כולנו יודעים שכוויות שמש נגרמות על ידי חשיפה ממושכת לקרני UV. אך לפעמים אנחנו שוכחים למרוח קרם הגנה במקומות מסוימים, או שוכחים למרוח מחדש כל שעתיים/אחרי שהייה במים והתוצאה היא כוויות שמש לא נעימות במיוחד. העור נעשה אדום, הכוויות כואבות, האזורים הפגועים חמים למגע ולבסוף גם העור מתקלף ומגרד. כל זה יכול להוביל לתחושת חוסר נעימות שפוגעת גם ביכולת לישון כמו שצריך.

אז חוץ מלמרוח אלוורה על האזור וללמוד ששימוש בקרם הגנה הוא לא המלצה, אלא חובה -  מה עוד אפשר לעשות כדי להקל על המצב? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לישון טוב למרות הכוויות המציקות:

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

ליטול משכך כאבים

משכך כאבים מבוסס איבופרופן או פרצטמול יכולים לעזור לכם עם התסמינים הנלווים לכוויות שמש, מאחר שהם מפחיתים נפיחות ודלקת. עם זאת, חשוב לציין שאיבופרופן עלול להגביר רגישות לשמש, כך שאם אתם מתכננים לצאת החוצה, עדיף לבחור בפרצטמול.

אישה לוקחת כדור (צילום: wavebreakmedia, Shutterstock)
מפחית דלקת ונפיחות | צילום: wavebreakmedia, Shutterstock

למרוח קרם לחות

מלבד מריחת ג'ל אלוורה, מומלץ גם למרוח קרם לחות, שיסייע לעור שלכם לרפא את עצמו ועל הדרך גם יוסיף לחות לעור. ד"ר מריסה גרשיק, פרופ' קליני לדרמטולוגיה בביה"ח הפרסביטריאני והאוניברסיטאי של קורנל, ממליצה למרוח קרם לחות קל ועדין ב-24 שעות הראשונות לאחר הכוויה. לאחר כמה ימים ניתן למרוח קרם לחות כבד יותר, כשהעור מתחיל להתקלף. אך היא ממליצה לא להשתמש בקרם פילינג כדי לעודד את קילוף העור.

להשתמש בבדים הנכונים

בזמן שאתם בבית מחלימים מכוויות השמש, מומלץ שהפיג'מה שלכם תהיה מחומרים שלא יגרו את העור ולא ישפשפו אותו, כמו כותנה או משי. מומלץ שגם הסדינים שאתם ישנים בהם יהיו מבדים אלו. חשוב להשתמש פחות בבדים סינטטיים.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
כותנה או משי | צילום: shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> מומחים: זאת הסיבה שהקורונה לא נעלמה בקיץ
>> השילה 45 ק"ג ממשקלה תוך שנה – כך זה קרה
>> אלה המזונות המומלצים למניעת לחץ דם גבוה

לשתות הרבה מים

זה אולי נשמע כמו טיפ מובן מאליו לאחר חשיפה ממושכת לשמש, אבל ייתכן מאוד שההתעסקות בכוויות השמש שלכם דווקא יגרמו לכם לשכוח מדבר חשוב לא פחות – לשתות מים. שימו בקבוק מים ליד המיטה כך שלא תשכחו לשתות. ואפשר גם לעשות מקלחת במים קרים כדי לצנן את הגוף לפני השינה – זה יעזור לכם להירדם מהר יותר, שכן הגוף מתקשה יותר להירדם בטמפרטורות גבוהות.

להימנע משימוש בקרח על העור

זה אמנם טוב לקרר את האזור, אבל כשאתם מניחים קרח ישירות על העור, זה יכול לפגוע בו. אז כדי שלא תצטרכו לחשוש מנזק נוסף, עדיף לעשות קומפרסים קרים או כמו בטיפ הקודם, פשוט לעשות מקלחת במים קרים.

לפנות לרופא

אם הכוויות שלכם חמורות, אלוורה ושאר הטיפים שצוינו לא יעזרו לכם הרבה וככל הנראה שתזדקקו לטיפול נוסף. רופא עור יוכל במקרה הצורך לתת לכם מרשם לקרם טיפולי המכיל הידרוקורטיזון, המסייע במקרים של עור נפוח, מגורה ומגרד.