אתם מצפים לקיץ בשקיקה, חולמים על הים ומפנטזים על גלידה מרעננת בחום של אוגוסט. אבל כשהקיץ כאן אתם אובדי עצות, מחפשים אחר כל דרך לשרוד אותו מבלי להזיע מלא, להסריח ולאבד חברים. וגם כשאומרים שהוא עוד רגע נגמר, החום הכבד לא נפרד מאיתנו כ"כ מהר. אז מהן הטעויות הנפוצות ביותר בקיץ ואיך אפשר להימנע מהן?

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. מתקלחים ויוצאים מהבית

כולם אוהבים לפתוח את היום עם מקלחת מרעננת, אבל אף אחד לא אוהב לוותר על שעות שינה. אז אתם מתקלחים, מתארגנים וטסים לעבודה, רק כדי לגלות שאתם נוטפים מים בשנייה שכף רגלכם דרכה מחוץ לבית - הפכתם לשלולית והיום אפילו לא התחיל. אז הטעות היא לצאת מהבית אל הלחות שבחוץ, ישר אחרי המקלחת.

בזמן שמתקלחים, מים נלכדים בתאי הקרטין בעור וכשיוצאים לאוויר הלח, הם מופרשים החוצה, מה שנותן תחושה של הזעת יתר. הפתרון? להמתין באזור יבש (עדיף אזור עם מזגן) בין 15 ל-30 דקות לפני שיוצאים מהבית, או לוותר על המקלחת בבוקר. 

2. שמים דאודורנט בבוקר

אין ספק שבזה כולם חוטאים. שמים דאודורנט בבוקר לפני שיוצאים מהבית אל עבר עוד יום חם, לח ומעורר זיעה. כמובן שגם לא שוכחים להחזיק דאודורנט נוסף בתיק, כדי לחזק אותו בשעות הקשות של הצהריים. האמת היא שלא חובה להיסחב עם דאודורנט בתיק. הפתרון הפשוט הוא לשים דאודורנט בערב לפני שהולכים לישון. בזמן השינה אנחנו מזיעים פחות, מה שמאפשר ספיגה טובה יותר של הדאודורנט ואפקטיביות מקסימלית שלו במהלך היום. 

3. לועסים קרח כדי להתקרר

לפעמים החום הנורא פשוט עושה לנו חשק לשלוף קרח מהמקפיא ופשוט ללעוס אותו. הרי מה כבר יכול להיות רע? קרח זה מים קפואים, יש בהם אפס קלוריות והם מקררים את הגוף. לא ממש - ללעוס קרח לא יעזור לקרר את הגוף ורק יגרום לכם לסדקים בשיניים. דרך טובה לצנן את הגוף היא דווקא לאכול פירות וירקות שעשירים בנוזלים כמו מלפפון, אבטיח, חסה, עגבניות וסלרי.

עוד ב-mako בריאות:
>> דיאטת כושר: כך תוכלו לאכול פחמימות וגם לרזות
>> "כך ריפאתי את הילד שלי מאלרגיה לבוטנים"
>> ברית זה לא סיפור: המכשיר הישראלי שעושה ברית מילה ללא ניתוח

4. שמים בושם על בגדים

להשפריץ בושם על בגד נשמע כמו רעיון טוב לשמירה על הריח במשך שעות ארוכות. הבושם נספג על הבגדים והריח נשאר לאורך זמן. אז אמנם זה נכון שבושם נספג בבגד, אבל לכל בושם פורמולה אחרת, שיכולה להשאיר אתכם עם כתמי מים מביכים שנראים כמו כתמי זיעה. הסוד לשמירה על ניחוח הבושם במהלך היום, הוא להקפיד להשפריץ במקומות שהם "נקודות דופק": מאחורי האוזניים, מאחורי הברכיים, בטבור ובחלקו הפנימי של המרפק, הדופק פועם וחום נפלט מהגוף החוצה ואיתו גם ניחוח הבושם הנפלא ששמתם בבוקר. מי אמר שחייבים להסריח בקיץ?

5. לא מורחים מספיק קרם הגנה

הכי כיף למרוח קרם הגנה ולשבת במשך שעות בטן גב בים, הרי הקרם כבר נספג בעור ולא נראה לנו שהוא מתכוון ללכת לשום מקום. אבל האמת היא שקרם הגנה תוך מספר שעות מתחיל להתמוסס ואינו יעיל יותר בהגנה מפני נזקי השמש. בנוסף, ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על משך הזמן שקרם הגנה מגן על העור, כמו דרגת הSPF- ובהירות העור. בממוצע, כדאי למרוח קרם הגנה כל כשעתיים ובייחוד לאחר רחצה בים או בבריכה. דבר נוסף שחשוב לדעת, לקרם הגנה יכול לקחת כחצי שעה עד שהוא מתחיל להשפיע ולכן מומלץ למרוח קרם הגנה חצי שעה לפני החשיפה לשמש.

 

>> 7 ארוחות בוקר בריאות ומזינות