חורף היא העונה המועדפת לביצועם של מגוון טיפולים רפואיים הנחשבים לטיפולי מרפאה קצרים ובטוחים, שאינם כרוכים בהחלמה ממושכת.  

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

טיפולי אור בטכנית ה-I.P.L או "טיפולי פוטורג׳וביניישין" מבוססים על הבזקי אור קצרים ומיועדים להעלמת כתמים ואדמומיות מהעור. טיפולים אלה, לצד טיפולי לייזר, מתאימים יותר לביצוע בחורף כיוון שהם כרוכים בהימנעות מחשיפה ישירה לשמש ללא מסנן קרינה. כמו כן, מומלץ לוותר על שיזוף בטרם הטיפול וגם כמה שבועות אחריו.

גם בקרב אלה הנזהרים בקיץ מאור השמש, עוצמת הקרינה הפחותה יותר במהלך חודשי החורף לצד שעות ההארה הקצרות יותר מהווים יתרון נוסף לביצוע הטיפולים בחורף ומבטיחים תוצאות טובות יותר. אז אם אתם מעוניינים במיצוק העור או הסרת כתמים, כדאי לשקול לעשות זאת בחורף ולא בקיץ.

טיפולי אור -I.P.L  (פוטורג'וביניישין): להסרת כתמים מהפנים

טיפולים פופולריים המביאים לשינוי נראה לעין באחידות גוון הפנים והמחשוף. מביאים להבהרת העור ורענונו  ומיועדים להעלמת כתמי גיל ושמש מהפנים, לצד העלמת נימי דם מורחבים (קופרוזיס). מדובר בטיפול קצר שאינו מחייב כל הכנה ולאחריו ניתן מיד לחזור לשגרה.

הטיפול אורך שניות ספורות, שבמהלכן באמצעות הבזקי אור מוסרים באופן סלקטיבי כתמי גיל, אדמומיות וכתמי שמש, ומתקבלת החלקה של העור. בדרך כלל טיפול אחד עושה את כל העבודה. ניתן לשוב פעם או פעמיים נוספות לטיפול אם נותרו מעט כתמים.

למה בחורף? רצוי להימנע אחרי הטיפול מחשיפה לשמש למשך שבועיים.

משך הישארות התוצאות – זמן רב (שנה לפחות), כתלות בחשיפה לשמש לאחר הטיפול. אם בוחרים להשתזף גם בקיץ הבא - יצוצו כתמים חדשים. טיפול זה ניתן לביצוע אחת לשנה, מביא להצערת הדרגתית של העור ולא רק להסרת כתמים - בזכות השפעתו על התחדשות שכבות העור החיצוניות.

אישה עם פיגמנטציה (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
ניתן לטפל בכתמי שמש ובכתמי גיל | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

עוד ב-mako בריאות
>> למה הדיאטה החדשה הזאת שוברת את האינטרנט?
>> כנראה שזמן לא באמת מרפא לב שבור 
>> מי בריאה יותר: אשלי גרהאם או ג'יג'י חדיד?

סדרת טיפולי לייזר פרקציונלי: חידוש עור הפנים והצוואר

סדרת טיפולים בלייזר המביאה לחידוש הדרגתי של עור הפנים והצוואר ואינה כרוכה במשך החלמה או הישארות בבית. הטיפול מיועד לסובלים מרפיון של העור, נקבוביות מורחבות ומרקם עור מחוספס, לרבות צלקות אקנה. מתאים לביצוע החל מגיל 30 ובעל תפקיד בהאטת תהליך ההזדקנות של העור ויעיל להחלקת  צלקות.

מדובר בטיפול קצר שאינו מחייב כל הכנה. הטיפול אורך כרבע שעה, ולאחריו ניתן לשוב לשגרה. לקבלת תוצאות אופטימליות רצוי לבצע סדרה בת ארבעה טיפולים בהפרש של חודש ביניהם. התוצאות נראות לעין החל מהטיפול הראשון.

למה בחורף? רצוי להימנע מחשיפה ישירה לשמש ללא מקדם הגנה לפחות שבועיים לאחר הטיפול. הטיפול אינו מבוצע באנשים שזופים מאוד.

משך הישארות התוצאות - שנים, משפיע על קצב הזדקנות העור. ניתן לשוב ולבצע טיפול אחד כרענון אחת לשנה.

פילינג לייזר: פילינג עמוק לחידוש של עור הפנים, הצוואר והמחשוף

טיפול המסיר את שכבת העור העליונה ומביא לחידוש עמוק של עור הפנים והעיניים, הצוואר והמחשוף ומביא לתיקון סימני גיל לרבות רפיון, קמטוטים, צלקות אקנה כתמי גיל ופיגמנטציה.

הטיפול אורך כ-40 דקות וכרוך באלחוש מקומי ללא צורך בהרדמה או טשטוש. לאחריו יש צורך בארבעה ימי החלמה בבית.

למה בחורף? אחרי פילינג בלייזר רצוי להימנע מחשיפה ממושכת לשמש ללא מקדם הגנה ומומלץ לא להשתזף עד כחודש לאחר הטיפול.

משך הישארות התוצאות - כל החיים.

מאת ד"ר אודי בר, מומחה לעיכוב תהליכי הזדקנות