לכולנו חשוב לשמור על בריאות השיער שלנו. אבל בזמן שאנחנו מחפשים אחר השמפו הטוב ביותר, המרכך המזין ביותר והסרום היעיל ביותר שיגרום לשיער שלנו להיות רך ומבריק – אנחנו שוכחים כמה דברים שהם חשובים לא פחות לשמירה על השיער. אחת הטעויות הגדולות ביותר שאנחנו עושים עם השיער שלנו דווקא לא קשורה למוצרים שאנחנו בוחרים בהם, אלא לאופן שבו אנחנו משתמשים בהם.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

כשאתם חופפים את השיער, ככל הנראה שאתם חופפים עם שמפו, שוטפים במים ומיד אחרי זה עוברים למרכך. אבל הבעיה היא שזה עלול להשאיר שאריות של לכלוך וסבום בקרקפת. סבום הוא מעין נוזל שומני טבעי המופרש מבלוטת החלב בקרקפת, התורם לשיער בריא ומבריק. עם זאת, עודף סבום גורם לקרקפת ושיער שומני וזה לא משהו שאתם רוצים.

אז איך תתקנו את הטעות? מומחים ממליצים לחפוף עם שמפו פעמיים ברציפות לפני שאתם פונים למרכך. כך תוודאו שהסרתם את כל עודף השומן והלכלוך. זה בעיקר חשוב אם השיער נחשף להרבה לכלוך וזיהום אוויר. כמו כן, המלצה זו תקפה בעיקר עבור אנשים שחופפים פעם ביומיים (ההמלצה הרווחת בקרב רופאי עור). אם אתם חופפים מדי יום, חפיפה כפולה עלולה להסיר לחלוטין את הסבום מהקרקפת, דבר שהוא בהחלט לא מומלץ ועלול להוביל לגירויים באזור. בכל זאת, הקרקפת שלנו זקוקה לאותו נוזל שומני ובלעדיו זה עלול להוביל ליובש, קשקשים וגירוד.

אישה חופפת (צילום:  New Africa, shutterstock)
כשמורחים מרכך, לשים דגש על הקצוות | צילום: New Africa, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> זאת הסיבה שיש כל כך הרבה נשאים א-סימפטומטיים
>> גינקולוגית מזהירה: המוצר הנפוץ הזה מזיק לכן
>> האם הדיאטה של אופירה משתלמת? דיאטנית עונה

טיפ נוסף שכדאי לדעת בנוגע לשטיפת השיער – הוא לא לשכוח אזורים מסוימים שרבים נוטים לשכוח מהם כשהם חופפים. "אנשים בדרך כלל מתעלמים מאזור העורף, כמו גם מצדי הראש מעל האוזניים", מציינת שהאב רסלן, טריקולוגית (בעלת הכשרה במדעי השיער והקרקפת).

נוסף לכך, היא ממליצה כשחופפים עם שמפו, להתמקד בשורשי השיער ולעסות בעדינות ובתנועות מעגליות את הקרקפת, כדי להסיר עודף לכלוך. למעשה, היא מסבירה שאין צורך לחפוף עם שמפו את קצוות השיער, אלא אם אתם משתמשים באופן יומיומי בתכשירים לעיצוב השיער. את המרכך מומלץ לשים מאמצע השיער ועד הקצוות (כולל).