באסם ניסו ליצור פרסומת מחשמלת אך כפי הנראה בחברת הפרסום לקחו את הרעיון צעד אחד קדימה, וגרמו לסערה ברשת. בקמפיין החדש של קבוצת אסם לרטבים לסלט בשיתוף עם השף המוכר עומר מילר, של חברת הפרסום גיתם, נראת בחורה שהיא מחושמלת שוב ושוב על ידי אלקטרודות המחוברות לראשה, בכל פעם שהיא מוסרת עובדה לא נכונה לגבי הרוטב. עד לסוף הסרטון שיערה סתור והיא מפוייחת, כתוצאה ממספר ההתחשמלויות הרב. האישה נראת מפוחדת ומי שמחזיק בשלט המפעיל את ההבזק החשמלי הוא השף מילר בעצמו.

עוד ב-mako כסף:

גולשים רבים התרעמו על השימוש באלימות שבסרטון, שעלה ברחבי הרשת בתחילת החודש. הסרטון שעלה ביוטיוב זכה ללמעלה מחצי מילין צפיות אולם חלק ניכר מהתגובות לסרטון היו שליליות; "איך אתם מעזים בתור חברה לפרסם פרסומת כזו פוגענית מבזה ומזעזעת? תתביישו לכם", "חישמול של אישה זה לא מה שיגרום לאנשים לקנות את המוצר שלכם", "מזעזע, תורידו את הפרסומת. חשבתם מה יקרה אם ילדים קטנים יראו את זה?" ואף קריאות "להחרים את המוצר ולהסיר את הפרסומת הזו שנותנת לגיטימציה לאלימות נגד נשים".

גם בעמוד הפייסבוק של אסם 'בישולים' הופיעו תגובות זועמות רבות כמו "עם הפרסומת המזעזעת שלכם המאפשרת להראות כיצד ניתן לפגוע בנשים (מה הקשר לרוטב?) - אין סיכוי שארכוש את הרוטב שלכם".

בשבועות האחרונים עומדת אסם בחזית מאבק מתוקשר נוסף, של משרד הבריאות נגד צריכת מזון לא בריא בכלל וחטיפים בפרט. כחלק מהמהלך העלה משרד הבריאות קמפיין, שיצא נגד אכילת חטיפים, בשל היותם מכילים כמויות רבות של נתרן, ובסרטון מופיעות תמונות של חטיפי אסם בהם במבה ובייגלה. אומנם המשרד 'התקפל' והוריד את הקמפיין מהאוויר מוקדם מהמתוכנן, אך הוא יצר הד ציבורי גדול.

בטרם פרצה המחאה בפייסבוק, באתר אייס דווקא בחרו בשבוע שעבר בפרסומת של אסם כאחת מחמש הטובות ביותר ברשת.

מאסם נמסר בתגובה כי "מטרת הקמפיין הייתה להעביר בדרך הומוריסטית שאין צורך לשקר או להתבייש בשימוש ברוטב שף כבסיס להכנת סלטים טעימים וחגיגיים. קיבלנו הרבה מאוד תגובות חיוביות ואוהדות. אנו מצטערים אם מישהו נעלב מהפרסומת, שהרי לא זו הייתה המטרה. הקמפיין תוכנן לשבועיים ומסתיים היום".

יש לכם תלונה צרכנית? כתבו אלינו money@mako.co.il

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:
בכנסת רוצים להגדיל את יחידת מימון הבחירות
עובדים בשגרירויות: "נאלצנו לחתום על התחייבות לא לשבות"