אין תמונה
כדורי בקר וטלה בטיגון עמוק
ספרי אוכל

מיקה, תל אביב – כנרת זמורה ביתן
יותר מ-200 מתכונים, שמהווים סיכום של פועלה הקולינרי של השפית מיקה שרון (פעם מסעדת מיקה, עכשיו ליברה) עד כה. מתכונים לא מאוד פשוטים, באוריינטציה אורבנית תל אביבית, לחובבי האישה והעיר.

כדורי בקר וטלה בטיגון עמוק
חצילים במיסו וטחינה
סלט טונה צרובה עם ויניגרט, דבש ושמן שומשום

שף אישי – כנרת זמורה ביתן
יהונתן גפן ושף יותם גבעול נפגשו בבוסטון. יהונתן כתב, יותם בישל, יהונתן טעם – עד שבסוף יצא מזה ספר: ספר מתכונים, ספר הגיגים, ספר עם הרבה חו"ל והמון אווירה.

בס ים תיכוני
צלי כבש

צלי כבש (יח``צ: mako)
צלי הכבש של יותם גבעול. מתוך "שף אישי" | יח``צ: mako

המטבח התימני – מודן

ספר חדש דנדש, שיכניס אתכם לרזי המלאווח והג'חנון, התבשילים והלחוח, או בקיצור: כל המטעמים שהתימנים צורכים באופן קבוע ואיכשהו נשארים רזים. מי יודע, אולי בזכות הספר הזה נבין סופסוף את הסוד.

עגבניות צלויות עם סחוג מעודן ושום
לביבות קוקוס בסירופ ריחני

האוצר – על השולחן
אסופת מאה המתכונים הטובים ביותר שהתפרסמו בגיליונות "על השולחן" לאורך שנת 2008. וכשמגזין ברמה של "על השולחן" מציע את הבסט שלו – מאוד כדאי לקחת.

מרק ירקות עם קובה בשר
מרק שעועית וקבנוס
מרק צ'ורבה

אין תמונה
נכס מתוק. מתוך הספר של מקס ברנר
ספרי מתוקים

שוקולד סיפור אהבה – ידיעות אחרונות
לא באמת צריך להסביר למה כיף שיש בבית ספר של מקס ברנר, נכון? גם אם לא תכינו ממנו דבר לעולם, ההנאה שבדפדוף בספר שכולו שיר הלל לשוקולד היא פשוט עצומה. הדבר היחיד שמתעלה על זה הוא איזו חבילת שוקולד הגונה. ספר מתנה קלאסי.

טמפורה של טראפל שוקולד
צ'אי שוקולד עם עוגיות תבלינים קטנות
קרם ברולה של שוקולד לבן ויסמין עם דובדבנים בליקר

המיטב של מיקי שמו – על השולחן
מי שלא טעם את עוגיות החלבה של מיקי שמו כאילו לא טעם עוגיית חלבה מימיו. עכשיו יש לכם את ההזדמנות להכין את העוגיות האלה – ועוד המון מאפים משובחים – בעצמכם (אבל באמת שנבין אם תעדיפו להמשיך לקנות אותם ב"שמו-הקונדיטוריה").

בראוניז אגוזים ושוקולד לבן
עוגה בחושה עם שזיפים וסוכר חום
טורט מוס שוקולד אפוי

טורט מוס שוקולד של מיקי שמו (צילום: דניאל לילה, מיקי שמו - המיטב, הוצאת על השולחן)
טורט מוס השוקולד של מיקי שמו | צילום: דניאל לילה, מיקי שמו - המיטב, הוצאת על השולחן


קופסת העוגיות שלי – בני סיידא
הספר ה-45 (!) של סיידא, כפרה עליו. כמו תמיד: מתכונים סבירים בפשטותם, שווים לכל אופה חובב, בלי הרבה אתגרים מיוחדים. 100 ומשהו מתכונים, של כל סוג עוגייה שאתם יכולים להעלות על דעתכם.

סהרוני שקדים
עוגיות פיננסייר

עוגת השבוע של "לאישה" – ידיעות אחרונות
מקבץ עוגות השבוע שהתפרסמו ב"לאישה", בניצוחם של קונדיטורים שונים. הספר מחולק לפרקים לפי קושי ההכנה: מעוגות של בין 5 דקות לחצי שעה ועד עוגות ויטרינה שדורשות השקעה מסיבית של זמן ואנרגיה. קלאסי לאמהות ולאנשים שהזמן הפנוי אינו מנת חלקם.

עוגת שוקולד-פטל קפואה
עוגת תפוחים ושוקולד צ'יפס

אין תמונה
טארטלט פירות של רביבה וסיליה

רביבה וסיליה, המתוקים - הוצאת Rest, בשיתוף עם קנטור-מטרסו & יצחק
אוסף מתוקים חגיגי, שיצא לרגל חגיגות 20 השנים למוסד המיתולוגי, ועלה לשלב הגמר בתחרות "GOURMAND – world cookbook award" היוקרתית לספרי בישול, אפייה ויין הנערכת מדי שנה במדריד.
די במבט חטוף בעוגיות המקרון המעטרות את הכריכה בשביל להבין שיש לנו עסק עם ספר סופר-מקצועי, שעשוי בהרבה מאוד רצינות וסטייל. הספר שמעריצי בית הקפה "רביבה וסיליה" חיכו לו שנים (ולא שזה יגרום להם להפסיק לפקוד את המקום).

עוגיות שוקולד צ'יפס
פאדג' שוקולד

ספרי בישול בריא

המטבח הבריא – על השולחן
ממש לא רק לפריקים של אוכל בריא. המון מתכונים, טיפים לבישול בריא ושלל הסברים וטכניקות – בדיוק מה שאתם צריכים אם החלטתם לנסות לאכול טיפ-טיפה יותר נכון. ספר עב כרס, שרק הדפדוף בו יכול לספק שעות של הנאה.

גרנולה שקדים, צימוקים וסילאן
גרנולה שוקולד, אגוזי מלך ומשמשים מיובשים
גרנולה מייפל, גרעינים ופקאן

פשוט בריא/פיליס גלזר – מודן
עוד ספר של בישול בריא, הפעם גם באוריינטציה אקולוגית. את פיליס גלזר באמת לא צריך להציג, ובשביל להבין את איכויותיה הרבות צריך רק להציץ בשלל האינסופי של פעילויותיה בתחום הבישול הבריא עד כה. אישה – וספר – שעושים חשק להשקיע בגוף שלנו.

חזה עוף וברוקולי, מוקפצים ומזוגגים עם קשיו וג'ינג'ר
ספגטי תירס עם אפונה ו"גבינת" ריקוטה צבעונית
סלט טאבולה קינואה