בתקופה האחרונה אין ספק שרבים מאיתנו מעדיפים ללכת ברגל מאשר לקחת אוטובוס. אלו שיכולים לנסוע ברכב פרטי בהחלט יכולים לנצל את זה – אבל אלו שלרוב נוסעים בתחבורה ציבורית, הקורונה הובילה ללא מעט חששות. הצד החיובי של העניין, הוא שהליכות הן מאוד טובות לבריאות. אבל אם אתם עושים את זה בנעליים הלא נכונות – אתם יכולים לעשות לעצמכם לא מעט נזק.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

מזג האוויר בארץ כל כך חם, שרבים מעדיפים ללכת בחודשים החמים (כלומר רוב השנה) עם נעליים פתוחות, בדגש על סנדלים וכפכפי אצבע. אפשר להתווכח על העדפות אופנתיות, אבל אין ספק שלרבים חם מדי כדי ללכת בנעליים סגורות בקיץ ובצדק. אבל אם אתם יודעים שאתם מתכננים ללכת הרבה (לפחות ק"מ ומעלה) – עשו לעצמכם ולכפות הרגליים שלכם טובה – ואל תבחרו בסנדלים (ובטח שלא בכפכפי אצבע) – וזו המלצה של פודיאטרית (רופא כף-רגל וקרסול).

"כשאתם הולכים, הדבר הכי מתאים לנעול זה נעלי הליכה או ריצה, שמיועדות לתנועה מסוג זה וסופגות זעזועים, כמו גם מציעות ריפוד ותמיכה", מסבירה ד"ר ג'קלין סוטארה, רופאת כף רגל וקרסול למגזין well+good. ד"ר דיאן קושימונה, פודיאטרית, לא פחות חשוב מכל הדברים הללו, זה גם לוודא שיש בנעליים מדרסים, המספקים תמיכה לקשת כף הרגל. לפי ד"ר סוטארה, מדרסים מספקים תמיכה שעוזרת ליציבה ומונעת מכם מלעקם את הקרסול. "זה עוזר עם הזמן לאדם להפעיל את השרירים הנכונים ולעמוד ביציבה נכונה, כך שבעתיד לא תצטרכו את המדרסים כלל", היא מסבירה.

סנדלים וכפכפי אצבע לרוב לא מציעים תמיכה אורתופדית כלל – וזה עלול לבוא לרעתכם אם אתם נוהגים ללכת איתם לעתים קרובות. מובן שאין בעיה לנעול סנדלים, קשה מאוד לעבור את הקיץ בלעדיהם, אבל השתדלו לבחור בסנדלים רק כשאתם יודעים שאתם לא מתכוונים ללכת הרבה. אם תלכו הליכות ארוכות עם סנדלים ללא תמיכה, ההשלכות עשויות להיות לא נעימות, הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך.

נועלת נעליים (צילום:  Alena Ozerova, shutterstock)
רק נעלי ריצה והליכה, עם ריפוד ובולם זעזועים בכף הרגל | צילום: Alena Ozerova, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> הטריק הוויראלי של רופאת השיניים להתאמת מסכה
>> רוצים לרדת במשקל? קודם כל תפסיקו לאכול את זה
>> ייתכן שבקרוב נוכל לטוס בלי לחשוש מקורונה

"בטווח הקצר אתם יכולים לסבול משלפוחיות, גירויים בעור, שין-ספלינט (כאבים בעצם השוק) ואף כאבי שרירים ברגליים, בכפות הרגליים ובגב", מסבירה ד"ר סוטארה. "בטווח הארוך זה עלול להוביל להחמרה של נפיחות ועיוות בבוהן, בעיות עצביות, כאבים בעקבים, דלקת גידים ועוד.בנוסף לכך, היא ממליצה להיפטר מנעליים ישנות ושחוקות, שהריפוד או המדרסים נשחקו מהליכות מרובות וכבר לא מספקות תמיכה מספקת לכף הרגל.

אז אנחנו יודעים שחם, אבל גם בחודשים החמים יותר, עדיף לכם לבחור בנעליים סגורות (שעשויות מבדים נושמים ורצוי גם להשתמש בגרביים מבדים נושמים) – שמספקות תמיכה מספקת לרגל בזמן הליכה. ד"ר סוטארה ממליצה לפני שאתם קונים נעליים חדשות, לוודא שאזור העקב של הנעל עבה יותר מחלקה הקדמי. ואם אתם יודעים שאתם לא מתכוונים ללכת הרבה, אתם בהחלט יכולים לבחור בנעליים פתוחות.