לכולנו יש תנוחת שינה אהובה עלינו, אבל לפי דעת המומחים, לא כל תנוחות השינה נבראו שוות. למעשה, יש כאלו שנחשבות בעיני מומחים בריאות יותר מאחרות. נראה שהדעה הרווחת היא ששינה על הצד עדיפה יותר מכל תנוחה אחרת (אלא אם יש לכם בעיה רפואית כלשהי שמונעת מכם לישון בתנוחה זו). 

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

שינה על הבטן יכולה להפחית נחירות ולהפחית סיכון לדום נשימה בשינה - מצב שבו ישנן הפסקות נשימה במשך כמה שניות במהלך השינה. למרות היתרונות הללו, תנוחה זו נחשבת פחות מומלצת מכיוון שהיא יכולה בטווח הארוך להוביל לכאבי גב ולכאבי צוואר. כשאתם ישנים על הבטן, משקל פלג הגוף העליון מכביד על הגב ויוצר תנוחה לא בריאה עבור עמוד השדרה. בנוסף לכך, תנוחה זו מקשה על הנשימה ודורשת מהגוף שלכם להתאמץ יותר בפעולת הנשימה בזמן השינה. 

>> מה תנוחת השינה אומרת עליכם?

אבל כולנו יודעים כמה קשה להיפטר מהרגלים ישנים, אז אם אתם עדיין ישנים על הבטן ומתקשים לעבור לתנוחת שינה אחרת, יש לנו טיפ בשבילכם. הניחו כרית שטוחה מתחת לבטן - זה יעזור לעמוד השדרה שלכם וימנע מכם כאבי גב וכאבי צוואר כתוצאה משינה על הבטן.

אישה ישנה במיטה (צילום: Leszek Glasner, ShutterStock)
שינה על הצד נחשבת הבריאה ביותר | צילום: Leszek Glasner, ShutterStock

עוד ב-mako בריאות:
>> מחקר מצא יתרון משמעותי נוסף לחיסון "פייזר"
>> זה מה שכרובית יכולה לעשות לגוף שלכם
>> 1 מכל 4 מחלימי קורונה יסבלו מתסמין ממושך זה

ואם אתם מוכנים לנסות לישון בתנוחה אחרת - מומלץ כאמור לנסות לישון על הצד. צד שמאל נחשב טוב יותר מבחינה בריאותית מצד ימין, משום ששינה על צד זה משפרת יותר את מחזור הדם. בנוסף לכך, נמצא כי כאשר ישנים על צד שמאל, המוח מסלק יותר רעלים בזמן השינה - חלק משמעותי מתהליך השינה שחשוב לתפקוד קוגניטיבי, למערכת החיסונית ולבריאות הכללית.