יום אחד זה יקרה גם לכם: מבט במראה יגלה לכם שגם אתם לא חסינים מפני השפעות הזמן או מפני הגרביטציה. "עם השנים, הפנים שלנו עוברות שינויים רבים", אומרת ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור אסתטית. "לא רק קמטים תורמים למראה מבוגר: קו הלסת והצוואר מורכב מגידים, משרירים ומכמה שכבות, שכולן מתבלות ומתבגרות עם הזמן. בפועל, עובדה זו גורמת לירידה בנפח הפנים ולהתרופפותן". כדי להבין את העניין היטב היא מציעה שתנסו לדמיין בניין – "ברגע שקומת הקרקע רעועה כל המבנה משתנה. כך בדיוק קורה לפנים שלנו".

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

מהקפאת שומן ועד גלי רדיו עם מחטים: כל הפתרונות לסנטר כפול

ד"ר אקרמן מסבירה שכדי לבחור את הטיפול היעיל ביותר שיעזור לכם לעדן את מראה הסנטר הכפול, חשוב להבדיל בין מצב שנובע מעודף עור לבין מצב שנגרם משומן – או בשל שילוב ביניהם. הטיפולים שהיא מציינת מתאימים לכל מי שסובל מסנטר כפול בגלל גיל מבוגר, והם אינם מתאימים למי שסובל מכך עקב משקל יתר.

הקפאת שומן

מדובר במכשיר המפחית את הטמפרטורה באזור הסנטר עד לאפס מעלות, מה שמאפשר לבצע הקפאה ממוקדת של תאי השומן הרגישים לקור וכך להעלים אותם. הטכנולוגיה מתאימה למי שסובל מסנטר כפול בעיקר עקב עודף שומן.

מחיר: כ-2,000 שקל, בדרך כלל מספיק טיפול אחד.

אולטרסאונד ממוקד

טכנולוגיה חדשנית זאת צוברת תאוצה רבה בשנים האחרונות. היא מייצרת מוקדי חום ממוקדים המעודדים ייצור של קולגן (האחראי בין היתר על מראה וגמישות העור), ומאפשרת חדירה עד למעטפת השריר, כלומר עמוק יותר מלייזר ומגלי רדיו סטנדרטיים. האולטרסאונד מאפשר לטפל בבעיה מבלי לפגוע בשכבות העור החיצוניות.

מחיר: 8,000-1,000

גלי רדיו

שיטה זו מתאימה למצבים קלים של סנטר כפול, והיא מומלצת גם כטיפול תחזוקתי תומך הנעשה במקביל לטיפולים עמוקים יותר. בעוד שהאולטרסאונד מאפשר ייצור הדרגתי של תאי קולגן, גלי הרדיו תורמים לחימום נוסף של האזור ומגדילים את ההשפעה. לכן, שילוב של אולטרסאונד ושל גלי רדיו מאפשר להשיג תוצאה טובה יותר.

מחיר: 1,000-1,200 (לרוב נדרשים בין 2-4 טיפולים) 

גלי רדיו משולבים מחטים

כאמור, גלי הרדיו תורמים לחימום חיצוני של העור ומזרזים את ייצור הקולגן. מכשיר חדשני שנמצא בשימוש בשנים האחרונות משלב בין גלי רדיו לבין טיפול במחטים החודרות לעומק העור, וכך מתאפשרת החדרת גלי הרדיו לעומק העור. מדובר בטיפול יחסית כואב, המתאים למי שסובל מנפילת סנטר משמעותית.

מחיר: 1,000-1,200 (לרוב נדרשים בין 2-4 טיפולים)

גלי רדיו משולבים קנולה

מדובר בפרוצדורה אגרסיבית יחסית, המתאימה למצבים בדרגה בינונית עד חמורה. הפרוצדורה מתבצעת במרפאות בלבד, לאחר הרדמה מקומית של אזור הפנים. המטרה - להחדיר את גלי הרדיו עמוק אל מתחת לעור באמצעות צינורית אשר מעבירה את הגלי רדיו אל מתחת לעור. בדרך זו ניתן לייצר חימום משמעותי יותר בשכבות בעמוקות (בלי לפצוע את השכבות החיצוניות).

מחיר: 1,000-1,200 (לרוב נדרשים בין 2-4 טיפולים) 

הזרקת חומצה היאלרונית לקו הלסת

היות שקו הלסת שלנו הוא אחד הגורמים המשפיעים על מראה הסנטר, לעיתים טיפול באזור זה באמצעות הזרקת חומצה היאלרונית תורם למיצוק אזור הלסת והסנטר, וכך מאפשר לבצע באופן עקיף מעין "הרמת סנטר", ולשפר מעט את מראהו.

מחיר: מזרק עולה כ-1,800 שקל, ובדרך כלל נדרשים שני מזרקים. 

זריקה לסנטר (צילום: PapaPorpor, Shutterstock)
הרמת סנטר עקיפה | צילום: PapaPorpor, Shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> הטריק הוויראלי של רופאת השיניים להתאמת מסכה
>> רוצים לרדת במשקל? קודם כל תפסיקו לאכול את זה
>> ייתכן שבקרוב נוכל לטוס בלי לחשוש מקורונה

מה לגבי תופעות לוואי?

"כל הטיפולים הלא פולשניים: אולטרסאונד, גלי רדיו והקפאת שומן אינם פוצעים את העור או גורמים לתופעות לוואי משמעותיות. תיתכן מעט אדמומיות או נפיחות בעקבות הזרקת חומצה היאלרונית. כיוון שאולטרסאונד ממוקד הוא טכנולוגיה מעט עמוקה יותר, תיתכן רגישות באזור שתחלוף תוך ימים. ככלל, ככל שהפרוצדורה פולשנית יותר וכוללת חדירה משמעותית יותר, כך עולה הסיכוי לתופעות לוואי כמו תחושת נימול או רגישות. בכל מקרה, מדובר בתופעות שחולפות.

אורלי כהן, קוסמטיקאית מומחית לאסתטיקה מתקדמת, מציינת שתופעת הסנטר הכפול בולטת גם בקרב אנשים שעוברים תהליך של ירידה במשקל. "החל מאנשים שהחליטו להשיל כמה קילוגרמים ועד לניתוח שרוול – לעיתים רבות ירידה במשקל גורמת לעודפי עור בגוף ובפנים, שגורמים למראה רפוי ובלתי חיוני. כיום עומדות לרשות המטופלים שלל שיטות בלתי פולשניות שמסייעות בהידוק העור. מהניסיון שלי בקליניקה נראה כי שיטת ה-RF (גלי הרדיו) צוברת פופולריות רבה לאחרונה. ישנם מכשירים שונים ששייכים לקטגוריה הזאת, חלקם פועלים על מיצוק העור וחלקם מסוגלים אפילו לבצע מעין פילינג טכנולוגי שגורם לייצור מחודש של קולגן באמצעות פציעה מבוקרת שלו, מה שתורם למיצוקו".

"סנטר כפול הוא אינו גזרת גורל. כיום אפשר לשפר מאוד את המראה באמצעות שיטות שונות ויעילות. לעיתים יחליט המומחה לשלב בין סוגי הטיפולים כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר", מסכמת ד"ר אקרמן, אך גם מבהירה שבמקרים מסוימים, הפתרון האפקטיבי היחיד הוא ניתוח.