לא רק שזה הכי קשה לקום בבוקר ולצאת מהמיטה, זה גם לא נהיה קל יותר עם הזמן - למרות שאנחנו מתאמנים על זה כל החיים שלנו. לפעמים אנחנו מתנהגים נורא מוזר בבוקר, לפעמים אנחנו עוד נרדמים קצת עם כוס הקפה שלנו ביד ולרוב אנחנו מאוד עצובים מכל הסיטואציה. בכל מקרה הבוקר מגיע שוב ושוב בכל יום, ואיך שאנחנו מקבלים אותו משפיע על המשך היום שלנו. כדי שיהיה לכם הכי כיף בשאר היום שלכם, כדאי לכם להימנע מ-7 הדברים הבאים:

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. אל תלחצו על הנודניק

עד שכבר הצלחתם להתעורר אתם חוזרים לישון לעוד כמה דקות רק כדי לחוות את הקושי הזה שוב? זה לא הגיוני בשום צורה, וזה גם לא עוזר לכם להרגיש יותר טוב. זה יכול רק לגרום לכם להרגיש יותר עייפים. זה כמו להוריד פלסטר, צריך לעשות את זה בבת אחת. אז קדימה, תקומו מהמיטה, תכבו את השעון ולכו לענייניכם.

2. אל תכנסו לפייסבוק או למייל

בדיוק התעוררתם ויצאתם מהמיטה ואתם ישר נזרקים לתוך מיליון הודעות, מיילים ונוטיפיקציות שרק מעמיסות על המוח העייף שלכם. תנו לעצמכם כמה דקות ארוכות להתעורר, תקדישו את הזמן שלכם בבוקר לצחצוח שיניים, שטיפת פנים ותשתו איזה קפה. ככל שתעמיסו על עצמכם ביותר מידע, כך יהיה לכם פחות פשוט להתעורר, וחוץ מזה, בשביל מה יש לכם מחשב במשרד?

3. אל תתקלחו בבוקר במים חמים

יודעים מה הכי מעורר? מקלחת במים קרים ומרעננים. אבל בינינו, מי מתקלח עם מים קרים בבוקר? הבעיה עם מקלחת חמימה ונעימה זה שהיא נעימה כמו להתכרבל במיטה מתחת לשמיכה, והיא בהחלט עושה חשק לחזור לנמנם. אם אתם רוצים להיות ערניים אתם צריכים להחליט – או שאתם מענים את נפשכם ועושים מקלחת קרה, או שאתם לא מתקלחים בבוקר.

עוד ב-mako בריאות:
>> למה פסיכיאטרים קושרים מטופלים? כל האמת מאחורי הקשירות
>> שעווה וביקיני: האם זה בריא למרוט את שערות הערווה?
>> מדבר ללמפה: כך נראים החיים עם סכיזופרניה

4. אל תחכו לבוקר כדי לבחור בגדים

אם קשה לכם להתרכז בבוקר, כדאי לחסוך זמן ועוגמת נפש של בהייה חסרת אונים מול הארון שלכם ופשוט לבחור את הבגדים שלכם יום לפני. זה אולי נשמע לכם מיותר עכשיו, אבל זה חוסך המון זמן ועצבים. תבחרו לכם משהו יפה שעושה לכם כיף, ותראו איך הבוקר שלכם נהיה הרבה יותר טוב.

5. אל תאכלו פחמימות ריקות

מה יש בלחם לבן שתורם לכם להמשך היום? ובכן, לא המון. אם אתם רוצים לאכול ארוחת בוקר שתהיה בעלת משמעות כלשהי על רמת השובע שלכם, כדאי ללכת על מאכלים שמכילים סיבים תזונתיים כמו דגנים מלאים וירקות וכדאי גם להוסיף חלבון. כל פחמימה דלה בסיבים רק תגרום לכם להיות רעבים מאוד תוך זמן קצר יחסית. תשקיעו בחביתה עם פרוסת לחם מלא ואתם מסודרים עד הצהריים.

6. אל תצחצחו שיניים אחרי הארוחה

זה מוזר שיש אנשים שמסוגלים לאכול בבוקר לפני שהם צחצחו שיניים, אבל הם בוודאות קיימים. אז חברים, גם אם אתם לא אוהבים לצחצח שיניים מיד איך שאתם מתעוררים, זו כנראה האופציה הכי טובה לאמייל שלכם. אחרי שאוכלים, ובעיקר שותים קפה או כל דבר חומצי אחר, האמייל יותר פגיע לשחיקה ולכן לא מומלץ לצחצח מיד לאחר האוכל.

7. אל תצאו מהבית בלחץ

הבוקר מלמד אותנו להיות הכי יעילים בכמה שפחות זמן, אבל לפעמים זה דווקא עושה לנו יותר רע מאשר טוב. אם אתם רוצים לצאת מהבית בביטחון הגמור שלא שכחתם כלום בבית, ושאתם תחזרו לבית נקי ונעים, כדאי לקום מוקדם יותר, ולהספיק גם לסדר ולנוח לאחר ארוחת הבוקר שלכם – זה ייתן לכם נחת לשאר היום שלכם.

>> סלמון ובטטה: 9 הארוחות הכי בריאות שיש