אחרי תקופה שככל הנראה לא יצאתן הרבה מהבית, החלטתן שהגיע הזמן להתגלח. אתן מושיטות יד לקחת את סכין הגילוח במקלחת ואז לפתע צצה לכן שאלה בראש: האם אני צריכה להחליף את סכין הגילוח? כמה זמן אני עם אותה סכין גילוח בכלל? וכמה זה רע שאני לא זוכרת?

לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

אז הגיע הזמן לענות על השאלה הנפוצה: מה קורה כשלא מחליפים סכין גילוח? ולא פחות חשוב, באיזו תדירות כדאי להחליף אותה? רופא עור עונה לכן ולכם (אם אתם גברים שעדיין לא עברו למכונה) על השאלות הבוערות. 

דלקות, חתכים וזיהומים

"קהות הלהב מקשה על חיתוך נקי של השערה, מה שמוביל למשיכה של קצה השערה. זה עלול לגרום לדלקת סביב זקיק השערה, שלרוב תתבטא בהופעת בליטות בעור לאחר הגילוח", מסביר ד"ר אדראש ויג'יי מדגיל, דרמטולוג. הוא מוסיף כי להב קהה הוא "טראומטי יותר" לעור, כלומר ישנו סיכוי גבוה יותר לזיהום בזקיק השערה, המכונה פוליקוליטיס.  

ואם כל זה לא היה מספיק, כדאי שתדעו שהסרת שיער בסכין גילוח ישנה ושחוקה תהיה קשה יותר מהרגיל. "כיוון שהלהב קהה, תצטרכו ללחוץ חזק יותר כדי לקבל גילוח נקי, מה שיכול להוביל ליותר חתכים בעור", מוסיף ד"ר מדגיל. פעולת הסרת השיער גם ככל הנראה לא תיקח דקות ספורות, כפי שאתן בטח רגילות. סכין גילוח ישנה תאלץ אתכן לעבור יותר פעמים על אותו אזור, כלומר כל התהליך ייקח יותר זמן מהרגיל.

סכין גילוח (צילום:  Alluvion Stock, shutterstock)
להחליף כל כחמישה שימושים | צילום: Alluvion Stock, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> זהירות: המאכלים שיכולים לפגוע לכם בראייה
>> הסיכון שלכם להידבק יעלה אם תלכו למקום הזה
>> זו הטעות הכי גדולה שאתם עושים עם המסכה שלכם

איך יודעים מתי להחליף סכין גילוח?

אתן יודעות איך חוויית הגילוח אמורה להרגיש – אז כלל ראשון ובסיסי שיעזור לכן לדעת מתי כדאי להחליף סכין גילוח זה קודם כל לשים לב איך הסכין מרגישה על העור שלכן. אם הגילוח מרגיש שונה מהרגיל ולא נעים בעור, ייתכן מאוד שהגיע הזמן להחליף את סכין הגילוח. מובן שאתן יכולות גם לבדוק אם יש חלודה על סכין הגילוח, אבל במרבית המקרים כדאי להחליף את הסכין עוד לפני שמופיעים סימני חלודה, כי זה בהחלט אומר שחיכיתן קצת יותר מדי.

באיזו תדירות כדאי להחליף סכין גילוח?

ובכן, זה תלוי בכמה גורמים, ביניהם תדירות הגילוח (אם אתן מתגלחות לעתים קרובות יותר, תצטרכו להחליף את סכין הגילוח לעתים תכופות יותר) ואופן אחסון סכין הגילוח. ככל שהוא מאוחסן טוב יותר, הוא ככל הנראה יחזיק יותר מעמד. ואם אתן מעדיפות מספרים מדויקים יותר, אז לפי ד"ר מדגיל מומלץ להחליף את סכין הגילוח כל כחמישה שימושים.