אין ספק שזירת הדייטים היא מקום לא קל להיות בו. נראה שיש המון היצע אבל הביקוש רק גובר ומקשה את מציאת בן או בת זוג. מזל שהמדע נחלץ לעזרתנו ולא מפסיק לספק לנו מידע קריטי שיכול לסייע לנו להתמודד עם המצב. מאיזה צבע חולצה כדאי ללבוש ועד למידת הזיפים שעל פניכם, חוקרים בדקו והסיקו אילו דברים מושכים יותר נשים – והנה המסקנות. ראוי לציין שמשיכה היא דבר סובייקטיבי ושלכל אדם העדפות משלו, לכן למרות שהמחקרים מעידים על נטייה, היו בטוחים שתמצאו גם הרבה נשים שיוצאות מן הכלל ונמשכות למאפיינים אחרים שלא צוינו כאן.

 >> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. לחפש מישהי "בליגה שלכם"

מתברר שגברים ונשים נמשכים לאנשים שנחשבים מושכים באותה מידה כמוהם. במחקר שנעשה על ידי חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי נבחנה התנהגותם של 60 גברים הטרוסקסואלים ו-60 נשים הטרוסקסואליות שהשתמשו באתר היכרויות. בעוד שלמרבית המשתמשים הייתה נטייה לגשת לאנשים מאוד מושכים, הסיכוי שיקבלו מענה היה גבוה יותר אם האדם שהם פנו אליו היה מושך במידה שווה להם. "אם אתם פונים למישהו שמושך בערך באותה מידה כמוכם, זה מונע שני דברים", אומר הפסיכולוג מארק סרג'נט ל-The Independent. "אם הם נראים יותר טוב מכם, אתם מודאגים שהם ינהלו רומן עם אדם אחר. אם הם הרבה פחות מושכים מהם, אז אתם מודאגים שאולי יכולתם למצוא משהו טוב יותר".

זוג במיטה (צילום: toa heftiba-unsplash)
שנינו שווים, פחות או יותר | צילום: toa heftiba-unsplash

2. להיראות מבוגרים יותר

פסיכולוגים מכנים את זה "אפקט הג'ורג' קלוני". מחקר משנת 2010 שהשתתפו בן 3,770 מבוגרים הטרוסקסואליים הראה שנשים לרוב מעדיפות גברים מבוגרים יותר. וככל שהייתה לנשים יותר עצמאות כלכלית, כך הן העדיפו גברים מבוגרים יותר. "אנחנו חושבים שעצמאות כלכלית מעניקה לנשים יותר ביטחון בבחירת הפרטנר ולפיכך גורמת להן להימשך יותר לגברים מושכים יותר, בעלי כוח ומבוגרים יותר", הסבירה החוקרת הראשית במחקר, פיונה מור בהצהרה רשמית.

A post shared by George Clooney (@georgeclooney.officiel) on

3. לטייל עם כלב

במחקר שנעשה במרכז האקדמי רופין בשיתוף אוניברסיטת מישיגן, 100 נשים ישראליות קראו קטעים המתארים גברים. חלק מהגברים תוארו כ"נבזיים" (בגדו בבנות זוג ונקלעו למריבות אלימות). שאר הגברים תוארו כ"אבות" (עבדו קשה וטיפלו היטב בילדים שלהם). בכל סיפור שבו תואר אדם כנבזי בעל כלב, נשים דירגו את הגבר כאופציה מתאימה יותר למערכת יחסים ארוכה, מאשר "נבזי" שלא היה בבעלותו כלב. גברים נבזיים עם כלבים אף דורגו מושכים יותר מאבות עם כלבים. החוקרים הסיקו כי חיית מחמד מעידה על כך שמדובר באדם שמסוגל להתחייב לטווח ארוך, בעל אישיות מטפחת. זה גם יכול לעזור לכם להיראות יותר רגועים, נגישים ושמחים.

גבר מחזיק כלב (צילום: jordan-koons-396362-unsplash)
עוד סיבה טובה לאמץ כלב | צילום: jordan-koons-396362-unsplash
עוד ב-mako בריאות:
>> נגמלה מארבעה דברים בלבד - והשילה 70 ק"ג
>> הטעות החמורה שאתם עושים כשאתם מפשירים דגים
>> 5 פריטים שאסור להשאיר ברכב ביום חם

4. להצמיח זיפים

במחקר שנעשה בשנת 2013 באוניברסיטת ניו סאות' וויילס, חוקרים ביקשו מ-177 גברים הטרוסקסואלים ו-351 נשים הטרוסקסואליות להסתכל על תמונות של עשרה גברים. בין התמונות היו גברים מגולחים, גברים עם מעט זיפים, הרבה זיפים ובעלי זקן מלא. המשתתפים דירגו את הגברים בקריטריונים שונים, ביניהם מידת משיכה. מתברר כי מרבית הנשים סימנו "הרבה זיפים" כזקן המושך ביותר בקרב גברים.

A post shared by @justintheroux on

5. ללבוש אדום

נשמע שרירותי? נראה שהמדע מגבה את זה. מחקר משנת 2010 שהשתתפו בו אנשים מסין, אנגליה, גרמניה וארה"ב מצא שנשים נמשכו יותר לגברים שלבשו אדום. באחד הניסויים שנעשו במסגרת המחקר, 55 סטודנטיות הסתכלו על תמונה של גבר בחולצה אדומה או ירוקה, ולאחר מכן התבקשו לדרג את מידת המשיכה שלהם. הגברים דורגו כמושכים יותר כשלבשו חולצה אדומה. התוצאות היו דומות כשהחוקרים בדקו זאת גם עם צבעים אחרים מול הצבע האדום. במרבית המקרים, המשתתפות לא שמו לב לכך שהחולצה האדומה השפיעה עליהן.

גבר בחולצה משובצת אדומה (צילום: louis-blythe-unsplash)
אדום זה הצבע החם ביותר? | צילום: louis-blythe-unsplash

6. להיות נדיבים

"אפקט ההילה" הוא מונח מהפסיכולוגיה החברתית המתאר מצב שבו אנחנו לוקחים צד אחד באדם (או חפץ בסביבתו) ומסיקים כי הוא מעיד על מהותו הכללית (למשל לחשוב שאדם המרכיב משקפיים בהכרח חכם). זו הסיבה לכך שאנחנו חושבים שאנשים יפים הם גם טובים בעבודה שלהם, למרות שזה לא תמיד המצב. לפי הפסיכולוג בארי קופמן, אפקט ההילה עובד גם בדרכים אחרות. במחקר שנעשה בסין ב-2014, מאה אנשים צעירים הסתכלו על תמונות פנים של נשים וגברים ודירגו אותם לפי מידת המשיכה שלהם. לכל תמונה הוצמדה מילה, שתיארה תכונה חיובית או שלילית, כמו נדיבות או רשעות. התוצאות הראו שאנשים שתוארו במילה חיובית דורגו כמושכים יותר. המסקנה היא שאם תהיו נדיבים – תיראו מושכים יותר.