שמן קינמון הוא שמן אתרי המופק מעלי הקינמון או מקליפת הגזע שלו, שמיוחסים לו יתרונות בריאותיים שונים. הוא נחשב אנטי-בקטריאלי ולכן נעשה בו שימוש בין היתר בתרכובות טבעיות שהן אנטי-ספטיות (מחטאות) ותרכובות העוזרות לשפר את המערכת החיסונית ונלחמות בזיהומים.

השמן שמופק מקליפת הגזע עשוי לגרום לגירויים בעור הדומים לכוויות, אך השמן שמופק מעלי הקינמון נחשב בטוח יותר לשימוש. אז מהן היתרונות הבריאותיים של שמן קינמון ומהי הדרך הבטוחה והטובה ביותר לשלב אותו בשגרה שלנו?

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

משפר את זרימת הדם

בני אדם משתמשים בקינמון לשיפור זרימת הדם כבר שנים רבות. לכן זה לא מפתיע ששמן אתרי קינמון נחשב מצוין למסאז'. כשמורחים ומעסים שמן קינמון על העור, הוא גם יכול לשחרר מתחים בשרירים. מומלץ להשתמש בו בתערובת עם שמנים אחרים, כמו שמן חוחובה, שמן פרי הוורד או שמן קוקוס - ולא לבדו.

אנטי-בקטריאלי

כאמור, שמן קינמון נחשב לחומר אנטי-בקטריאלי עצמתי ולכן יש המשלבים אותו בתרכובות של חומרי ניקוי ביתיים וטבעיים.

עוזר לשמירה על בריאות חלל הפה

מחקרים הראו כי שמן קינמון יכול לתרום לבריאות הפה ואף יכול למנוע חורים בשיניים וזיהומים פטרייתיים. מחקר אחד שהשווה בין שמן קינמון לשמן ציפורן מצא כי שמן קינמון יכול להפחית עששת ולהפחית הצטברות של פלאק בשיניים. אך אם אתם מחליטים לנסות את שמן הקינמון כמי פה טבעיים – חשוב להשתמש בזהירות, שכן אסור לבלוע את שמן הקינמון.

מקל גודש באף

אם התקררתם ואתם מרגישים גודש בלתי נסבל באף – נסו להכניס קצת שמן קינמון בדיפיוזר (מפיץ ריח) שלכם. החמימות שבארומה של הקינמון יכולה לעזור לפתוח את האף והגרון שלכם, שבזמן הצטננות עשויים להיות חסומים.

יכול לעזור בתפקוד המוח

מחקרים מסוימים הראו כי שמן קינמון יכול לעזור להילחם בהפרעות נוירולוגיות, אך נדרשים מחקרים נוספים כדי לדעת אם אכן הוא מסוגל להשפיע כך על המוח. עד אז, ייתכן שלא יזיק להוסיף קצת שמן קינמון לדיפיוזר שלכם בבית או בעבודה – שכן הניחוח של הקינמון בעל פוטנציאל לסייע בריכוז ושמירה על פוקוס.

שמן אתרי קינמון (צילום:  Madeleine Steinbach, shutterstock)
מומלץ להשתמש בזהירות ובמתינות | צילום: Madeleine Steinbach, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> סנטר כפול: למה זה קורה ואיך נפטרים ממנו?
>> רמת ויטמין D נמוכה מעלה סיכון להידבק בקורונה
>> שרד את הקורונה – אך נותר ללא אצבעות ידיו

הדרכים המומלצות והבטוחות להשתמש בשמן קינמון

כאמור, שמן קינמון עלול לגרום לגירוי בעור אם לא משתמשים בו בזהירות, לכן חשוב שתדעו מהי הדרך הנכונה להשתמש בו. "הדרך הטובה ביותר להשתמש בשמן קינמון היא בזהירות. עדיף להשתמש בשמן קינמון בשילוב עם שמנים אתריים אחרים שמרגיעים את העור, כמו שמן אתרי תפוז, שמן לוונדר, שמן עץ התה, שמן פצ'ולי ושמן גרניום", מסבירה איימי גלפר, ארומתרפיסטית מוסמכת שלמדת במכון ללימודים ארומטיים בניו יורק. "אם לא, הוא עלול בהחלט לגרות את העור, העיניים והריאות אם מורחים אותו ישירות על העור או נושמים אותו ישירות לריאות", היא מוסיפה.

אז אם יש לכם מפיץ ריח בבית, כדאי לזכור ששמן הקינמון יכול להוות רק כתוספת לשמנים אחרים ולא כשמן יחיד. וגם כשאתם משלבים את הקינמון עם שמנים אחרים, לא כדאי לנשום אותו במשך יום שלם ברציפות.

ואם אתם בקטע של מסאז' והשרירים שלכם תפוסים במיוחד, אתם יכולים להוסיף טיפה של שמן קינמון לשמן העיסוי שלכם, לאקסטרה תחושת חמימות. חשוב שזו תהיה כמות מזערית כיוון שמעבר לכך זה עלול להוביל לגירוי בעור. גלפר ממליצה על טיפה של שמן קינמון על כל כ-30 מ"ל שמן עיסוי.