שתן תקין ובריא צריך להיות בעל ריח עדין. אם הבחנתם בכך שריח השתן שלכם השתנה והפך לחריף, ככל הנראה שמדובר בתזונה שלכם ולא במשהו חמור. אבל במקרים מסוימים, ריח השתן עשוי להיות סימן לכך שמשהו לא בסדר בגופכם. אספנו לכם רשימה של דברים שגורמים לשתן להסריח כדי שלא תצטרכו לדאוג.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. התייבשתם

כשלא שותים מספיק מים – השתן עשוי לקבל ריח חזק של אמוניה. בלי מים שידללו את השתן, הוא הופך למרוכז יותר ולכן צבעו כהה יותר והריח חזק יותר. כל מה שצריך לעשות זה לשתות מספיק מים והריח יחזור להיות כמו פעם.

via GIPHY

2. דלקת בדרכי השתן או זיהום בשלפוחית השתן

זיהומים בדרכי השתן עשויים לעתים לגרום לשתן המלווה בריח חריף. לכן, אם אתם שמים לב שריח השתן שלכם משתנה, ייתכן שמדובר בבעיה בשלפוחית השתן, כמו דלקת בדרכי השתן, זיהום או דלקת בשלפוחית השתן. חשוב לציין שמדובר לא רק בריח שונה, אלא בריח חריף ולא נעים.  

3. שתיתם המון קפה

קרה לכם ששתיתם כמה כוסות קפה והבחנתם שהשתן שלכם מריח כמו קפה? אז לא דמיינתם, זה לגמרי יכול לקרות. אמנם כרגע לא ידועה בדיוק הסיבה לכך, אבל ככל הנראה שתוצר לוואי מסוים של פירוק הקפה שומר על הארומה המוכרת ולכן לעתים ניתן להריח ריח של קפה בשתן.

via GIPHY

4. אכלתם שום ובצל

שום ובצל יותר ידועים בכך שהם לא מומלצים לאכילה בדייט, בשל הסיבה שהם גורמים לריח פה דוחה נשיקות. אבל מתברר שהם גם משפיעים על ניחוח השתן שלנו. בדומה לקפה, ככל הנראה שמדובר בתוצר לוואי של עיכול הבצל והשום ששומר על הריח החריף גם זמן מה אחרי שסיימנו לאכול.

עוד ב-mako בריאות
>> מתכון למשקה ביתי ששורף שומן ומעלים אקנה
>> גם אתם עייפים עד שאתם נכנסים למיטה? זו הסיבה 
>> האם אימון על קיבה ריקה באמת שורף יותר שומן?

5. אכלתם אספרגוס

האספרגוס הוא כנראה אחד הירקות היותר ידועים לשמצה בכל הנוגע לניחוחות שתן מוזרים. יחד עם זאת, לאחרונה התגלה כי האספרגוס לא משפיע על כל אחד באותה צורה. על פי מחקרים, נראה שישנו אנזים באנשים מסוימים שמפרק את האספרגוס בצורה מסוימת, שגורמת לשתן להריח בצורה שונה. אצל אנשים אחרים האנזים הזה לא קיים ולפיכך האספרגוס לא משפיע להם על ריח השתן.  

via GIPHY

6. סוכרת

מזל שהרפואה התקדמה, כי לפני מאות שנים – רופאים היו מאבחנים סוכרת באמצעות טעימת שתן המטופלים שלהם. אם השתן היה מתוק, סימן שאכן הם לוקים בסוכרת. היום כבר ישנן דרכים אחרות לאבחן, אבל אם מדובר בסוכרת שאינה מטופלת כראוי, השתן עלול להריח מתוק.

7. המעיים דולפים לשלפוחית

לעתים כתוצאה מפציעה, זיהום, ניתוח או דלקת, עשוי להיווצר נצור, מצב שבו ישנו מעבר מאיבר פנימי אחד לאחר. נצור עשוי להתפתח בין המעיים לשלפוחית השתן, ועלול לגרום לערבוב של תכולת המעיים עם תכולת שלפוחית השתן – וזה מוביל לריח חריף בשתן. מצב זה יכול לקרות לאנשים הלוקים במחלות מעי דלקתיות כמו מחלת קרוהן. בנוסף, זה עלול להיגרם כתוצאה מטיפול בקרינות באזור הזה בגוף. אם אתם לוקים במחלות מעיים ומבחינים בריח חריף בשתן – היוועצו ברופא כמה שיותר מוקדם.  

>> 7 ריחות גוף שעלולים להיות סימן למשהו חמור