שמירה על העור מפני הזדקנות מואצת אינה מסתכמת רק במריחת קרם הגנה והקפדה על שינה. רבים לא יודעים שגם מה שאתם עושים לפני השינה חשוב לא פחות. ונראה שרבים מאתנו כלל לא מודעים לטעויות שאנחנו עושים לפני שאנחנו מניחים את הראש על הכרית – שיכולות להזיק לעור ולגרום להופעת קמטים. הנה הטעויות שאתם עושים – וכיצד ניתן לתקן אותן. 

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. לא שוטפים פנים

אנשים רבים רגילים לרחוץ את פניהם כשהם קמים בבוקר, אך לא זוכרים לעשות זאת גם בערב לפני השינה. רחיצת פנים לפני השינה מסירה לכלכוך וזיעה שעור הפנים שלכם צבר במהלך היום. הזעה עלולה לגרום לחסימת נקבוביות, מה שיכול לגרום להיווצרות של פצעונים. "אם יש לכם עור שומני, הפנים שלכם יראו שמנוניות יותר", מסבירה ד"ר פאטל. ההמלצה היא להשתמש בפילינג לניקוי הפנים והנקבוביות, כדי להכין את העור לקראת הלילה. במהלך הלילה העור מתחדש ולכן חשוב לנקות אותו היטב לפני שאתם מניחים את הראש על הכרית. אם אתם לא בטוחים איזה סבון פנים מתאים לכם, מומלץ להיוועץ ברופאת עור או קוסמטיקאית.

בחורה מורחת קרם פנים (צילום: shutterstock)
חשוב לנקות את הפנים - אבל לא להגזים עם מוצרי הטיפוח | צילום: shutterstock

2. ישנים על הפנים שלכם

על פי ד"ר פורווישה פאטל, רופאת עור, כשאתם ישנים על הפנים שלכם – כוח הכבידה מנצח. נפיחות בעיניים נגרמת כתוצאה מכוח הכבידה שמושך את הנוזלים בפנים שלכם למטה. עם הזמן, שינה על הפנים מובילה לצניחת עור הפנים ולאובדן קולגן. אם אתם רוצים למנוע הזדקנות מואצת, אל תשנו על הפנים שלכם. הרגילו את עצמם לישון על הגב כדי להפחית את ההשפעה של כוח הכבידה על עור הפנים.

עוד ב-mako בריאות
>> איך משיגים ישבן חטוב? מתחילים עם האימון הזה
>> זהירות: התרופה הנפוצה שגורמת להתכווצות אשכים
>> המכתב של הצעירה שמתה לא הותיר אף עין יבשה

3. משתמשים ביותר מדי מוצרי טיפוח

גם ניקוי הפנים בצורה מוגזמת עלול לגרום נזק לעור שלכם, במיוחד אם אתם לא לגמרי יודעים למה כל תכשיר מיועד. לדוגמה: "מוצרים המכילים רטינול, מיועדים למניעת קמטים. כשמשתמשים ברטינול יחד עם בנזואיל פרוקסיד שמיועד לאקנה, זה יכול לייבש את העור שלכם ולגרום לגירוי בעור", מסבירה ד"ר פאטל. כשהעור מגורה, הוא נראה אדמומי ודלקתי. השתדלו להיצמד לתכשירים מוכרים שאתם יודעים שעובדים טוב עם סוג העור שלכם.

אישה ישנה (צילום: shutterstock)
כדאי שתסתובבי | צילום: shutterstock

4. לא שותים מספיק מים

שמירה על לחות ומניעת יובש בפנים היא לא רק הקפדה על מריחת קרם לחות. "מים הם מרכיב חשוב לעור ולמבנים שמתחת לעור. כשאתם מיובשים, העור מאבד נפח וגמישות", מסבירה ד"ר פאטל. בנוסף, זה יכול לגרום לעור שמתחת לעיניים להיראות מקומט יותר ולעיניים שלכם להיראות שקועות יותר. עם הזמן, התייבשות תגרום לאובדן גמישות העור ולצניחתו. ד"ר פאטל ממליצה לשתות לפחות 6 כוסות מים ביום. כמות המים המומלצת ביום משתנה בהתאם למזג האוויר ולמאמץ הגופני שאתם עושים.