mako
פרסומת

"עד כאן!": העלאת המחירים של נספרסו מרתיחה את הרשת

ההתייקרות הקרובה של נספרסו מציפה את אחד הנושאים הרגישים ביותר בצרכנות הישראלית - יוקר המחיה והפער בין עלויות ללקוח למחירי חומרי הגלם. בעוד שהחברה מציגה הצדקות שמבוססות על אינפלציה, ועלייה במחירי סחורות עולמיים, לקוחות רבים לא קונים את ההסבר - ודווקא שוקלים לעבור לחלופות זולות יותר או למכונות טחינה עצמאיות

אפרת נומברג יונגר
פורסם: | עודכן:
קפה נספרסו
קפה נספרסו | צילום: Nespresso
הקישור הועתק

חובבי קפסולות הקפה של נספרסו זועמים. ביום ראשון תייקר החברה את כל הקפסולות המיועדות לשוק הפרטי ב-1.20 עד 2.10 שקלים לשרוול (10 קפסולות), גידול של 4.9%–7%, כשקפסולות ה-Vertuo יעלו בשיעור הגבוה ביותר. זאת על רקע עליית עלויות הייצור ושרשראות האספקה.

לאחר ההתייקרות צפויים מחירי שרוולי Original לעלות בין 23.50-27.40 שקלים ואילו קפסולות Vertuo, הקפסולות שאין להן תחליף בשוק והן קפסולות גדולות יותר, עם כמות קפה טחון גדולה יותר ושיטת חליטה שונה, יעלו בין 25.20 ל-30.70 שקלים.

ההודעה של נספרסו

התגובות הזועמות לא איחרו להגיע ובקבוצות של חובבי קפה כבר חושבים על מעבר למותגים הזולים יותר שבחלקם ניתן למצוא שרוול קפה תמורת 10 שקלים, קניות קפסולות בחו"ל ומעבר למכונות קפה טחון שאומנם יותר יקרות, אלא שבהסתכלות לטווח רחוק מאד הן יותר משתלמות כלכלית.

גל עליות מחירים בשוק הקפה

העלייה במחיר היא חלק מגל גלובלי - מחירי הפולים, בפרט ערביקה, הגיעו לרמות שיא סביב 4.30-4.40 דולר לליברה בשנה האחרונה. שטחי גידול מרכזיים כמו ברזיל (המייצרת כ-31 אחוזים מהתפוקה העולמית) ווייטנאם, נפגעו מרעידות מזג אוויר קיצוניות - בצורות, כפור ושיטפונות - שהביאו לצמצום משמעותי בתפוקה ולאיבוד יבולים. בנוסף, עליית מחיר הדשנים, האנרגיה, הובלה ושכר עבודה עלו וגם הדרמה בים האדום ובתעלת סואץ גרמה לעליית המחיר.

פרסומת

הביקוש לקפה גדל משנה לשנה, בעיקר בשווקים מתעוררים כמו סין והודו, ויוצר עומס על היצע. בנוסף, בארה"ב הוטלו לאחרונה מכסים של עד 50% על יבוא קפה מברזיל, מה שמוסיף לחץ על מחירים ממשתמשי קפה אמריקאים. .

עם זאת, מחירי הקפה לאחרונה נמצאים במגמת ירידה ולמרות זאת המחירים של המוצרים ממשיכים לעלות. גם כשמחירי חומרי הגלם יורדים המחירים נותרים גבוהים ואפילו עולים עוד. בדגני בוקר, למשל, כשמחיר התירס בכל העולם ירד, המחיר של דגני הבוקר בישראל עלה. בטופו - כשמחירי הסויה ירדו, המחיר לצרכן עלה, ועכשיו אנחנו רואים זאת גם במחירי הקפה. רק בחודש שעבר חברת שטראוס העלתה את מחירי הקפה, והיום חברת נספרסו הודיעה על עליית מחירי הקפסולות ב-5.4%.

מנספרסו נמסר בתגובה:
Original
Vertuo
בכ-5.4% בממוצע. העדכון יכנס לתוקפו ב-20 ביולי 2025".