הרגלי ההיגיינה שלנו בחדר השירותים יכולים להשפיע לא מעט על הבריאות שלנו. לכן זה לא מפתיע שמומחים רבים מתעסקים בנושא השנוי במחלוקת הזה; מההשפעה של תנוחות מסוימות על שלפוחית השתן ועד לישיבה הנכונה ביותר כדי לעשות קקי. אבל בדיוק כשחשבנו שאנחנו כבר יודעים כל מה שצריך לדעת על ניגוב נכון של הישבן לאחר הטלת צואה – מגיע מומחה שטוען אחרת.

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

במהלך כנס הבאט-קון (Butt-Con), שמוקדש כולו לבריאות הישבן, שהתרחש בשבוע שעבר בניו יורק, התראיין ד"ר אוון גולדסטין, מנתח המבצע ניתוחים רקטליים ל"אינסיידר" וחשף כי הפציעות הנפוצות ביותר בישבן שהוא רואה בעבודתו, הן בעיקר קרעים או סדקים בפי הטבעת, כתוצאה מניגוב לא נכון. הוא הסביר כי העור באזור פי הטבעת דק ועדין, בייחוד אצל נשים, לכן יש לנהוג באזור זה בעדינות כדי להימנע מפציעות מיותרות ומדימום. אחד הדברים שהוא ממליץ לעשות כדי לשמור על ישבן בריא זה לנקות אותו בעזרת טפיחות, בניגוד לפעולת הניגוב שאנחנו כה רגילים לעשות לאחר מספר 2. וכדאי לעשות זאת בעדינות.

שירותים (צילום:  sasha2109, shutterstock)
יותר טיפחות עדינות, פחות ניגובים | צילום: sasha2109, shutterstock

>> המדריך השלם לביקור נכון בשירותים ציבוריים

הסיבה שצעירים בגילי ה-20 סובלים יותר מפציעות בפי הטבעת

ד"ר גולדסטין חשף גם בראיון כי בעוד שכל אדם בכל הגילים יכול לסבול מפצעים באזור פי הטבעת, נראה שסטודנטים סובלים מזה יותר. "בקולג', אף אחד לא אוכל נכון ורבים שותים המון אלכוהול", הסביר ד"ר גולדסטין. הרגלי התזונה הלקויים של סטודנטים מובילים לעצירות ומצב זה יכול בהחלט להוביל לפציעות בפי הטבעת, בשל הלחץ שמפעילים בעת הטלת צואה.

עוד ב-mako בריאות:

>> אם לשניים: "כך ירדתי 12 וחצי ק"ג תוך חודשיים וחצי"
> האם באמת גברים "נדלקים" מהר יותר מנשים?

>> 7 סיבות מדאיגות לכך שאתם נרדמים מהר מדי

גם מוצרי ההיגיינה שאתם משתמשים בהם לאחר שעשיתם מספר 2 יכולים להשפיע על בריאות הישבן. לטענתו, זו מחשבה מוטעית שמגבוני נייר טואלט מאפשרים היגיינה טובה יותר. למעשה, הוא אומר, מגבונים לחים מסירים מאזור פי הטבעת גם חיידקים טובים שמגנים עליכם מפני זיהומים בקטריאליים ופטריות ובכך עלולים לגרום לכם להיות חשופים יותר לזיהומים אלה.

מעבר לכך, ד"ר גולדסטין הוסיף כי שימוש בבידה יכול לעזור לשמור על האזור נקי ובריא. עם זאת, ראוי לציין שכנס Butt-Con מומן על ידי חברה המשווקת מתקני בידה ולפיכך היינו לוקחים המלצה זאת בערבון מוגבל. ובכל מקרה, בידה אינו נפוץ במיוחד בתרבות המקומית, אז אנחנו ככל הנראה ניצמד לנייר טואלט – אבל רק בטפיחות קלות, כן?