בעולם המהיר של היום, כל אדם משתוקק לכמה רגעים של שקט במרחב אישי ששייך אך ורק לו. רגע להתענג, להרהר ולהיות נוכח באמת. למזלנו, הרגע הזה נמצא תמיד בהישג יד בתוך יקום הקפה - ממלכה מלאה בתחושות מגוונות, טעם עשיר, ארומה משכרת ותחושת חמימות במגע עם הכוס האהובה. אז לא פלא שעבור רבים מאיתנו, הפעולה הפשוטה של לגימת קפה הופכת לזמן איכות עם עצמנו.

חברת נספרסו, המותג בעל החזון שעומד מאחורי המהפכה המודרנית בחוויית הקפה, זיהתה את השמחה העמוקה שעולה מרגעי קפה אינטימיים כאלה. אחרי שעזרה לנו להפוך לבריסטות של עצמנו, נספרסו מפנה עכשיו את הזרקור לנקודת מבט מסקרנת: מה אם קפה יכול להיות גם הזדמנות למיינדפולנס?

נספרסו קופי מיינדפולנס (צילום: באדיבות נספרסו)
צילום: באדיבות נספרסו

לחוות קפה ולהפעיל את כל החושים

בשנים האחרונות נרשמה עלייה במודעות למיינדפולנס (Mindfulness), אבל לשיטה יש שורשים היסטוריים עמוקים. זוהי תנועה המעודדת נוכחות כאן ועכשיו, שמקורה בתרגולים עתיקי יומין כמו יוגה ומדיטציה.

גם העולם הקולינרי אימץ את התודעה הזאת, כשהוא מאפשר לאנשים להתענג באמת על כל ביס וכל טעם. בדיוק בחלל הזה מצאה נספרסו את המוג'ו שלה, כדי לגשר בין עולם הקפה העשיר בחושים לבין המעשה העמוק של נוכחות. רק שבניגוד לתפריט היומי שתפקידו רק לשמור עלינו שבעים, קפה הוא חוויה הרבה יותר משמעותית ודומיננטית בחיים שלנו.

קפה משובח של נספרסו מפעיל כידוע את כל חמשת החושים: הטעם הבלתי-נשכח והמוכר שמתנפץ בחלל הפה, הצליל של פצפוץ הקרמה, גווני המוקה שמתערבבים יחד בהרמוניה, המגע של ספל חם והארומה המשכרת - קפה הוא חוויה חושית בפני עצמה. מיינדפולנס משפר את זה, והופך כל לגימת קפה למסע רב ממדי של מודעות עצמית ונוכחות.

אבל רגע שתיית הקפה הוא פעמים רבות גם רגע פרטי. קפה הוא כמובן מכלול של רגשות ותחושות שמגיע עם טעם, ריח, מרקם, סביבת השתייה ואפילו הכוס הקבועה שבלעדיה למשקה יש טעם אחר, לכן עבור כל אחד ואחת מאיתנו מדובר ברגע אחר. אז איך מעצימים את מצב המיינדפולנס הטבעי והופכים אותו למקור השראה? ממש בקרוב תוכלו לגלות.

נספרסו - קופי מיינדפולנס 2 (צילום: באדיבות נספרסו)
צילום: באדיבות נספרסו

תרגול COFFEE MINDFULNESS: כל מה שאתם צריכים לדעת

מקצועני הקפה של נספרסו, בשיתוף עם מומחה המיינדפולנס והפסיכולוג הקוגניטיבי רון כהנא, הגו את COFFEE MINDFULNESS: תרגול ייחודי שייצא לדרך במהלך ספטמבר ובו הקסם של הקפה פוגש את הכוח הטרנספורמטיבי של מיינדפולנס, במטרה לשפר את היום של אדם, לגימה אחת בכל פעם.

בלב השבוע הזה עומד "תרגול ה-COFFEE MINDFULNESS". לקוחות נספרסו שנרשמים לאתגר יכולים לצפות למנה יומית של מיינדפולנס וקפה, המועברת ישירות לוואטסאפ שלהם. סרטונים אלו, עם מראה מרגיע וקול הדרכה מדידטטיבי באנרגיה חיובית, מדגישים חוויה חושית שונה בכל יום. החל מהתעמקות בבלוטות הטעם של הקפה ועד רתימת כוחו של חוש ריח הקפה למטרות חקירה, כל יום פותח שכבה חדשה של מודעות עצמית מוגברת.

מה למשל? קבלו: יום אחד עשוי להסתובב סביב אימוץ הכרת תודה או מציאת שביעות רצון בהווה, בעוד שיום אחר אולי יזמין מסע אל הרגשות והיחסים של האדם עם עצמו.  הטעם של נספרסו הרי לא דומה לשום דבר אחר, לכן כל שנותר הוא להוסיף למתכון עוד תבלין סודי אחד ויחיד: את עצמנו.

הזמן עובר מהר, קחו רגע לעצמכם

תרגול ה- COFFEE MINDFULNESS שמתחיל במהלך ספטמבר עוזר לטפח אופטימיות ולהתחבר לדופק הפנימי והחיובי שלנו. בזכות עקרונות המיינדפולנס, טעם הקפה המשובח של נספרסו משמש תזכורת לכך שגם בשגרה טמון הפוטנציאל לגילוי עצמי ושביעות רצון.

בקיצור, יש למה לצפות. הכנת הקפה נשארת ללא שינוי, אבל החוויה מוגברת, עשירה ואישית מתמיד. אז בעולם שבו כל רגע חולף על פנינו מהר מדי, נספרסו מציעה הפסקה לנשימה ולגימה מענגת מההווה. למה שלא נהנה מזה?