העת הכי נכונה ואולי אחת הפופולריות לשיפור מראה הפנים, חידוש מרקם העור וטיפולי הזרקות חומרי מילוי ובוטוקס היא בתקופות שלפני עונת אירועים או תקופות החגים, ואכן – בחודש הקרוב צפויה עלייה בכמות הטיפולים. הנה כמה דברים שיש להביא בחשבון בטרם נצעד לכיוון הקליניקה וגם כשנצא ממנה.   

הגיעו אל הקליניקה נקיות מאיפור

אם את רגילה להתאפר בכל בוקר ולפני כל יציאה מהבית, כדאי שתזכרי לא לעשות זאת לפני הטיפול, ואף לנקות באופן יסודי את עור הפנים כדי לצמצם את הסיכויים לזיהום באזור שיוזרק. גם לאחר ההזרקה מומלץ להמתין לפחות שעה עד שתוכלי לשלוף את המייק אפ ולאטום את הנקבוביות.

ותרו על הרולרים

טרנד הרולרים אאוט בימים שאחרי. יש המון גלגלות להמרצת הדם בעור הפנים המבוססות אבני ג'ייד שאסור להשתמש בהם בימים אלה. יתרה מכך, ניתן ומומלץ לעשות שימוש בכל מיני אבנים לעיסוי עור הפנים והמרצת הדם רק שבועיים לאחר ההזרקה, כדי לא להזיק לחומרי המילוי או חלילה לעזור להם לנדוד למקומות לא רצויים בפנים.

רולר  (צילום: shutterstock| Serhii Hromov )
יש להמתין שבועיים כדי שהטיפול יתקבע | צילום: shutterstock| Serhii Hromov

>> גם לטיפול בהזעה: דברים שלא ידעתם על בוטוקס
>
> הסכנות בהזרקת חומצה היאלרונית באזור העיניים

רווחו טיפולי שיניים

טיפולי שיניים אמנם אינם אמורים להיות בעייתיים לפני טיפולי הזרקות, אך ישנם טיפולי שיניים שבהם משתחררים חיידקים לזרימת הדם בפנים, ואמנם נדירות הפעמים שזה קרה, אך זה עלול לגרום לזיהום דלקתי סביב חומרי המילוי. כך שאם ניתן להרחיק בין הטיפולים לכמה שבועות לפחות – כך ייטב. גם מנח הפה, הלסת ואזור החניכיים משתנה, אז אם אתם בעיצומם של טיפולי שיניים מסיביים, הזיזו את ההזרקות עד תום ההליכים. 

דחו טיפולי פנים במכשור

הטכנולוגיה שנמצאת כיום בשוק למיצוק, חידוש והידוק העור, המבוססת על לייזר גלי רדיו או אולטרסאונד, מעולה לשגרת הטיפול בעור – אך לא בצמוד לטיפולי בוטוקס או חומרי מילוי בפנים. יש להמתין שבועיים מיום הטיפול כדי שהחומרים יתקבעו באזורים שהוזרקו, ורק לאחר ביקורת ואישור של הרופא המזריק אפשר לבצע טיפולי יופי במכשור.

חכו עם פעילות גופנית

כן, הפעילות הגופנית שאליה הורגלנו היא לא מומלצת ואפילו אסורה לאחר טיפולי בוטוקס. יש שיאמרו שהטיפ מעט שמרני, אבל נעדיף להימנע מטעויות. ואכן, חשוב לשמור לאחר טיפול בוטוקס על הליכה זקופה, ללא התכופפויות או מצב מאוזן של הגוף או של הפנים כלפי מטה, כדי לשמור על תוצאה מרבית של ההזרקה.

המתינו עד הדייט עם מעצב השיער

גם פה הבעיה היא כוח הכבידה – לכן כל טיפול במספרה שיצריך טבילת ראש בכיור, הישענות ומשיכת השיער בסירוק ועיצוב מיותר בשעות הראשונות לאחר טיפול בוטוקס.

ובטח לא יוגה

לא רק יוגה – כל התנוחות המשפיעות באופן ישיר על אזור העפעפיים וגורמות לצניחה שלהם, בפרט אם קיים חומר חדש שהוזרק בסביבה שלהם, תנועות ארוכות ומתיחות או צורת הכלב מביט מטה, עלולות להגביר נפיחות ולכן אינן מומלצות. גם אביזרי ספורט לפנים כמו קסדות אופניים או משקפי שחייה לא מומלצים כלל בימים שלאחר הזרקה.

תנוחת כלב מביט מטה (צילום: Luna Vandoorne, Shutterstock)
תנוחה שעולה להגביר נפיחות | צילום: Luna Vandoorne, Shutterstock

הימנעו מסוגי תרופות ותוספי מזון מסוימים

יש להימנע טרם הטיפול מתרופות מדללות דם כמו אספירין, אדוויל, איבופרופן וכן מתוספי מזון כמו ויטמין E או שמן דגים.

וגם משתיית אלכוהול

כל סוגי האלכוהול למיניהם, גם עם אחוזי כוהל בודדים, גורמים להפחתת טסיות בגוף ומשפיעים באופן ישיר על על קרישיות הדם. לכן, הימנעו גם מכוס יין אחת אחרי הזרקות חומרי מילוי כדי לא לפתח שטפי דם או נפיחות באזור.

פיתרון מושלם (צילום: Minerva Studio, shutterstock)
גם כוס אחת משפיעה על קרישיות הדם | צילום: Minerva Studio, shutterstock

* ד"ר רונן גלזינגר הוא מומחה לכירורגיה פלסטית