להסתיר את שיער הראש זו משימה קשה עד בלתי אפשרית, מה שהופך את ההתמודדות עם נשירת שיער, בעיקר בגיל צעיר, לאתגר רגשי לא פשוט. כ-40% מהנשים חוות נשירת שיער עד גיל 40, מספר מדהים בהתחשב בכמה מעט מדברים על נשירת שיער אצל נשים בהשוואה לגברים. 

נשירת שיער אצל נשים יכולה לקרות מסיבות מגוונות - מתח, גיל המעבר, שינויי הורמונים בהריון ואחרי לידה, ותזונה לקויה. למרות שיש הרבה דרכים להילחם בנשירת שיער לפעמים זה בלתי נמנע. שינויים כמו לידה, הנקה וחוסר שינה משפיעים על הגוף, ובתגובה הגוף פועל לשמירת אנרגיה מאזורים בעלי עדיפות נמוכה, כמו צמיחת שיער, לטובת תמיכה בשינויים קריטיים יותר שמתרחשים בגוף.

נשים רבות נלחמות בנשירת שיער בשתיקה, האם ההצגה חייבת להימשך בכל מחיר? לצד דיבורים על סלבס שחובשות פאות כמו קים קרדשיאן, ביונסה וניקול קידמן יש לא מעט מפורסמות שיצאו לאור ושיתפו את כולן בנשירת השיער ובהתמודדות שלהן עם התופעה והתהליך.

עקבו אחרינו בפייסבוק ותקבלו את כל הכתבות ישר לפיד >

View this post on Instagram

A post shared by Ricki Lake (@rickilake)

ריקי לייק: "סבלתי בשקט קרוב לשלושים שנה"

לאחר 30 שנה של התמודדות שקטה עם נשירת שיער, השחקנית ומנחת הטלוויזיה ריקי לייק בת ה-53 פרסמה לפני כשנתיים פוסט מרגש שבו היא מגולחת לגמרי. "דבר ראשון - אני לא חולה", היא כתבה בפוסט. "אני לא עוברת משבר אמצע חיים ואני לא עוברת התמוטטות עצבים, אבל אני כן סובלת וסבלתי בשקט במשך קרוב לשלושים שנה. עכשיו אני סוף סוף מוכנה לחלוק את הסוד שלי".

"אני נאבקת עם נשירת שיער במשך רוב חיי הבוגרים. זה היה מתיש, מביך, כואב, מפחיד, מדכא, בודד. היו כמה פעמים שאפילו חשבתי על התאבדות בגלל זה. כמעט אף אחד בחיי לא ידע את רמת הכאב והטראומה העמוקים שאני חווה. אפילו המטפלים שלי לאורך השנים לא ידעו את האמת שלי".

View this post on Instagram

A post shared by Ricki Lake (@rickilake)

שנה שעברה היא פרסמה שמצאה תרופת פלא שהחזירה לה את השיער.

View this post on Instagram

A post shared by Lea Michele (@leamichele)

לאה מישל: נשירת שיער לאחר הלידה

השחקנית ליאה מישל בת ה-34 (Glee) שיתפה בתחילת 2021, שכמה חודשים לאחר שילדה את ילדה הראשון היא חוותה נשירת שיער. "נשירת השיער שלאחר הלידה היא אמיתית", כתבה באינסטגרם לצד תמונה של גוש שיער. 

כריסטינה מיליאן, מרץ 2017 (צילום: Xavier Collin/IPA/Splash News, Splash news)
צילום: Xavier Collin/IPA/Splash News, Splash news

כריסטינה מיליאן: "חיפשתי שלטי חוצות על נשירת שיער"

הזמרת והשחקנית כריסטינה מיליאן סיפרה שחוותה נשירת שיער לאחר שני ההריונות הראשונים שלה. "אחרי הלידה של שני הילדים הראשונים שלי, שמתי לב שנושר לי השיער", סיפרה מיליאן, "שטפתי את השיער שלי והדבר הבא שראיתי שהוא פשוט היה בידיים שלי. זה היה מפחיד".

היא גם תיארה כמה הייתה נואשת למצוא פיתרון. "הייתי נוהגת ומחפשת שלטי חוצות על נשירת שיער. בדקתי הכל. הייתי בפאניקה". לדבריה, כמעט ואין מידע בחוץ על הנושא ומעט אנשים מדברים על זה מעבר לבלוגים ספציפיים שמתמקדים באמהות. 

היא גם סיפרה על תחושת הבושה שחוותה אפילו מול בן זוגה. "הייתי מנקה לפני שהוא נכנס למקלחת כי לא רציתי שהוא יראה את זה. בסופו של דבר הייתי צריכה להגיד לו: אני מאבדת את השיער שלי. הייתי כל כך נבוכה מזה. היה שיער בכל מקום".

התקרחות נשית: האם יש דרכים יעילות לטיפול בתופעה?

ויולה דייוויס, "העזרה" (צילום: יח"צ באדיבות yes)
ויולה דייוויס, "העזרה" | צילום: יח"צ באדיבות yes

ויולה דייויס: "הייתי נואשת שאנשים יחשבו שאני יפה"

השחקנית ויולה דייויס החלה לחוות נשירת שיער בגיל 28. "התעוררתי יום אחד, וזה היה נראה כאילו יש לי מוהוק. קרחת גדולה לאורך כל הראש". לאחר שנודע לה שההתקרחות שלה נובעת מלחץ, היא החלה לחשוף את שיערה הטבעי. "חבשתי פאה בג'קוזי. הייתה לי פאה שחבשתי בבית. הייתה לי פאה שחבשתי לאירועים. הייתה לי פאה שחבשתי כשהתאמנתי. מעולם לא הראיתי את השיער הטבעי שלי. הייתי כל כך נואשת שאנשים יחשבו שאני יפה".

View this post on Instagram

A post shared by Selma Blair (@selmablair)

סלמה בלייר: "למה שחקניות לא מדברות על זה"?

סלמה בלייר החלה לחוות נשירת שיער לאחר שילדה את בנה, ארתור, בשנת 2011. "זה כל כך לא זוהר, אבל זו האמת: אני צריכה לעשות מקלחות ארוכות יותר כדי שאוכל לאסוף את השיער שנושר ולזרוק אותו כדי לא לסתום את הניקוז. למה שחקניות אף פעם לא מדברות על זה?" 

בשנת 2018 היא שיתפה שהיא סובלת מטרשת נפוצה ופרסמה תמונה שלה נטולת שיער לחלוטין. בלייר סיפרה שחוותה תסמינים של המחלה כבר ב-2011, אחרי לידת בנה.

רוזי אודונל: "הזדקנות זה כיף"

השחקנית והאקטיביסטית רוזי אודונל חשפה גם היא את נשירת השיער שלה ואולי הציוץ שלה מסכם בצורה הכי מדויקת את הגישה הקצת יותר קלילה שאפשר לסגל לנושא: "התקרחות גברית.. ההזדקנות היא כיף".