קרה לכם שכל הכאבים שחוויתם התרכזו בצד אחד של הגוף? קרה לכם שכאבים/ פציעות שחוויתם התרכזו רק בפלג הגוף העליון? יש שיגידו שמדובר במקריות ואין לזה משמעות, ויש שיגידו שאין דבר כזה "סתם".

הרפואה המשלימה מתייחסת לגוף, על צורתו ותנועתו, כמשקף את העולם הפנימי שלנו ואת מה שמעסיק אותנו. כבני אדם יש לנו היכולת להתעלם ולהדחיק נושאים איתם קשה לנו להתמודד אך הגוף זוכר הכול ויש לו הדרכים שלו להזכיר לנו ולבקש תשומת לב. זה נעשה על ידי תחושת חוסר נוחות, מגבלה בתנועה, כאב או מחלה.

לכל איבר ולכל מערכת גוף משמעות רגשית וגם לצד הכואב יש חשיבות. ישנן כמה התפלגויות לגוף – ימין-שמאל, פלג גוף עליון-פלג גוף תחתון, חזית הגוף והגב, ראש-גוף, גו-גפיים. כאן נתייחס להבדלים הכלליים בין צד ימין וצד שמאל.

עקבו אחרינו בפייסבוק ותקבלו את כל הכתבות ישר לפיד >

לפי הסתכלות זו, צד ימין של הגוף מייצג את הצד האקטיבי, המודע. הוא מייצג את ההווה ונושאים הקשורים לקריירה, עשייה, חברים, חשיבה הגיונית ואסרטיביות, יחסים מול דמויות גבריות.

צד שמאל של הגוף מייצג את הצד הפאסיבי, הלא-מודע. הוא מייצג את העבר, נושאים הקשורים למשפחה, זוגיות, עולם הרגש, קבלה, יחסים מול דמויות נשיות.

אם מרבית הכאבים שלכם מתרכזים בצד ימין של הגוף או מרבית הפציעות שלכם מתרחשות בצד זה, ייתכן שהגוף מבקש מכם לבדוק מה קורה מבחינת קריירה, מה קורה בתחום החברתי או בהתנהלות מול דמויות גבריות.

אם מרבית הכאבים שלכם מתרכזים בצד שמאל של הגוף, ייתכן שאתם נמצאים בתקופה שבה מעסיקים אתכם נושאים הקשורים למשפחה, זוגיות ורגשות.

כאמור, מדובר בהסתכלות כללית. על מנת לדייק יש חשיבות ומשמעות גם לאיבר הכואב. לכל איבר ולכל מערכת גוף על פי הרפואה המשלימה יש משמעות. כך לדוגמה הכתפיים מסמלות אחריות, הגב התחתון מדבר על תמיכה ועל נושאים הקשורים לביטחון כלכלי, משפחתי, כאבים ברגליים ידברו על קושי להתקדם.

אז אם יש לכם כאב חוזר בכתף ימין, בדקו עם עצמכם אם במקום עבודתכם אתם מרגישים שכל הנטל עליכם? אולי אתם מתקשים לחלוק עומס ולהעביר סמכויות? ואולי אתם מתקשים לקחת אחריות?

עוד ב-mako בריאות:
>> בבריטניה התגלו מקרים חדשים של מחלה נדירה
>> יש דבר אחד שמומלץ לא לאכול לפני השינה
>> 5 דרכים שבהן אתם הורסים לעצמכם את הכבד

כאב גב תחתון (צילום: kan_chana, shutterstock)
האם אתם מרגישים שאין לכם תמיכה מבני המשפחה? | צילום: kan_chana, shutterstock

אם כאב גב תחתון בצד שמאל לא מרפה, נסו לבדוק - האם אתם מרגישים שאין לכם תמיכה מבני המשפחה הקרובה? אולי תמיכה הקשורה בנושאים כלכליים?

אם יש לכם דורבן חוזר בעקב ימין, האם אתם מרגישים שאתם לא מרוצים במקום שבו אתם נמצאים אבל מתקשים לשנות כיוון? אולי חושבים על להתקדם בעבודה?

לגוף יש את הדרך שלו לדבר את כל אותם נושאים שמעסיקים אותנו בחיי היומיום ולא תמיד אנחנו נותנים להם מקום. כל זה לא סותר את העובדה שאם יש כאב בצד מסוים בגוף, כדאי ורצוי לבדוק גם את הצד הפיזיולוגי.

  • אפרת עקיבא היא ראש תחום רפלקסולוגיה במכון וינגייט