"נורמלי או על בסיס בשר?" זו השאלה שנשאל כל לקוח שנכנס לסניפי ברגר קינג באוסטריה לאחרונה. הסיבה לשאלה המפתיעה היא קמפיין שכותרתו 'אופציה בשרית', ומבוסס על הרעיון שבשר מן הצומח הוא הנורמה החדשה, בעוד שבשר שמקורו בבעלי חיים אינו כזה עוד.

"עם השאלה הזו, אנחנו רוצים לעורר את הדיון החברתי ולהראות שלחלופות הצמחיות שלנו יש טעם מבלבל", אמר יאן-כריסטוף קוסטר, סמנכ"ל השיווק של קבוצת TQSR, הזכיין הראשי של ברגר קינג באוסטריה. "בשר הוא אפשרות אחת, אבל היא לא היחידה. אנחנו משאירים את זה פתוח בפני הלקוחות שלנו, להחליט מה נורמלי עבורם".

כחלק מהקמפיין, עלה לרשת סרטון המראה כיצד מגיבים הלקוחות באחד הסניפים, כשהם נשאלים את השאלה. התגובות ברובן מופתעות, כשרבים מהקונים מתבלבלים מהיפוך הסדר המוכר להם ודורשים הסבר נוסף מהמוכר בדלפק, אך מלבד כמה תגובות כועסות נראה כי הרוב דווקא מגיבים לרעיון באופן חיובי. "בכל יום גדל מספר האנשים שבוחרים באופציות מן הצומח, למה בעצם שזה לא יהפוך לנורמלי החדש?" אומרת אחת הקונות בסרטון.

"אנחנו הופכים מוצרים ללא בשר לחלק קבוע מהתפריט שלנו, כי בשר כבר לא בא לכולם באופן טבעי", אמר קוסטר בהצהרה לעיתונות. "דרך השאלה הפרובוקטיבית 'נורמלי או בשר?' אנחנו רוצים להראות שאנחנו לוקחים את הלקוחות שלנו ואת הצרכים שלהם ברצינות. כי מעתה ואילך, אנחנו מגישים כמעט את כל המגוון שלנו גם בגרסה מן הצומח". 

הקמפיין ככל הנראה, היה גם הקדמה לבשורה האמיתית – סניף ברגר קינג 100% טבעוני שנפתח ממש אתמול (19/7) בתחנת הרכבת וינה מערב. בסרטון שעלה לאינסטגרם נראה תור ארוך של אנשים משתרך מחוץ לסניף, ובאתר הרשת ציינו את הבשורה בעמוד שמוקדש כולו לסניף החדש. "בניגוד לכל שאר מסעדות ברגר קינג במדינה שכבר מציעות מגוון רחב של מוצרים מהצומח, זהו לוקיישן 100% טבעוני ראשון", נכתב באתר.

View this post on Instagram

A post shared by BURGER KING® Österreich (@burgerkingaustria)

ענקית המזון המהיר עושה צעדים בכיוון הירוק כבר כמה שנים, מאז הכניסה לסניפיה בארה"ב את האימפוסיבל וופר. בשנתיים האחרונות התרחב היצע המוצרים מן הצומח שהרשת מציע במסגרת שיתוף פעולה עם חברת 'הקצב הצמחוני' (The Vegetarian Butcher), ובשנה האחרונה נפתחו מספר סניפי פופ-אפ טבעוניים לחלוטין שפעלו לזמן מוגבל של בין מספר ימים לחודש. האחרון שבהם נפתח במיקום מרכזי בלונדון בחודש מרץ.

בניגוד לסניפים שנפתחו בעבר עם הכרזה מראש על זמן מוגבל, הפעם הזכיין האוסטרי מבטיח שהשאלה האם הסניף יהיה זמני או קבוע תלויה לחלוטין בצרכנים ובביקוש. "זהו עוד עוד צעד חשוב בכיוון הנכון: עתיד עם יותר חלופות ללא בשר ויותר מרכיבים צמחיים בתפריט", נכתב באתר, "והחדשות הטובות: אנחנו נשארים פתוחים כל עוד יש עומס. אם המסעדה תתקבל יפה, אנחנו נשמח להישאר עם הקונספט ה-100% טבעוני לנצח. אז זה תלוי בכם".