שמתם לב לצבע מוזר בלשון? אתם לא לבד. שינויים בצבע הלשון יכולים להצביע על מגוון מצבים בריאותיים, מהתייבשות ועד לזיהומים חיידקים ופטרייתיים ואף לחוסרים תזונתיים. במקרים מסוימים נדרש טיפול רפואי, אך בחלק מהם הפתרון עשוי להיות פשוט.

אם הלשון שלכם שינתה צבעה ונעשתה צהבהבה לאחרונה, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

למה זה קורה?

לרוב זה קורה בשל תאי עור מתים שמצטברים על גבי הלשון. זה יכול לקרות גם בשל דלקת או נפיחות בלשון, שקורים במצבים של הצטננות, שפעת, עישון, אכילת אוכל חריף וצרבת. גם מצב של התייבשות יכול להוביל לנפיחות ודלקת בלשון (שלרוב תיראה יותר לבנה מאשר צהובה). הסיבה שהלשון נעשית צהובה היא לרוב בשל הימצאותם של חיידקים, שניזונים מתאי עור מתים וגדלים. ואם לא מטפלים בזה בזמן, הלשון עלולה להיעשות חומה ואף שחורה.

>> מה הלשון שלכם אומרת על הבריאות שלכם?

מה אפשר לעשות כדי לטפל בזה?

אם אתם חוששים שהסיבה לכך עשויה להיות בעיה רפואית כלשהי, כדאי תמיד להיוועץ ברופא. יכולות להיות לכך סיבות שונות, ביניהן צהבת – תופעה שבה איברים מסוימים כמו העור והעיניים מצהיבים בשל בעיה בכבד, בלבלב או אבנים בכיס המרה. אך יש כמה דברים שיכולים לעזור למנוע את זה ולהפחית את הצבע הצהוב וההרגשה הלא נעימה בלשון, הנה כמה מהם:

סלט תרד (צילום:  mavo / shutterstock)
לאכול יותר סיבים תזונתיים זה חשוב לבריאות הכללית ולהיגיינת הפה | צילום: mavo / shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> "התעקשתי שזו לא אנורקסיה - אף אחד לא האמין"
>> המזונות שמומלץ לאכול בזמן סטרס
>> "יומיים אחרי הניתוח קרה נס - הוא חזר לדבר"

להפסיק לעשן. יש הרבה סיבות להפסיק לעשן והיגיינת הפה היא אחת מהן.

להוסיף יותר סיבים תזונתיים לתפריט שלכם. שימו לב אם אתם אוכלים מספיק פירות, ירקות, עלים ירוקים (חסה, כרוב, תרד), קטניות (גרגרי חומוס, עדשים, פול), דגנים מלאים (פסטה מקמח מלא, אורז מלא, כוסמין, שיפון מלא ועוד). זה יעזור לכם לאזן את אוכלוסיית החיידקים בחלל הפה שכן סיבים יתרמו להגדלת אוכלוסיית החיידקים הידידותיים בחלל הפה.

להשתמש במי פה. חלק מהם מכילים מימן על-חמצני ("מי חמצן"), חומר מחטא שיכול לעזור לסלק חיידקים לא רצויים מהלשון.

לצרוך פחות סוכר ואלכוהול. אם אתם רוצים לשמור על הבריאות ועל היגיינת הפה, כדאי לצרוך במתינות סוכר ואלכוהול, שיכולים להזיק ללשון ולשיניים.