בשנות התשעים הייתה מין בדיחה קבועה כזו על כך שבזמן שעובדי ביוב חופרים בשוחות, עובדי בניין סוחבים בלוקים ועובדי תחבורה סוללים כבישים, העובד המשרדי המודרני מסתכן גם הוא בפציעה וכאבים, בחסות תסמונת מנהרת שורש כף היד. התסמונת הזו, שתקפה לא מעט עובדים בעקבות הקלדה במקלדת ושימוש בעכבר, נחשבה לגורם הסיכון הכי מפונק ביקום, אבל כמובן שהמאה ה-21 הצליחה להתעלות על זה.

הבעיה הבריאותית הכי טרנדית שמאיימת על כולנו כרגע היא דלקת גידים כתוצאה מסימוס יתר. מתברר שהאגודלים שלנו לא בנויים לתנועות חזרתיות אובססיביות, ומפרקי כף היד שלנו לא מותאמים להחזיק מכשירים מלבניים כבדים לאורך זמן, זה יכול לגרום לדלקות בגידי היד ובכאבים לאורך החיבור שבין האגודל לפרק כף היד. מה עושים? מפסיקים להשתמש בסמארטפון כל כך הרבה, כמובן, אלא שלעובדים רבים זו לא ממש אופציה. הנה כמה אחרות.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

קחו הפסקות

קרן ג'ייקובס, מרפאת בעיסוק באוניברסיטת בוסטון, מציעה לשמור בקיצורי הדרך במקלדת ביטויים שאתם נוטים להשתמש בהם כדי שתוכלו לחסוך את ההקלדה. כמו כן, עדיף להשתמש באופציית ההכתבה הקולית עד כמה שאפשר, ולעשות הגהה לטקסט שהוקלד.

הניחו את הטלפון

אם יש לכם אפשרות, נסו לא להחזיק פיזית את הטלפון אלא להניח אותו על שולחן או משטח שלפניכם, ולהשתמש ברמקול לצורך שיחות או הקלדה קולית. בצורה כזו תימנעו מאחיזה לא נוחה של המכשיר לאורך זמן.

מסמסת  (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
הניחו את הטלפון על השולחן | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

חימומים ומתיחות

אם אתם עומדים להיכנס לסשן הקלדה ארוך במהלך התכתבות או צ'אט קבוצתי, התייחסו לכך כמו לאימון ובצעו מתיחות וחימום לאצבעות. נסו למשל את התרגיל הבא: פתחו את כף היד והפנו אותה לכיוון הפנים שלכם. קחו את האגודל ומתחו אותה כלפי הזרת, גבוה ככל האפשר. החזיקו עשר שניות ושחררו, וחזרו על הפעולה 10 פעמים. עדיף לבצע את המתיחה הזו שלוש פעמים ביום. תרגיל נוסף: פתחו את כף היד לרווחה, ואז נסו לגעת עם כל אחת מהאצבעות במרכז כף היד ולמתוח אותן עד כמה שאפשר, והחזיקו בין חצי דקה לדקה, כל זאת בחמישה סשנים לאורך היום.

עוד ב-mako בריאות:

>> בדוק: הדבר הזה ישנה את חיי המין שלכם
>> 9 סיבות מפתיעות לגזים ונפיחות בבטן
>> היזהרו: הדיאטות האלה דווקא משמינות
 

עסו את מפרק כף היד

הנה תרגיל לשחרור מפרק כף היד, שכדאי לשלב בין סימוס אחד למשנהו: תפסו בחוזקה את המפרק כאשר האצבעות כלפי מעלה, והניעו את היד מצד לצד באיטיות, במעין תנועת חליבה. ניתן לעשות זאת גם לאצבעות אינדיבידואליות.

שנו את האחיזה

נסו להחליף ידיים כשאתם מחזיקים את הטלפון, ואפילו להיעזר ביד השנייה לצורך הקלדה. נסו אגב לעשות זאת באופן שגרתי, לפני שאתם מתחילים להרגיש כאבים או נמלולים, כי אלה הם כבר נורה אדומה וברגע שאתם חשים בהם, הגיע הזמן לעצור.

גבר מסמס (צילום: Shooting Star Studio, Shutterstock)
נסו להחליף ידיים | צילום: Shooting Star Studio, Shutterstock

שימו את היד בקרח

זה אולי מביך ונראה כמו הגזמה, אבל אם אתם מתחילים לחוש בכאב באצבעות או במפרקים בעקבות סימוסים אינטנסיביים, נסו לקרר את האזור באמצעות קרח למשך 15-20 דקות בכל 4-6 שעות, שכן הקירור יכול להקל נפיחות ודלקות.