אסף אמדורסקי (צילום: יניב אדרי,  יחסי ציבור )
ריח של שומן כבש נוטף מדליק אותו. אמדורסקי | צילום: יניב אדרי, יחסי ציבור

אסף אמדורסקי מגיע להתארח בתכנית הראשונה של מועדון ארוחת הערב וזה הזמן לתפוס אותו לשיחה צפופה על קווים אדומים, גפילטע פיש וארוחת שישי עם החברה.

הדבר הכי טעים שאכלתי
"
לא זכורה לי מנה ספציפית, אבל אני משתדל לשבור שיאים כל הזמן".

הקו האדום: בזה אני לא נוגע
"
אוכל של מטוסים. אני כל כך סולד מהחמגשית המצומצמת הזאת, המהונדסת לעייפה, שאני בדרך כלל טורח לקחת משהו לדרך בשדה התעופה ועולה איתו למטוס. אפילו מקדונלדס בהשוואה לעונש המוגש מרגיש כמו ארוחת גורמה".

מזרח או מערב: איזו עדה אתה מעדיף בצלחת?
"
לעיתים רחוקות אני יכול למצוא את עצמי נהנה מגפילטע פיש עם פרוסת גזר, מבורשט צונן בליווי שמנת חמוצה ומשאר מאכלי גטו כאלה ואחרים, אבל תמיד מדליק אותי יותר הריח של שומן כבש נוטף על גחלים ושאר מאכלי עדות ממדינות האיסלאם. איכשהו זה פחות נמאס ותמיד מתאים למצב הרוח. לפעמים בשבת גשומה מתעוררת אצלי תשוקה לחמין, אבל גם כאן אני מאוד לא נאמן לעדה ספציפית ושמח לכל ורסיה ביתית, יהיה המבטא שמלוה אותה אשר יהיה".

האוכל הוא אויב או חבר?
"
מסוג החברים האלה שבאים אליך ומשכנעים אותך לעשות דברים שלא תכננת, שאמרת שאין, בחיים יותר לא תעשה. חבר מדרדר. גררו אותי, נגררתי".

מנת הדגל שלי
"
סטייק או פואבר, זהו נתח סינטה מיושן עטוף בפלפל גרוס, חרדל דיז'ון טרי ושום כתוש לחמאה הולנדית במחבת לוהטת עם קוניאק תבערה ושמנת מתוקה".

הפשע הקולינארי הכי גדול
"
הפשע הגדול ביותר הוא לדעת שמשהו התפקשש ובכל זאת להגיש אותו".

אוכל במטוס (צילום: iStock)
אוכל של מטוסים: עד כאן! | צילום: iStock

מי יושב סביב השולחן בארוחת שישי?
"
אם זה אצל אמא שלי אז אחותי עינבל, אומרי, הבן שלה, הילדות ואמא שלי. לפעמים, וזה מאוד משמח, מצטרפת דנה, חברה שלי, עם הכלבה שלה".

איפה יותר טעים: בבית או במסעדה?
"ביום שבו יהיה לי מטבח יקר ומקצועי, עזרי בישול, מרתף יינות מושקע וספקי סחורה ממזרים, כמו שיש פה לכמה מסעדות בעיר, יהיה מאוד טעים אצלי בבית".

סנדוויץ בית הספר שלי
"כשהייתי ילד, הכריכים שהייתי מקבל נעו בין דברים רגילים ומשעממים כמו גבינה לבנה עם פרוסת ירק כמו צנונית או מלפפון. מאידך, ימים אחדים אחרי חזרתם של הורי מטיול באירופה, זכו הכריכים שלי להסריח מגבינות עיזים נפלאות ומנקניקי חזיר וסוס, עם מעט חרדל דיז'ון של בורנייר".

ילדים מבשלים: הדבר הראשון שלמדתי להכין בעצמי
"חביתה היתה מן הסתם הדבר הראשון, אבל מיד אחריה לא אחרו לבוא מרק בצל, שרימפס פרובנסאל, רוסטביפ, ועוד מנות בית שלמדתי תוך כדי צפייה באבי מלהטט על המחבתות".

מה היית רוצה שחיים יכין לך בתכנית
"לא ממש משנה, כמעט מכל דבר אפשר להכין מעדן. חומרים טובים הוא הרי יודע היכן להשיג ודמיון לא חסר לו לממזר..."