מלבד העובדה שרופאי עור ממליצים להימנע מלפוצץ חצ'קונים, כעת יש לכם סיבה עוד יותר טובה להיפטר מההרגל המגונה הזה: יש משולש מוות בפנים שלכם, שאם תפוצצו בו חצ'קונים זה עלול להסתיים באסון.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

ד"ר אוז, כנראה הרופא הכי מפורסם בארה"ב, אומר שישנו אזור מסוים בפנים שלכם, שמתחיל מהאף ויוצר משולש שקדקודיו בצדי השפתיים – שבו עליכם להיות אקסטרה זהירים עם פצעונים. "אם תחטטו (בחצ'קונים) באזור הזה, במשולש המוות, אתם בסיכון שזיהום יחדור מבעד לעור ויגיע למוח", הסביר ד"ר אוז בתכנית הטלוויזיה האמריקאית Squawk Box.

ד"ר אוז ומשולש המוות (צילום: צילום מסך)
ד"ר אוז מדגים את משולש המוות | צילום: צילום מסך

"אם זיהום מפצעון מתפשט, יש סיכוי לעיוורון או לשבץ"

ד"ר אוז הוסיף ואמר שהבעיה היא לא רק בפצעונים שצצים באזור, אלא גם דברים אחרים. "אם אתם מורטים שערה מהאף, יש טיפת דם שיוצאת מזקיק השערה שמרטתם", הסביר. ואם זה נשמע לכם כמו משהו שניתן לפתור בקלות, אז מתברר שזה לא תמיד כך. לפי הדוקטור, זה עשוי להוביל לפקקת בסינוס, דלקת קרום המוח ואף למורסות במוח. פקקת בסינוס היא היווצרות קריש דם בסינוס, שיכול להשפיע על העצבים באזור ואף לגרום לנזק בשריר או בלוטה. לחלוטין לא משהו שהיינו מעוניינים בו.

עוד ב-mako בריאות:
>> מצמצמים בפחמימות? 8 טעויות שאתם עושים
>> הטריק הפשוט שיעלים לך את הצלוליט
>> מרפדים את האסלה? כדאי שתקראו את זה קודם

חשוב לציין שמדובר בסיבוכים נדירים, בייחוד כשיש אנטיביוטיקה, אבל אם לא מטפלים בזה, המצב בהחלט עלול להידרדר ולהוביל אף למוות. ד"ר סנדרה לי, רופאת עור שעשתה קריירה מפיצוץ חצ'קונים וידועה בכינויה Dr Pimple Popper, הסבירה למגזין "אלור" שאכן אזור זה מסוכן. "אם חצ'קון מזדהם באזור הזה, הוא נמצא במרחק קטן מהסינוסים, ואם הזיהום מהפצעון מתפשט, יש סיכוי לעיוורון או לשבץ".

אם קראתם עד פה, ככל הנראה שזרענו בכם מספיק פחד כדי להיגמל מפיצוץ חצ'קונים לכל החיים, אבל חשוב לציין שמדובר במצבים כה נדירים שיש להם מעט תיעוד רפואי. למרות שד"ר אוז הוא רופא לכל דבר ועניין, קהילות רפואיות רבות אינן רואות איתו עין בעין, בעיקר משום שהוא מעודד שימוש ברפואה אלטרנטיבית. אנחנו עדיין נשמח להדגיש שפיצוץ חצ'קונים אינו מומלץ וכדאי להיוועץ ברופא עור אם אתם סובלים מאקנה או לנסות את אחת מתרופות הסבתא נגד אקנה שרופאי עור מאשרים, שסיפרנו עליהן.