אז כמה עוגות דניאל עמית באמת מכרה?
שבוע עבר מאז השקת מותג העוגות החדש של דניאל עמית, Dani's Dream Cake, שהפך לסולד אאוט כבר בהשקה ועורר סערה סביב מחירו – 139 שקלים לעוגה. האם סערת המחיר עזרה להיסטריה או פגעה במכירות?


השקת מותג העוגות החדש של כוכבת הרשת והמתכונאית דניאל עמית, Dani's Dream Cake, הפכה בתוך שעות לאחת הסערות הקולינריות הגדולות של השנה. העוגה – עוגת שוקולד עם גנאש, סוכריות צבעוניות וקופסת פח מעוצבת שנמכרת ב־139 שקלים דרך וולט מרקט בלבד.
אז האם הסערה פגעה במכירות או דווקא הגבירה אותן? מבדיקת mako עולה כי שבוע בדיוק אחרי ההשקה החגיגית אפשר להגיד שמדובר בהצלחה כאשר אלפי עוגות נמכרו. מדובר בנתון חריג לכל הדעות בכל מה שקשור למכירות עוגות בישראל ובפרט עוגת שוקולד פשוטה, שנחשבת לכזאת שלרוב מכינים במטבח הביתי.
מאז הביקורות הקשות עמית לא חסכה את דעתה ממבקריה בשלל סטוריז ברשתות. אחת הביקורות הייתה סביב מחיר העוגה שלה לעומת עוגת שוקולד אחרת של חברת "פיס אוף קייק" שמייצרת גם את העוגה שלה, אך לפי בדיקת mako ההשוואה בין העוגות אינה הגונה.
עמית, שהפכה לסמל של מתכונים פשוטים וזמינים לכל בית ישראלי, שינתה את המשוואה: היא לקחה מתכון ביתי ונוסטלגי לעוגת שוקולד יומולדת, והפכה אותו לחוויה שלמה שכוללת אכילה מקופסת פח ממותגת בצבעי סגול וכתום בכפית: לא רק עוגה, אלא מוצר שיווקי שלם שנועד להצטלם היטב באינסטגרם.
מי שכבר טעמו את העוגה (ישירות מהקופסה עם כפיות) מספרים על חוויה מתוקה, עשירה, לא מתועשת מדי ואפילו ביתית. הגנאש עבה ומרשים, הסוכריות צבעוניות ואולי מעט מוגזמות, והתחושה הכללית היא של עוגת יומולדת קלאסית. מצד שני, רבים מודים – אפשר לאפות עוגה דומה בבית בשליש מהעלות.
עמית עצמה לא מנסה להסתיר את הפוזיציה: המוצר לא נועד רק למלא בטן אלא לייצר חוויה, תוכן ושיחה. וכאן, אין ספק, היא הצליחה. אם לשפוט לפי קצב השיחות, התמונות והתגובות ברשתות החברתיות, דניאל עמית השיגה את מה שכל מותג חולם עליו: עוגה שנמכרת היטב, ומעבר לכך – עוגה שכולם מדברים עליה.