אחד הדברים שהכי יכולים לבאס אותנו מול המראה – זה עיגולים שחורים ושקיות מתחת לעיניים. לא משנה כמה נשקיע בטיפוח העור, לפעמים זה נראה שאין דרך לשפר את מראה העיניים העייפות שלנו. אז חוץ משינה מספקת (7-9 שעות שינה בלילה) והרבה מים, מצאנו דבר אחד שיכול לעזור לעיניים שלכם להיראות פחות עייפות – ניאצינאמיד.

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

ניאצינאמיד, הוא בעצם צורה של ויטמין B3. ויטמין זה משפר את המטבוליזם ומסייע לגוף לתפקד טוב יותר מבחינות שונות; הוא מפחית רמות של כולסטרול רע ומסיר רעלים מהכבד. אך כשזה נוגע לעור שלנו, ניאצינאמיד הוא מרכיב אנטי-דלקתי חזק במיוחד, שיכול לשפר לכם את העור בדרכים שונות ומגוונות.

אם העור שלכם אדמומי, מגורה או אם אתם סובלים מאקנה או מרוזציאה – ניאצינאמיד יכול להרגיע את העור, אומרת ד"ר ג'ניפר מקגרגור, רופאת עור ל-Women’s Health. אך כנראה שהיתרון הכי משמעותי שלו, הוא לעור שמתחת לעיניים. מה הופך אותו למרכיב יעיל בקרמים המיועדים לעיניים? בין היתר כי הוא משפר את שכבת העור העליונה, שחשובה למניעת חדירה של חיידקים ושומרת על לחות העור .ניאצינאמיד גם עוזר לשמור על רמת לחות גבוהה בעור, המסייעת למראה עור זוהר יותר, פחות עייף ומפחיתה מראה של קמטים.

A post shared by Raloyahnews (@raloyahnews) on


עוד ב-mako בריאות:

>> חוקרים טוענים שמצאו את הסוד לירידה במשקל
>> הטעות הכי גדולה שאתם עושים עם הקפה של הבוקר
>> אלה המאכלים הטובים ביותר להעלמת הצמיגים

ואם כל זה לא היה מספיק, ניאצינאמיד גם עוזר לטפל בצבע עור לא אחיד, כמו כתמים שנוצרים כתוצאה מחשיפה לשמש או אדמומיות עקב אקנה. ד"ר דברה ילימן, מרצה מן החוץ בבית הספר לרפואה של בית החולים האוניברסיטאי מאונט סיני, ממליצה להשתמש בקרם לחות ליום או ללילה המכיל ניאצינאמיד, או להוסיף מעט טיפות של סרום ניאצינאמיד לקרם לחות שלכם. ד"ר מקרגרגור ממליצה לאנשים הסובלים מאקנה או רוזציאה לנסות קרם הגנה שמכיל ניאצינאמיד, מאחר שהוא מכן על העור מבלי לגרום לגירויים.  

A post shared by Petra (@late_skin_party) on


יתרון נוסף של מרכיב זה - שהוא עובד מצוין עם מרכיבים יעילים אחרים, כמו רטינול, חומצת אלפא הידרוקסי ונוגדי חמצון. זה אומר שפחות תצטרכו לדאוג שקרמים המכילים ניאצינאמיד יגרמו לתגובה אלרגית אם תשלבו אותם ברוטינת הקרמים הרגילה שלכם

מובן שתגובות אלרגיות יכולות להיגרם מסיבות שונות, לכן עדיין מומלץ לבדוק כל קרם חדש שאתם קונים בחלק הפנימי של הזרוע – לפני שאתם מורחים על עור הפנים.