בימים לוהטים אלה אנחנו מוצאים את עצמנו מזיעים גם בשעות הלילה. מכיוון שהטמפרטורה בחדר המיטות שלנו משפיעה מאוד על איכות השינה, ואמורה להיות קרירה מאוד, סביר שרבים מכם בוחרים במזגן. מנגד, מגפת הקורונה לימדה אותנו לאחרונה שהכי מומלץ זה לאוורר כמה שיותר חללים סגורים כדי למנוע הידבקות - כלומר, לפתוח חלונות ולהשתמש במאוורר. אז איך מחליטים כיצד ואיך לקרר? ובכן התשובה תלויה מאוד גם בכם. 

בשורה התחתונה, שינה עם מאוורר עדיפה על שינה עם מזגן במקרים רבים. שינה עם מזגן בעיקר יכולה לסכן את השרירים שלנו ולגרום לנו להתעורר עם צוואר תפוס. כשישנים עם מאוור, הסיכון לכך נמוך יותר.

יכולות להיות למזגן גם השלכות על חולי אסתמה ועל מי שסובל מרגישות יתר של דרכי הנשימה או מאלרגיה. טמפרטורה נמוכה מדי עלולה לגרום להחמרה בהפרעה החסימתית בדרכי הנשימה אצל חולי אסתמה שיכולה לגרום להם להתקף נשימתי. 

אך אם אתם סובלים מאסתמה או אלרגיות, יובש בעור או בעיות בסינוסים – גם המאוורר עשוי לעורר בעיות. כך שאם אתם מהאנשים שמעדיפים לישון עם מאוורר – כדאי לכם לדעת שיש מקרים שבהם עדיף להשאיר אותו מחוץ לחדר השינה. כך תדעו מתי ללחוץ על ON  

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

אוויר יבש

אי פעם חשבתם איזו השפעה יכולה להיות למאוורר על העור שלכם? אז מתברר שאם המאוורר מולכם כל הלילה, הוא יכול לייבש לכם את העור. "קרמים יכולים לעזור למנוע את זה, אבל אם העור שלכם מאוד יבש, ודאו שאתם לא מייבשים אותו יתר על המידה", נכתב באתר. זה בעיקר יכול להשפיע בקרב אנשים שישנים כשעיניהם מעט פקוחות. אמנם מדובר באחוז קטן של אנשים, אך זה בהחלט רלוונטי להם.

"זרם אוויר תמידי יכול לייבש לכם את העיניים ולגרום לגירוי". ואם נרדמתם במקרה עם עדשות מגע, זה מסוכן אף יותר. אם יש לכם נטייה לישון עם פה פתוח, מומלץ להניח כוס מים על שידת הלילה, למקרה שהמאוורר יגרום ליובש בפה ותתעוררו עם גרון יבש.

אישה מחזיקה כוס מים  (צילום: shutterstock)
להשאיר כוס מים על השידה | צילום: shutterstock
עוד ב-mako בריאות:
>> הסודות של האנשים החזקים בישראל
>> "זה הטיפ הכי טוב שלי לחיי מין מושלמים"
>> ירוקה או צהובה? כך תבחרו בבננה הטובה ביותר

תגובה אלרגית

אם יש לכם נטייה לאסתמה או לקדחת השחת (נזלת אלרגית עונתית), מאוורר עלול להפריע לכם משמעותית במהלך השינה. לפי האתר sleepadvisor.org, מאחר שמאוורר מניע את האוויר בחדר, הוא יכול לגרום למשבי רוח המכילים חלקיקי אבק, שעשויים לחדור לסינוסים שלכם. "אם אתם בעלי נטייה לאלרגיות, זה יכול לגרום ללא מעט בעיות. הסתכלו על המאוורר שלכם. אם הוא צבר אבק בכנפיו, החלקיקים הללו עפים באוויר בכל פעם שאתם מפעילים אותו".

מובן שגם כשזה נוגע למזגן - חשוב לנקות היטב את הפילטר, שכן דרך המזגן מגיעים גם חלקיקי האבק ולכלוך גס, שלרוב נתפסים בפילטרים ועלולים לגרום לתופעות אלרגיות בעיקר בקרב אלה הסובלים מאלרגיה לאבק. במקרים מסוימים, האוויר היוצא מהמזגן כולל חיידקים וגורמים מזהמים נוספים, כך שרצוי להשאיר חלון מעט פתוח.  

גירוי בסינוסים

האוויר שנע באופן קבוע בחדר בזמן שאתם מפעילים מאוורר עלול לגרום ליובש בדרכי הנשימה שלכם – ולהוביל ולבעיות בסינוסים. המומחים הוסיפו: "אם היובש חמור, זה עלול לגרום לייצור מוגבר של נזלת במטרה לפצות על כך. התוצאה עשויה להיות חסימה באף, גודש וכאבי ראש כתוצאה מסינוסיטיס".

גם כשמביאים בחשבון את החסרונות הללו, עדיין שינה עם מאוורר יכולה להיות בריאה יותר משינה עם מזגן, ואם אתם לא אסתמטיים או סובלים מאלרגיות - נראה שהמאוורר בהחלט בטוח לשימוש.