התעלפות ונוסעים שנותרו ברציף: כך נראית שערוריית הצפיפות ברכבת
הצפיפות ברכבות הבוקר גוברת והולכת לנוכח הגידול בהיקף הנוסעים וביטול הסדר ההסעות החיילים. דיווחים גם על הותרת נוסעים ברציפים

הצפיפות הבלתי נסבלת ברכבות הבוקר ממשיכה לתת אותותיה – והביאה הבוקר להתעלפות נוסעת ברכבת בקו נהריה-תל אביב, כתוצאה מהדוחק. הנוסעת איבדה את הכרתה סמוך להרצליה וטופלה על ידי חובש צבאי שנסע בקרון.
בסרטונים שצילם אחד הנוסעים הקבועים ברכבת ניתן לראות את התפוסה המוגזמת בקרונות – בעיקר בימי ראשון, אך לא רק – כשזו מביאה גם להעדר מקומות עמידה. באחרונה, חזרו שוב הדיווחים על הותרת נוסעים על הרציפים – בעיקר בתחנת בית יהושע – מפאת מיצוי כל מקומות העמידה בקרונות.
מראות אלה רווחו ברכבת לפני כעשור – לפני שהרכבת השלימה את תוכנית ההצטיידות האחרונה שלה. על מנת שלא לחזור על המקרים, ולנוכח הגידול הדו-ספרתי הנמשך בהיקף הנוסעים ברכבת ישראל, הוחלט לגבש מול משרד הביטחון הסדר הסעות באוטובוסים עבור החיילים בימי ראשון, במימון משותף של רכבת ישראל.
לפי הערכות עבר, כ-36% מנוסעי הרכבת בימי ראשון הם חיילים – מה שמזניק את העומסים בין 6 ל-10 בבוקר ב-142% בהשוואה לשאר ימי השבוע. ואולם, מחאת הורי חיילים נגד הפניית ילדיהם להסעות באוטובוסים לבסיסים הביאה להתקפלות שר התחבורה, ישראל כ"ץ, והאיסור על חיילים לעלות על רכבות בימי ראשון – בוטל. כיום רק מיעוטם עושה שימוש בהסעות החלופיות.
העומסים הגוברים ברכבת נותנים את ביטויים גם במדד הדיוק הרכבתי. מבדיקת TheMarker עלה באחרונה כי לאחר ארבע שנים רצופות של עלייה במדד הדיוק - ב-2016 נרשמה ירידה ראשונה במדד זה מ-95.3% ל-94.3%. במחצית השנייה של 2016 השיעור הממוצע היה 93%, ואילו דצמבר הסתיים בשיעור הדיוק הנמוך זה שנתיים - 88.7% בלבד. כלומר, כל רכבת שמינית מאחרת ביותר מ-5 דקות בהשוואה ללו"ז.
הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
כתבות נוספות: