהם עבה יחסית, נדרשת פעולה חודרנית יחסית על מנת להשיג אפקט עמיד".

View this post on Instagram

A post shared by שרית אנטר איפור קבוע (@saritanter_makeup)

ומה לגבי שיטת השערה?

"גם איפור קבוע המשמש לטובת שיפור תווי הפנים, כמו 'שיטת השערה', לרוב חודר אל תוך שכבת הדרמיס, אם כי ייתכן שהוא חודר פחות מקעקוע שנעשה על איבר אחר בגוף כמו זרוע או רגל, וגם המחט עדינה יותר. צריך להבין שאזור הפנים כל כך עדין, כך שמאוד קשה ליצור אפקט רק באמצעות חדירה שטחית לאפידרמיס, ולרוב כשמבצעים קעקוע בשפתיים או בגבות חודרים מעט לדרמיס, גם כשאין כוונה כזאת. אם זה לא קורה והחדירה מתבצעת רק באפידרמיס - לרוב התוצאה לא מחזיקה מעבר לכמה חודשים".

נורית אורן, אמנית גבות, מוסיפה: "כשמדובר בציור גבה, לא חודרים את שכבת הדרמיס. מומלץ ללכת לאמן/ית גבות מקצועי שיודע לעבוד בריחוף ואז התוצאה היא שטחית ודוהה עם הזמן עד כדי נעלמת, אבל כשמדובר בציור גוף, זה כן קורה ולכן זה קעקוע לכל דבר. בציור גבה מציירים שערות זעירות ודקיקות באמצעות פיגמנט ואילו בציור גוף עובדים על שטח רחב יותר, מחדירים יותר צבע על עור עבה יותר מהגבה ואז אין הבדל בין קעקוע רגיל לבין זה. אמנם באמצעות המכשור של המקעקעות איפור קבוע יותר עדין ופחות כואב, אבל החדירה עמוקה והתוצאה נחרטת בעור לשנים רבות".

אגב, אם כבר החלטתם ללכת על זה ולעשות קעקוע באמצעות איפור, ד"ר אלמן מציעה שתבחרו בגוון כחול. "ברגע שנמאס מהקעקוע ומעוניינים להסיר אותו, קל יותר לעשות את זה אם מדובר בכזה שמכיל רק פיגמנט כחול. לעומת זאת, שילוב של כמה צבעים בתוך הרקמה קשה מאוד להסרה, אפילו באמצעות לייזר".

x

View this post on Instagram

A post shared by Nurit_Microblading (@nurit_microblading)

 

 ואם סיכונים מטרידים אתכם, שוב כדאי לשים לב –  ד"ר אלמן מבהירה שכל פציעה בעור, גם אם היא מבוקרת, כרוכה בסיכונים. "כשמבצעים קעקוע – מכל סוג שהוא, חשוב לדעת שתמיד קיים סיכוי לבעיות – החל מביצוע לא מוצלח של הציור עצמו, דרך פצעים וצלקות שלא ניתנות להסרה ועד להרפס, שחבוי בגוף שלנו ומי שיש לו נטייה לכך יכול לסבול מהתפרצות שלו".

עדיין שוקלים לבצע קעקוע? שימו לב לטיפים של הד"ר: "חשוב לוודא שהמקום שבוחרים לבצע בו את הקעקוע הוא מקום נקי ומסודר שפועל תחת הנחיות ההיגיינה המתבקשות ורצוי לקבל עליו המלצות מראש. צריך לראות שמשתמשים במחט סטרילית חד פעמית ומנקים היטב את העור לפני ביצוע הפעולה.  כמו כן, חשוב לדעת שאזורים בעלי רקמת עור דקה כמו חזה או שוק נוטים יותר להצטלק, ולכן כדאי לשקול היטב לפני שמחליטים לבצע קעקוע באזורים אלה".

View this post on Instagram

A post shared by Daria Debiak (@dariadebiak)

עוד ב-mako בריאות:
>> האם לאכול תפוחי אדמה זה באמת כזה רע?
>> עלייה בתחלואה – במדינה המחוסנת ביותר בעולם
>> הסימנים שהגיע הזמן להפסיק לצבוע את השיער

לסיכום: כמה דברים שכדאי לדעת על קעקוע בשיטת האיפור הקבוע

  1. הסיכונים דומים לאלה שבקעקוע רגיל: בעוד שמכונים שונים יבטיחו לכם שהקעקוע מבוצע רק בשכבת האפידרמיס (העליונה של העור), מדובר בשיטה שחודרת לשכבת הדרמיס (השכבה העמוקה יותר) ולכן היא אינה חפה מסיכונים.
  2. אפילו איפור קבוע בפנים לרוב חודר לשכבת הדרמיס: אם זה לא קורה – התוצאה תהיה זמנית בלבד.
  3. קעקוע שמשלב בתוכו כמה צבעים קשה יותר להסרה: לכן עדיף לבחור בפיגמנט כחול שניתן להסרה בקלות יחסית לקעקועים צבעוניים.
  4. לא כדאי להתפשר על המקום שמבצע את הפעולה: ודאו שמכון מחזיק בהמלצות ופועל בהתאם לכללי ההיגיינה המתחייבים, לרבות שימוש במחט סטרילית חד פעמית וחיטוי האזור הרלוונטי בגוף.
  5. ענייני הלכה: קעקוע רגיל אינו תואם את כללי ההלכה היהודית. לגבי קעקוע באיפור קבוע – ובכן, מתברר שקיימים חילוקי דעות בעניין, ולכן אם העניין חשוב לכם כדאי שתתייעצו עם גורם מתאים.

 

 

>> מוגלה, נפיחות וצלקות: הנזקים שיכולים להיגרם מקעקועים