אנחנו יודעים כמה חשוב להקפיד על שגרת טרום-שינה קבועה, כדי ליהנות משינה איכותית ורצופה. אבל מתברר שמה שאתם עושים לפני השינה חשוב גם מעוד סיבה – זה עוזר למערכת העיכול. אם אתם סובלים מבעיות בעיכול, אתם בהחלט לא לבד, הן נחשבות נפוצות במיוחד. אבל נראה שהפתרון לכך, לפחות עבור חלקכם, עשוי להיות דבר פשוט כמו שגרת טרום-השינה שלכם. אז מהי צריכה לכלול ואיך אפשר לשנות אותה כך שמערכת העיכול שלנו תתפקד באופן תקין ובריא?

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

לפני שאנחנו מגיעים לשגרת הטרום-שינה שלכם, יש משהו שאתם יכולים לעשות עוד לפני כן – לאכול ארוחת ערב באותה שעה מדי יום. אתם לא חייבים לדייק על הדקה, אבל בערך באותו הזמן. "כשהגוף מתרגל לאכילה בערך באותם זמנים, שחרור הורמוני העיכול וההרגעה מגיעים באופן אוטומטי", מסבירה קלי ג'ונס, דיאטנית קלינית ל-wellandgood. אם קורה מדי פעם שארוחת הערב שלכם יוצאת בזמנים שונים, זה לא נורא אבל כדאי שרוב הזמן תאכלו פחות או יותר בשעה קבועה. והנה כמה המלצות נוספות לשגרת טרום-שינה שכדאי לאמץ, אם אתם רוצים לשפר את מערכת העיכול:

לכבות את החדשות

מקבלים נוטיפיקציות על כל עדכון חדשותי שיש? אנחנו לגמרי מבינים, במיוחד בתקופה האחרונה. אבל בעוד שזה חשוב להתעדכן במה שקורה בחוץ, כדאי להשאיר את החדשות מחוץ לתחום לפני השינה. לפחות שעתיים לפני השינה הימנעו מלקרוא חדשות ואם אתם יכולים – פשוט שנו את ההגדרות בטלפון כך שהתראות לא יקפצו לכם בשעות האלו ואתם מסודרים. ככל שתהיו רגועים יותר לפני השינה, כך השינה שלכם תהיה טובה יותר ומערכת העיכול שלכם תודה לכם גם.

טלפון נייד במיטה (צילום:  Doucefleur, Shutterstock)
לכבות את ההתראות לפני שהולכים לישון | צילום: Doucefleur, Shutterstock

להוסיף ג'ינג'ר לתפריט

לג'ינג'ר יש לא מעט סגולות בריאותיות והוא נחשב בעיני רבים ממש לסופר פוד. ג'ינג'ר הוא בין היתר נחשב לאנטי-דלקתי ומעולה להצטננות. אבל הוא גם תורם למערכת העיכול, במיוחד במקרים של גזים, נפיחות וגם בחילות. בנוסף לכך, שורש הג'ינג'ר עוזר להניע את המזון במערכת העיכול, שזה חלק חשוב מתהליך העיכול עצמו. אז הכינו לעצמם חליטה עם פרוסות ג'ינג'ר, או פשוט שלבו אותו בתבשיל בארוחת הערב וזה כבר ישדרג לכם את שגרת הטרום-שינה.

האנטיביוטיקה של הטבע (צילום: shutterstock)
בתה או בארוחת הערב | צילום: shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> מה קורה כשלא מחליפים מסכה? רופאה מסבירה
>> רופא איטלקי: "החודש התמונה השתנתה לחלוטין"
>> הגיעה למיון, שוחררה עם משככי כאבים - ומתה

תרגול יוגה קצר

לפי ג'ונס, תוספת של קצת יוגה לפני השינה, אפילו אם זה לחמש דקות בלבד – יכולה לעזור למערכת העיכול שלכם. יוגה בעצימות נמוכה תעזור להזרים את הדם, שזה כמובן חשוב לתפקוד תקין של מערכת העיכול. וזה במיוחד יכול לעזור לכם במקרה של נפיחות ועצירות.

שזיפים מיובשים (צילום:  Kasabutskaya Nataliya, shutterstock)
2-3 שזיפים מיובשים ואתם מסודרים | צילום: Kasabutskaya Nataliya, shutterstock

לאכול שזיפים מיובשים

שזיף מיובש מכיל ויטמינים ומינרלים שעוזרים לכם להירדם. מגנזיום, סידן וויטמין B6 עוזרים לייצר מלטונין, הורמון שגורם לנו לישנוניות. שניים-שלושה שזיפים כשעה לפני השינה יוכלו לעזור לכם ליהנות מהיתרונות הבריאותיים הללו. באופן כללי, שזיפים מיובשים נחשבים טובים למערכת עיכול בריאה, כיוון שהם מכילים הרבה סיבים תזונתיים המזינים את החיידקים הידידותיים במעי. רק אל תאכלו יותר משלושה שזיפים כי זה עשוי לגרום לכם לרוץ לשירותים.