אתם מבלים שעות לצדו, אבל לא באמת יודעים לכמה חיידקים אתם נחשפים מדי יום. מתברר שהשולחן המשרדי שלכם מזוהם הרבה יותר ממה שאתם חושבים ואנחנו לא מדברים רק על המקלדת הידועה לשמצה.

ממחקר שפורסם השנה עלה כי השולחן המשרדי מכיל פי 400 יותר חיידקים ממושב אסלה והמשמעות היא שאנשים רבים עשויים להיות חשופים למחלות כתוצאה מחוסר ההיגיינה.

מחקר שנעשה על ידי אוניברסיטת אריזונה מצא כי בני אדם הם המקור השכיח ביותר לחיידקים ושבהשוואה לנשים, אצל גברים יש פי 3 או 4 יותר חיידקים סביב שולחנם במשרד, הטלפונים שלהם, מחשבים, מקלדות, מגירות וחפצים אישיים.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

למה גברים מזוהמים יותר מנשים?

ישנן שלל תאוריות שמנסות להסביר מדוע עמדות עבודה של גברים מטונפות יותר מעמדותיהן של הנשים. ישנם הטוענים כי עמדות עבודה של גברים לרוב גדולות יותר משל נשים, כלומר ישנו שטח פנים גדול יותר ולפיכך יותר חיידקים השוכנים בו. מנגד, יש הטוענים כי לגברים סטנדרטים של היגיינה אישית נמוכים יותר משל נשים ולכן השולחן המשרדי שלהם מטונף יותר.

דבר נוסף שמשפיע על כמות החיידקים בעמדת העבודה שלכם זה המיקום הגאוגרפי שלכם. כשחוקרים בדקו מיקרואורגניזמים המצויים בעמדות עבודה בסן פרנסיסקו ובניו יורק, לא ניתן היה להבחין בהבדלים משמעותיים. לעומת זאת כשהם בדקו עמדות עבודה בטוסון, אריזונה, הם הבחינו בשינויים מהותיים באופי אוכלוסיית החיידקים, ככל הנראה מאחר שמזג האוויר מאופיין בטמפרטורות גבוהות יותר. דבר נוסף שהבחינו בו, זה שאוכלוסיית החיידקים במשרדים בשתי ערים שונות דומה יותר מאוכלוסיית החיידקים במשרד ובמטבח באותו בניין משרדים.

אילוסטרציה (צילום: wavebreakmedia, shutterstock)
עמדות עבודה של גברים מזוהמות יותר | צילום: wavebreakmedia, shutterstock

מתי בפעם האחרונה ניקיתם את הטלפון שלכם?

כאמור מרבית החיידקים על שולחן העבודה שלכם מגיעים מבני אדם. רבים כבר מודעים לכך שהמקלדת והעכבר שלכם מזוהמים ביותר. בעמדות עבודה ציבוריות כמו באוניברסיטאות למשל, ניתן למצוא מגוון רחב עוד יותר של חיידקים, כולל חיידקי מעי.

עוד ב-mako בריאות:
>> מצאתם פסים לבנים בעוף? אל תאכלו אותו
>> אין חשק לסקס? כך תגבירו את רמת הטסטוסטרון
>> "נמנעתי מהמזון הזה וירדתי 28 ק"ג"

מחקרים רבים שפורסמו בשנים האחרונות חשפו אמת מטרידה על הטלפונים הסלולריים האהובים והיא שהם מטונפים הרבה יותר ממושב האסלה. ככל הנראה מאחר שהם קרובים לאזורים כמו האוזניים והפה שלנו, אבל כנראה שגם בגלל מסכי המגע והרגלי היגיינה לא הכי טובים. מחקר שנעשה באריזונה מצא שבטלפונים סלולריים פי 10 יותר חיידקים ממושב האסלה. זה לאו דווקא אומר שהחיידקים מסוכנים, אבל זה בהחלט מעיד על סכנה היגיינית שיכולה להוביל למחלה.

ומה לגבי כוס הקפה שלכם?

גם הקפה שאתם שותים במשרד מדי יום עשוי להוות סכנה. ארגון בריאות ממשלתי בבריטניה (Public Heath England) הוציא הנחייה, לפיה חובה לשטוף היטב ספלי קפה, כדי למנוע התפשטות חיידקים. מחקרים מראים כי עד 90 אחוז מכלל הספלים במטבחונים המשרדיים מלאים בחיידקים וש-20 אחוז מספלים אלו מכילים חלקיקי צואה. תזכורת טובה להביא ספל מהבית ולהשתמש רק בו.

אישה שותה קפה ומסתכלת בטלפון הסלולרי (אילוסטרציה: Antonio Guillem, Shutterstock)
תביאו ספל מהבית | אילוסטרציה: Antonio Guillem, Shutterstock

אולי כדאי לחשוב פעמיים לפני שאתם משאילים עט

לפי אתר The Conversation, ישנן עדויות להימצאותם של מיקרואורגניזמים בכלי כתיבה, אך כשזה נוגע למשרד שלכם – אתם רק צריכים לדאוג אם אתם מהאנשים שאוהבים ללעוס עטים (מי אתם?) – ואתם משאילים את העטים שלכם לאנשים עם הרגלי היגיינה מפוקפקים.

בכל המקרים, מה שפותר את הבעיה זה בסך הכל היגיינה נאותה. אם תשמרו על היגיינה אישית טובה, תשטפו ידיים היטב, וגם תזכרו לנקות את העמדה שלכם מדי בתדירות גבוהה - כמות החיידקים תפחת.

.