mako
פרסומת

"לא ציפינו שיגיעו אפילו 2,000 איש. כולם עדיין בהלם"

למעלה מ־30 אלף איש, לטענת המארגנים, גדשו את קניון TLV למפגש עם כוכבי היוטיוב, אך ההפקה עצרה את האירוע בעקבות עומס. שובל אליעז, חלק מחבורת ה"סולטיז", על האירוע שיצא משליטה: "לא הייתה חברת הפקה מסודרת ועשינו הכל בעצמנו"

אפרת נומברג יונגר
פורסם:
הקישור הועתק

שובל אליעז, חלק מחבורת ה"סולטיז", עדיין מתקשה להאמין שהאירוע הבוקר (חמישי) באמת קרה להם. לטענתו, מעל 30 אלף איש שפקדו את הקניון משעות הבוקר, בעודם ממתינים לחבורה והשקת השוקולד החדש שלהם, גרמו לכאוס במקום ונאלצו לעזוב את המתחם לאחר שהמשטרה החליטה לעצור את האירוע ולא לקיים אותו.

"החלטנו להרים אירוע פעם ראשונה לקהל שלנו ולהשיק שוקולד שייצרנו. שוקולד כזה עולה בין 20-30 שקלים. החלטנו לחלק אותו בחינם באירוע. המטרה הייתה באמת לייצר אירוע שהוא לגמרי חינמי כי אנחנו יודעים שאירועי יוטיוברים וגיימרים עולים המון כסף, ורצינו גם להיפגש עם מי שלא יכול לשלם", הוא מספר. "זה אירוע ראשון שלנו. רצינו לפגוש בפעם הראשונה את הקהל שלנו ולא ידענו למה לצפות. יום לפני העליתי סרטון לרשת ואמרתי שאני אשמח אם יגיעו 2,000 איש. הגיעו 30 אלף, זה משוגע".

בהתייעצות עם קניון TLV שרגיל לארח יוטיוברים ואומנים אחרים, הם הבינו שהצפי יעמוד על 5,000-10,000 איש. "אמרנו לעצמנו 'מי יגיע לתל אביב ועוד ביום שאין בו רכבות'. בסוף הגיעו אנשים מאילת ומהצפון. אנשים סיפרו שהם ביטלו טיסות כדי להיות נוכחים כאן".

השקת סולטיז
צילום: לין לוי

החבורה הנרגשת הצטלמה עם הקהל שבא לראות אותם עד שהאירוע יצא מכלל שליטה. "באיזשהו שלב המשטרה הגיעה וביקשה מאיתנו לעזוב את המקום. התחננו שיתנו לנו עוד קצת אבל לא הסכימו. הנהלת הקניון, שהעמידה לטובת האירוע 50 מאבטחים וסדרנים הייתה גם בהלם".

פרסומת

האירוע שעלה להם כחצי מיליון שקלים נסגר באחת וכל התפאורה נבזזה, כולל הכספת שהם בנו לטובת הפעילות שיזמו. "לא הייתה חברת הפקה מסודרת ועשינו הכל בעצמנו. זה הקטע שלנו. אחרי הבוקר אני מבין שאנחנו כבר לא יכולים לפעול כמו שפעלנו. חייבים מקום מסודר וגדול כמו מנורה, היכל טוטו או האיצטדיון. אנחנו נפצה את הקהל שלנו. זה הדבר היחיד שאני יכול להיות בטוח לגביו".

ומה עם השוקולד? יש תכנונים למכור אותו ברשתות?
"כרגע לא. הוא באמת יותר לטובת האירוע. רצינו לפנק את הקהל שלנו ולא ציפינו שהאירוע הראשון שלנו אי פעם יראה ככה. אנחנו יוטיוברים. אנחנו לא מתעסקים בלמכור שוקולד ביום יום".

"אם יש משהו שהם הבינו היום זה שהם נמצאים במקום אחר לגמרי ממה שהם תפסו את עצמם", אומר גם מוטי לסרי, מפיק שרגיל לעבוד עם השמות הגדולים בתעשייה ומלווה את הסולטיז. "יהיה אירוע והוא יהיה גדול ומאורגן ומסודר והם יפגשו את הקהל שלהם שוב".

פרסומת
כאוס בהשקת שוקולד
הכאוס בהשקת השוקולד בקניון TLV של חבורת "סולטיז" | צילום: לין לוי, mako

"רצינו לחלק בחינם מאהבה ולא לקחת כסף ממי שלא יכול"

חבורת ה"סולטיז", כוכבי יו טיוב עם למעלה מ-10 מיליון צפיות בחודש לתוכן, כוללת את אורי בן ארי, שובל אליעזר, נוה בר מואב ופז שגיא חברו לקניון TLV על מנת להשיק שוקולד בשני טעמים: קראנץ’ חלב וקראנץ’ דובאי, כאשר בעתיד מתכננת החבורה לצרף טעמים נוספים.

באירוע המדובר הובטח כי כל ילד שיגיע יקבל שוקולד כאשר בעשרה מהשוקולדים יסתתרו עשרה כרטיסי זהב, וכל מי שיקבל את כרטיס זהב יקבל מתנה שווה. בנוסף באירוע תעמוד כספת עם 10,000 שקלים מתנה למי שיצליח לפתוח אותה עם הקוד הנכון.

פרסומת

בעקבות עצירת האירוע הם שלחו לעוקבים שלהם את ההודעה הבאה: אנחנו רוצים להתנצל מעומק הלב בפני כל ההורים והילדים שהגיעו היום לאירוע ההשקה בקניון TLV. לא האמנו שיגיעו עשרות אלפי אנשים - מעל 30,000 - ועוד ביום ללא רכבות".

סולטיז
סולטיז | צילום: ניר סטולו

"לצערנו, מטעמי בטיחות משטרת ישראל נאלצה לסגור את האירוע, ואנחנו מקבלים את ההחלטה של המשטרה בלב כבד כי בטיחות הילדים מעל הכול. ההשקה הייתה אמורה להיות חגיגה של שמחה, אהבה ושוקולד בחינם לכולם. השקענו מעל חצי מיליון שקלים מהכיס שלנו כדי לשמח אתכם, וכואב לנו שלא הצלחנו לעמוד בציפיות, רצינו לחלק בחינם מאהבה ולא לקחת כסף ממי שלא יכול".

פרסומת

"אנחנו לוקחים אחריות מלאה, מבינים את האכזבה והכעס, ומבטיחים לכם: האירוע הבא ייערך במקום גדול, בטוח ומאורגן הרבה יותר - כדי שכל ילד וכל הורה יוכלו ליהנות. אנחנו מעריכים ואוהבים את כל מי שהגיע היום, ומודים לכם על התמיכה, האמון והאהבה. נתקן את העוול הזה - ונדאג לפצות אתכם כמו שמגיע לכם".