אם יש משהו אחד שחשוב שתדעו על השיער שלכם זה שהוא פגיע יותר כשהוא רטוב. השיער מורכב מחלבונים הנקראים קרטין, המוגנים על ידי שכבה דקה שבנויה כמו רעפים על גג. אם נכנס מים בין הרעפים, הוא יגרום לשערה להתנפח. כשהשערה נמתחת ומתנפחת, השכבה שמצפה אותה מתעוותת. "שיער הוא מאוד אלסטי כשהוא רטוב", מסביר קליי נילסן, מעצב שיער נודע ומומחה בתחום. "אז כשהוא מתייבש, הוא נוטה להישבר, כיוון שהוא מתכווץ". אז כיוון שאתם צריכים לנקוט אקסטרה אמצעי זהירות כששערכם רטוב, הנה חמישה דברים שלא כדאי לכם לעשות עם שיער רטוב.

 >> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

 1. משאירים אותו רטוב לאורך זמן

מים מחלישים את השיער, לכן ככל שהשיער יהיה יותר ספוג מים, כך הוא יהיה שברירי יותר. אז מה עושים במקלחת? יש כמה שיטות. ראשית, הרטיבו את שערכם וחפפו אותו רק בסוף המקלחת. לאחר שיצאתם מהמקלחת, ייבשו את השיער ואל תיתנו לו להתייבש לבד. כמו כן, לא מומלץ ללכת לישון עם שיער רטוב או לח.

שיער רטוב (צילום: Angela Dowin, shutterstock)
כשהשיער רטוב הוא שברירי יותר | צילום: Angela Dowin, shutterstock

2. משתמשים בשמן להגנה מפני חום לשיער

היזהרו כשאתם משתמשים בתכשירים מבוססי שמן המיועדים להגנה מפני חום משום שלשמנים מסוימים יש נקודת עישון נמוכה, כלומר הם "מתפרקים" לגיצרול וחומצות שומן והופכים לעשן.

3. מסרקים אותו מהשורשים עד לקצוות

רגע לפני שאתם לוקחים את המסרק – נסו להתיר קשרים בשיער בעזרת אצבעותיכם. זאת דרך הרבה יותר עדינה עבור השיער שלכם. לסירוק שיער רטוב, העדיפו מסרק בעל סיבים רחבים וגמישים ותמיד תתחילו לסרק את השיער מלמטה – למעלה, מהקצוות לשורשים. כך תמנעו שבירת שיער. וטיפ נוסף: רוצים להימנע מקשרים? סרקו את השיער לפני שאתם חופפים את השיער.

אישה חופפת שיער (צילום: By Goncharov Artem, shutterstock)
לחפוף בסוף המקלחת | צילום: By Goncharov Artem, shutterstock
עוד ב-mako בריאות:
>> אוכלים חביתה לארוחת בוקר? טעות גדולה
>> הטריק המהיר שמחזק את שרירי הבטן 

4. אוספים אותו בקוקו גבוה

השיער שלכם כבר במילא נמתח יותר כשהוא רטוב, לכן כל מתיחה נוספת שלו יכולה לגרום לשערות להישבר בזמן שהן מוחזקות בגומייה. השתדלו לייבש את כל השיער לפני שאתם אוספים אותו ותמיד השתמשו בגומייה רכה שלא תמשוך חזק מדי את השיער.

5. משתמשים במכשירים לייבוש שיער רטוב

ישנם מכשירים שכביכול מיועדים לעיצוב השיער כשהוא רטוב. אבל מדובר במכשירים שמגיעים לטמפרטורות מאוד גבוהות ולמעשה מרתיחים את המים בשיער שלכם. מיותר לציין שזה מאוד מסוכן ולכן כדאי להתרחק ממכשירים אלו.

>> האם שינה עם שיער רטוב עושה אותנו חולים?