מי לא אוהב סניקרס? מדובר בנעליים שפשוט אף פעם לא ייצאו מהאופנה. אם גם אתם אוהבים אותם ברמה שאתם נועלים סניקרס כמעט כל יום, אנחנו בהחלט ממליצים לכם להמשיך לקרוא, כי ייתכן מאוד שגם אתם עושים את הטעות הנפוצה שיכולה לגרום לפטריות ברגליים.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

פטרת בכף הרגל היא תופעה שכיחה במיוחד, שסביר להניח שסבלתם או תסבלו ממנה בשלב מסוים בחייכם. פטריות באצבעות וכף הרגל גורמות לגרד מציק במיוחד וללא טיפול מתאים, הן יכולות להוות מטרד במשך זמן לא מבוטל. פטריות ברגליים יכולות להיגרם מסיבות שונות וככל הנראה שהן צצו לכם אחרי שהלכתם יחפים באזורים ציבוריים כמו מקלחות בחדר הכושר, או בגלל מזרן יוגה משותף שלא עבר ניקוי וחיטוי.

אבל אחד הדברים שהכי יכולים לתרום להתפתחות של פטריות ברגליים בכלל נמצא אצלכם בבית – הנעליים שלכם. שימוש תכוף בנעליים סגורות כמו סניקרס או נעלי ספורט, מבלי לתת להן להתאוורר לפני כל שימוש יכול בהחלט להוביל לפטרת בכף הרגל.

"פטריות וחיידקים משגשגים בסביבות לחות וחשוכות כמו נעליים", מסבירה ד"ר ג'לין סוטארה, פודיאטרית (מתמחה בטיפול בבעיות בכף הרגל). "זה יכול לגרום לריח רע מהרגליים, לפטרת כף הרגל או לפטריות בעור ובציפורניים". בייחוד בחודשי הקיץ החמים, הנעליים הסגורות שלכם עשויות להיות ממש קרקע פורייה לפטריות.

סניקרס (צילום: Deboraht Suarez, Shutterstock)
לזכור לתת להם להתאוורר בין שימושים (כן, גם אם זה הזוג האהוב עליכם) | צילום: Deboraht Suarez, Shutterstock

 עוד ב-mako בריאות:
>> זהירות: המאכלים שיכולים לפגוע לכם בראייה
>> הסיכון שלכם להידבק יעלה אם תלכו למקום הזה
>> זו הטעות הכי גדולה שאתם עושים עם המסכה שלכם

אז מה עושים אם אנחנו ממש אוהבים סניקרס, גם כשחם בחוץ? ובכן, פשוט משתדלים בכל פעם לנעול זוג אחר. "לנעול את אותן הנעליים כל יום יעודד ריח רע ברגליים וזיהומים", היא מסבירה. כשאתם נועלים בכל פעם זוג אחר, אתם מאפשרים לכל זוג נעליים להתאוורר ולהתייבש מכל הלחות בין השימושים.

ואם יש לכם נטייה לפתח פטריות ברגליים, ד"ר סוטארה אף ממליצה להחליף זוגות במהלך היום, כדי למנוע הצטברות של לחות. חשוב במיוחד להשתמש בנעליים שעשויות מחומרים שמאפשרים לרגל לנשום – ולא פחות חשוב – לוודא שגם הגרביים שלכם עשויים מחומרים נושמים. ויש גם תכשירים שמיועדים למניעת פטריות, כמו תרסיסים שמיועדים לנעליים, או כאלה לכפות הרגליים, שעוזרים להן להזיע פחות.