למרות הקורונה, אמש התקיים הסופרבול – משחק ההכרעה של אליפות ליגת הפוטבול האמריקנית (NFL), שנחשב כבר שנים לאחד מאירועי הספורט הגדולים בעולם. משדר הסופרבול הוא תמיד חגיגה ענקית שכולם מדברים עליה, ולא רק בגלל הספורט אלא גם, ואולי בעיקר, בגלל ההופעות והפרסומות שמלוות אותו.

זמן הפרסום במהלך הסופרבול נחשב ליקר במיוחד, עם עלות של כ-5.5 מליון דולר לחצי דקה, ובין בליל הפרסומות השונות, שכללו פרסומות לחטיפים, משקאות, רכבים ואפליקציות, בלטה פרסומת אחת שלא כל כך השתלבה בנוף - הפרסומת של חברת oatly שהיתה היחידה לפרסם מוצר טבעוני במשדר השנה והשנייה שעושה את זה אי פעם (הראשונה היתה ביונד מיט לפני שנתיים).

@girards

#greenscreen wow. no cow. #superbowl #superbowlcommercial #oatly #wownocow #fyp

♬ Wow No Cow - Kim Girard

במהלך 30 השניות של הפרסומת לתחליף החלב, המבוסס על שיבולת שועל, נראה מנכ"ל החברה, טוני פיטרסון, כשהוא יושב באמצע שדה, מנגן על קלידים ושר - "זה כמו חלב אבל מיועד לבני אדם, וואו – בלי פרה". הפרסומת המשונה שלא השתמשה בכוכב מפורסם (בניגוד לרוב הפרסומת בסופרבול) ולא דחפה מוצר לפרצוף, הצליחה בהחלט לבלבל הרבה מן הצופים, וזכתה ללא מעט תגובות ברשת, שבין היתר הכתירו אותה "לפרסומת המוזרה ביותר שראו אי פעם".

@tcaptivates

Super Bowl Commercials - Part 2: Oatly #superbowl2021 #superbowlcommercials #marketing #oatly

♬ original sound - Tobias Wilhelm

השיר החביב והמשונה הזה, כך מתברר, לא נכתב במיוחד עבור פרסומת הסופרבול, אלא פורסם לראשונה כבר ב-2014 בעמוד היוטיוב של החברה השוודית, ובטלויזיה השוודית. אלא שחברת OATLY נתבעה על ידי לובי החלב השוודי, ונאסר עליהם לשדר את הפרסומת במדינה. עם זאת, שידור הפרסומת בארה"ב במהלך הסופרבול, נראה כהימור שהשתלם, שכן הרשת התמלאה בתגובות לתשדיר, שתהו מה פשר השיר והאם מדובר בפרסומת הכי טובה או הכי גרועה של הערב, וביניהם גם לא מעט ממים בטוויטר ואף גרסאות כיסוי וחיקויים בטיק־טוק.

בחברה, צפו מראש שהפרסומת תעורר שיח ו-ויכוח, ולכן הגדילו לעשות וחילקו מראש חולצות טריקו עם הטקסט "ממש שנאתי את פרסומת של oatly", הומור עצמי ללא ספק יש להם.

View this post on Instagram

A post shared by Oatly (@oatly)

 באפליקציית איזי ריכזו את כל המקומות שטבעונים חייבים להכיר: