אם אתם מנומשים, בטח ההורים אמרו לכם שנמשים הם נשיקות שמש, או נשיקה ממלאכים, אבל התשובה היא הרבה פחות מיסטית. מדובר באזורים בגוף בהם יש ריכוז גבוה של מלנין, שזה הפיגמנט בגוף שאחראי לצבע של העיניים, העור השיער שלנו.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

אמנם לכולנו יש מלנין בגוף, אבל במקרה של נמשים, המלנין מתגבש לגושים קטנים שמתכהים כשהם נחשפים לאור השמש. מה שכן, אותן הנקודות דוהות כשהם נחשפות לפחות אור שמש, לכן הגיוני שאדם מנומש יהיה פחות מנומש בחורף. ובנוסף, אף אחד לא ממש נולד עם נמשים, אלא עם היכולת להופעתם של נמשים בעת החשיפה לשמש.

אגב, לנטינגו, שלא כמו נמשים, היא תופעה של הופעת כתמים דמויי נמשים רק גדולים יותר. הכתמים האלה מופיעים לרוב על הפנים של אנשים בעלי עור בהיר שנחשפו הרבה לאור שמש, ובשונה מנמשים, הם לא נעלמים כאשר נחשפים לפחות אור שמש.

מבט מנומש (צילום: Shutterstock/wk1003mike)
לא כל כתמי המלנין נעלמים בחורף. לנטינגו | צילום: Shutterstock/wk1003mike

אנחנו לא יודעים למה בדיוק מופיעים נמשים או לנטינגו, אבל אנחנו יודעים שזה קשור לגן שאחראי על סוג המלנין שאנחנו מייצרים. יש שני סוגים- אחד חום (אומלנין) ואחד כתום (פאומלנין). אם הגן הזה פעיל, הגוף שלנו ייצר יותר אומלנין, ויוביל להופעת שיער ועור כהים יותר שיגנו עלינו מפני השמש. אם הגן הזה לא פעיל, הגוף ייצר יותר פאומלנין ויגרום לכך שהשיער והעור יהיו בהירים יותר, ותהיה לעור יותר נטייה לנמשים.

אבל זה לא לגמרי תקף על כולם, משום שיש ג'ינג'ים או בלונדינים ללא נטייה לנמשים, ואנשים עם שיער חום שהם גם מנומשים. ההסבר לזה הוא שלעומת שיער בהיר, שנקבע על ידי גן רצסיבי, הנטייה לנמשים נקבעת על ידי גן דומיננטי. יש עוד הרבה גנים שקובעים את הנטייה שלנו, ומדענים עוד לא יודעים בדיוק איך זה עובד. אבל אם יש לכם נמשים, בטוח שהרווחתם קצת חן.

(מקור)

עוד ב-mako בריאות:
 >> תשכחו את כל מה שידעתם על התמכרות
>> זרועות להתראות: כך נפטרים מהמידלדל
>> כל האמת על הפופיק שלכם: ​8 עובדות שישנו לכם את החיים