אם אתם עדיין לא סגורים על יעד לפסח הקרוב, הכתבה הבאה עשויה לעזור לכם. היעדים הבאים פופולריים במיוחד בקרב אנשים הלוקים בפסוריאזיס ובמחלות עור אחרות, אך אם אתם בקטע של חופשת בטן-גב, זה רלוונטי גם אליכם.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. לה-רוש פוזה, צרפת

מדובר בעיירה קטנה שבה מעיינות עשירים בסלניום, מינרל שנמצא כי ריכוזים נמוכים שלו בגוף עשויים להשפיע על התפתחות של פסוריאזיס ומחלות עור אחרות. במרכז התרמי של לה-רוש פוזה ניתן לבקר אצל דרמטולוגים ופסיכולוגים המתמחים באקזמה, פסוריאזיס, כוויות ועוד.

אין תמונה
לה-רוש פוזה

2. הלגונה הכחולה, איסלנד

הלגונה הכחולה נחשבת לאחד מאתרי הספא הידועים של איסלנד. חולי פסוריאזיס רבים מעידים על כך שטבילה במי הלגונה סייעה לשכך את התסמינים של המחלה. הלגונה הכחולה שוכנת בחצי האי רייקיאנס והיא למעשה ספא גיאותרמי (אנרגיה שמקורה בפנים כדור הארץ, כמו גייזרים ומעיינות חמים). כמו כן, בלגונה ישנה קליניקה שבה ניתן לקבל טיפול בידי דרמטולוגים.

הלגונה הכחולה באיסלנד (צילום: dmitry_islentev, Shutterstock)
הלגונה הכחולה באיסלנד | צילום: dmitry_islentev, Shutterstock
עוד ב-mako בריאות
>> הורידה מרכיב אחד מהתפריט ונפטרה מהאקנה
>> מצאנו את התרגיל שהכי שורף קלוריות 
>> זו הסיבה העיקרית לריח רע מהפה

3. המעיינות החמים, פלורידה

בנורת' פורט שבפלורידה, ישנם מעיינות חמים שנחשבים למסייעים בטיפול בפסוריאזיס, מחלות עור שונות, דלקת מפרקים ומחלות קיבה ומעיים. על פי החברה שמנהלת את האתר, פוקדים בו בכל שנה כ-65 אלף מבקרים. 

4. ים המלח

יש סיבה שים המלח נחשב לאחד היעדים הפופולריים לחולי פסוריאזיס. למעשה, תכונותיו הייחודיות של ים המלח מושכות חולי פסוריאזיס רבים. אנשים הלוקים בפסוריאזיס לרוב נעזרים בטיפול בקרינת UV, הנקרא פוטותרפיה. ים המלח, בשל מיקומו הנמוך – מאפשר למטופלים ליהנות מקרינת UV טבעית שהיא לא חזקה מדי. בנוסף, שהייה בים המלח מקנה תחושה של רוגע שגם כן מסייעת לחולי פסוריאזיס, מאחר שלחץ עשוי להגביר הופעה של תסמינים. אחוז המלח הגבוה בשילוב המינרלים שמצויים בו גם תורמים לעור. 

ים המלח (צילום: kavram, Shutterstock)
ים המלח | צילום: kavram, Shutterstock

5. סואופ לייק, וושינגטון

על פי ארגון הפסוריאזיס האמריקאי, בסואופ לייק או "אגם הסבון" אין קליניקות או מרכזי טיפול רשמיים והטבילה שם חופשית. על פי הסיפורים, שביטים ילידים אמריקאים שלחו אנשים חולים ופצועים לטבול במי האגם. 

>> עושים יוגה? זו התנוחה שכדאי לכם לנסות בסקס