אנחנו אוהבים את השיער שלנו ורוצים שהוא תמיד ייראה במיטבו, אבל מה לעשות שלפעמים אנחנו פוגעים בו בלי לדעת. כדי שהשיער שלנו יהיה בריא אנחנו צריכים לעבוד קשה וזה מתחיל בלהבין מה לא כדאי לעשות ואילו הרגלים יומיומיים עלולים להזיק לשיער יותר ממה שחשבנו. כבר סיפרנו לכם ששימוש במייבש שיער יכול בהחלט להזיק ושצריך לחכות שהשיער יתייבש לפני שמסרקים אותו, סיפרנו גם שהתזונה שלכם חשובה, ושגם להסתובב איתו אסוף כל היום זה לא רעיון טוב. הנה עוד כמה דברים שרבים לא יודעים שיכולים להזיק לשיער – ומה אפשר לעשות כדי לתקן את זה.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

משתמשים בתכשירים המכילים כימיקלים מזיקים

אם אתם נוטים לבחור בשמפו ובמרכך הזולים ביותר שיש בסופר – הסעיף הזה בשבילכם. זה נחמד להיות מחושבים כלכלית, אבל בחירה במוצרים הזולים ביותר כשזה נוגע לבריאות השיער היא לא בחירה נבונה. זה לא אומר שאתם צריכים לבחור בהכרח במוצרים היקרים ביותר, אבל אתם כן צריכים להסתכל היטב על רשימת הרכיבים ולהיות בררניים יותר כשזה נוגע לתכשירים המיועדים לשיער. הימנעו מתכשירים המכילים סולפטים, שיכולים לגרום לגירוי בקרקפת. חפשו תכשירים שמוגדרים "ללא מלחים" או "ללא SLS (sodium lauryl sulfate).

אישה חופפת שיער (צילום: By Goncharov Artem, shutterstock)
לבחור בחוכמה את השמפו והמרכך | צילום: By Goncharov Artem, shutterstock

>> 5 טעויות שאתם עושים עם שיער רטוב

לא מגנים על השיער בלילה

מצב השיער בבוקר יכול להעיד על מידת הנזק שנעשה לו במהלך הלילה. אם התעוררתם עם שיער סבוך ומלא קשרים, אתם ככל הנראה גורמים נזק לשיער במהלך הלילה, בלי לשים לב. אתם כנראה זזים הרבה וזה עושה לא מעט בלגן בשיער. במקרה כזה, כדאי לשקול לעבור לציפית מבד משי, שבשונה מכותנה או בדים סינתטיים אחרים, הוא חלק יותר, מונע חיכוך שיפגע בשיער ולפיכך גם מונע היווצרות של קשרים בשיער במהלך הלילה. כריות משי גם נחשבות טובות יותר לעור הפנים, אז אין ספק שיש לכך לא מעט יתרונות.

אישה ישנה על כרית משי (צילום:  Guzel Studio, shutterstock)
ניסיתם כבר כרית משי? | צילום: Guzel Studio, shutterstock
 

שוכחים להשתמש בסרום

סרום לשיער חשוב כיוון שהוא עוזר לשמור על שיער חזק ובריא – כלומר שיער שנראה במיטבו. סרום מתנהג כמו מעין מסכה שמגנה על הקרקפת ועל השערות עצמן. הוא מפחית יובש בשיער, מעניק לו את הלחות שהוא זקוק לה ומונע "שוונצים". בעת שימוש בסרום לשיער, אתם לא זקוקים לכמות רבה של המוצר – מספיק רק קצת סרום וחשוב למרוח בשיער בעזרת האצבעות. אתם יכולים להיעזר במברשת שיער כדי שהסרום יגיע לכל שערה על ראשכם.

>> ועוד 12 טעויות נפוצות שאנחנו עושים עם השיער שלנו

לא משתמשים במרכך עמוק

מרכך רגיל זה דבר חשוב בכל חפיפה, אבל מה לגבי מרכך עמוק? כדאי להשתמש במרכך או מסכה לריכוך עמוק של השיער לפחות כמה פעמים בחודש. ריכוך עמוק מחזק את השערה, מונע שבירה ולפיכך יכול גם לעזור לנשירת שיער – וגם עוזר לתקן נזקים יומיומיים מזיהום אוויר וגורמים אחרים שהשיער נאלץ להתמודד איתם ביומיום.