תחום הניתוחים הפלסטיים וההליכים הקוסמטיים הוא עולם ומלואו, שממשיך להתפתח ולגדול מרגע לרגע. אנשים הופכים לאובססיביים יותר בנוגע למראה החיצוני שלהם – ובהתאם לכך ההליכים הופכים לספציפיים וביזאריים יותר.

מסקר שערך האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, עולה כי שלושת הניתוחים המועדפים על ידי הישראלים בשנת 2017 - היו ניתוח שאיבת שומן, ניתוח פלסטי באף וניתוחי חזה. הסקר נערך במהלך השנה האחרונה במדגם ארצי שנעשה על ידי מכון איפסוס מחקרי שוק, בקרב כ-500 גברים ונשים ישראלים, בני 18 ומעלה. תוצאות הסקר מראות כי 27 אחוז מהישראלים מעדיפים שאיבת שומן, 23 אחוז מעדיפים ניתוח פלסטי באף, 16 אחוז בחרו בניתוח חזה ו-12 אחוז העדיפו מתיחת פנים או צוואר.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

אז למה אנחנו הופכים לאובססיביים יותר? ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית טוען כי הכל באשמת הסלפי. "עידן הרשתות החברתיות וצילומי הסלפי הפכו ככל הנראה השנה את ניתוחי האף ושאיבות השומן לפופולריים יותר מבעבר וחלה צמיחה בכל הענף".

כיוון שמדובר בתחום שמשתנה ללא הרף, החלטנו לבדוק אילו הליכים צפויים להפוך לטרנדים ב-2018 – ונוכחנו לגלות עד כמה המציאות עולה על כל דמיון, כשמדובר בניתוחים פלסטיים. פרופ' מרקוס ספורזה, מנתח פלסטי פירט לדיילי מייל על השינויים והחידושים המרגשים ביותר שצפויים לצאת בשנה הבאה.

הדמיה במציאות מדומה תלת-ממדית

"אחת הטכנולוגיות העכשוויות ביותר, זה פיתוח של משקפי מציאות מדומה (VR) בשביל ניתוחים קוסמטיים", מסביר פרופ' ספורזה. "זה מאפשר למטופלים לראות כיצד הם ייראו לאחר ניתוחי חזה שונים, מהגדלה ועד להקטנה – בלי שיצטרכו לדרוך בחדר ניתוח". על פי פרופ' ספורזה, הטכנולוגיה מבוססת על לייזר, הסורק את חלקי הגוף השונים בתלת ממד באמצעות אייפד ואז מתאפשרת סימולציה, שבה כלים המאפשרים לשנות את מה שרואים בהדמיה. "זה יאפשר לרופאים לענות על שאלת המיליון דולר של מטופלים: 'כיצד אראה לאחר הניתוח?'".

A post shared by ✨ NOVY ✨ (@novygram) on


שתלי חזה "חכמים"

בשנת 2011, נוצרה פניקה ברחבי העולם, לאחר שבצרפת נקבע כי שתלים מסוג PIP יוצאו מכלל שימוש, כיוון שהם אינם תקינים. "כיום, מנתחים בכירים תומכים בטכנולוגיה מהפכנית שתמנע מצבים כאלו ותאפשר לאנשים עם שתלים לעקוב אחר המידע הנדרש על הליכים שונים. זה אומר שיעודדו נשים לרכוש שתלים המכילים שבב RFID (טכנולוגיה המאפשרת תיוג אלקטרוני באמצעות גלי רדיו). שבב זה יכלול בתוכו מידע כמו תאריך ייצור, גודל ומספר סידורי", מסביר פרופ' ספורזה. באמצעות מכשיר מיוחד, יוכלו רופאים לסרוק את השבב ולעקוב אחר תקינות השתלים.

הדפסה תלת-ממדית

כבר ידוע כי מנסים להשתמש במדפסות תלת-ממד בכל הנוגע להשתלת איברים, במטרה לנסות לייצר איברים מאפס באמצעות המדפסות. כעת נראה כי ב-2018 המדפסת התלת-ממדית תשתלב גם בתחום הניתוחים הפלסטיים. "מדענים כבר הצליחו לייצור שתלי חזה, לשחזור שד אצל מטופלת שלקתה בסרטן". מדובר בשתלים שונים מאלו שנעשה בהם שימוש בניתוחי שחזור, כיוון שהם מסוגלים להכיל רקמות שומן, מבלי להזיק למטופל. "אם טכנולוגיה פורצת דרך זו אכן תעמוד בציפיות, מטופלות הזקוקות לשחזור שד יוכלו לצפות לתחום שלם של שתלים טבעיים מותאמים אישית בעתיד".

עוד ב-mako בריאות
>> זה מה שקרה לאיש שהזריק לעצמו ארס במשך 25 שנה
>> בלי דיאטה: נמצאה דרך חדשה ומפתיעה לרדת במשקל
>> סיוט ברחוב אלם: האנשים שמתו בשינה בגלל סיוט

שתלי סנטר

משערים כי שתלי סנטר הולכים להיות הדבר הבא, בייחוד בבריטניה. לאלו מכם שמודאגים מכך שהסנטר שלכם קטן מדי, או שמראה הלסת שלכם אינו מספק אתכם, השתלת סנטר עשויה לסייע לכם. "איזון בסנטר נוצר באמצעות שתלי סיליקון שמפוסלים מראש כך שיתאימו לקו הלסת של המטופל", מסביר פרופ' ספורזה. כיוון שמדובר בהליך עם סיכון נמוך, רמת הפופולריות שלו עשויה לעלות משמעותית.

 

A post shared by Dr Bart Stubenitsky (@dr_bart_stubenitsky) on


מתיחת פנים עם חוטים

מדובר בהליך פולשני ברמה מינימלית שרבים מכנים אותו בהתלהבות "מתיחת הפנים החדשה". מדובר במתיחת פנים הכוללת חוטים בעלי תופסנים, המוחדרים לפנים באמצעות מזרק גדול. "ישנם סוגי חוטים שונים, אך כולם עשויים מפולידיאוקסנון וחומצה פולילקטית. פולידיאוקסנון הוא חומר המשתמשים בו רבות בבתי חולים, בעיקר לתפירת פצעים, אז אין חשש לתגובות אלרגיות", מסביר פרופ' ספורזה. החוטים לא רק נמסים, הם גם מעוררים ייצור של קולגן, לשיפור מרקם וצבע העור.

A post shared by Young Aesthetics And N.E Lipo (@sueyoungaesthetics) on


עלייה בניתוחים פלסטיים בקרב גברים

צפויה עלייה משמעותית בביקוש לניתוחים פלסטיים אצל גברים בשנה הקרובה. לפי איגוד הפלסטיקאים האמריקאי, גברים היום אחראיים ל-40 אחוז מניתוחי הקטנת חזה בארה"ב. טרנד זה הופך לנפוץ יותר בבריטניה גם, לכן ייתכן שהוא ימשיך להתפשט ברחבי העולם ויגיע גם אלינו. "הציבור הגברי חוזר אחורה להליכים מסורתיים יותר, כמו מתיחות פנים ושאיבת שומן. טרנד שעתיד לתפוס תאוצה ב-2018 הוא ניתוח שרירי הבטן", אומר פרופ' ספורזה. מדובר בהליך הכולל שאיבת שומן, השטחת הבטן ובניית מראה של קוביות.

 אם גם בכם בוער הרצון לעבור הליך קוסמטי, הקפידו לבדוק היטב את הרופא אצלו תעברו את ההליך, כדי להימנע משרלטנות. "אני קורא לציבור הנשים והגברים העומדים לפני ניתוח או טיפול אסתטי, להתעמק בתהליך, לא לסמוך על הבטחות שווא או מבצעים ולוודא שבחרתם ברופא מומחה אמיתי בכירורגיה פלסטית, רשום במשרד הבריאות וחבר באיגוד שלנו. כמו כן חשוב לדעת כי כל טיפול אסתטי או ניתוח פלסטי, כרוך בהחלמה של שעות, ימים או שבועות בהתאם למורכבותו ויש לקחת זאת בחשבון", מסביר ד"ר כהן.