כמה פעמים נתקלתם בפרסומות מפתה במיוחד אבל כשרציתם לקנות את המוצר, גיליתם שיש פער בין מה שהוצע לכם לבין מה שאתם מקבלים בפועל?
כך למשל קרה ללקוח של חברת Yes שדיווח כי קיבל עלון שמפרסם ממיר MaxHD כשבתחתית העלון נכתב כי דמי השכירות הם 14.94 ש"ח בחודש. הלקוח, שהניח באופן טבעי כי הממיר שבתמונה אכן עולה 14 ש"ח, התקשר למוקד השירות אבל אז גילה כי המחיר שפורסם מתייחס בכלל לממיר אחר. ממיר ה-MaxHD עולה יותר. הרבה יותר -לא פחות מ-60 ש"ח בחודש. כמעט פי 5 מהמחיר שפורסם בעלון.

וזהו ממש לא המקרה היחיד. למועצה הישראלית לצרכנות מגיעות אינסוף תלונות על פרסומות מבלבלות. כך למשל סיפרה אחת המתלוננות שראתה בעיתון פרסומת של חנות ובה מבצע של 2 מחבתות במחיר מוזל. כשהגיע לחנות גילתה כי מדובר במחבתות שונות מאלו שפורסמו.

אז מה החוק אומר במקרה כזה? המשמעות של הטייה בפרסום היא כל מעשה או מחדל העלול להטות אתכם בהבדל מהותי כמו מחיר, כמות, איכות המוצר, משקל, מידה, יצרן ועוד. במקרה של הטעייה ניתן לבטל את העסקה או לדרוש פיצוי. אם ההטיה נוגעת למחיר אתם רשאים לדרוש את המחיר שפורסם או את ההפרש.

כמובן שבפועל המפסרמים מוצאים דרכים להגן על הפרסומות שלהם - כך למשל הם כותבים באותיות קטנות ט.ל.ח - טעות לעולם חוזרת, או "התמונה להמחשה בלבד". אך מספר פסקי דין קבעו כי אין בכך בכדי לפטור את העסק מאחריות.