האוסקר עוד לפנינו, אבל התענוג האמיתי של עונת הפרסים הסתיים ממש לא מזמן: טקס פרסי הראזי (פטל הזהב) ה-35 – שחגג את כל מה שרע, גרוע ומביך בהוליווד, נערך הלילה (שבת). המנצח הגדול היה, כצפוי, קירק קמרון, על "Kirk Cameron's Saving Christmas" (שמתגאה בלא פחות מ- 0% אחוזי טריות באתר המבקרים "Rotten Tomatoes"). קמרון זכה בפרס הסרט הגרוע ביותר, השחקן הגרוע ביותר והתסריט הגרוע ביותר. אפילו פרס הצמד הגרוע ביותר הוענק לקמרון ולאגו שלו – הם ניצחו בקטגוריה את סת' מקרפלן ושרליז ת'רון ואת ג'ייסון סיגל וקמרון דיאז.

קמרון דיאז זכתה בפרס השחקנית הגרועה ביותר של השנה, על משחקה בקומדיה הכושלת "סקס טייפ". דיאז הייתה מועמדת גם לפרס שחקנית המשנה הגרועה ביותר (על התפקיד הנוראי שעשתה ב"אנני"), אבל לשמחתה, מייגן פוקס קיבלה את הכבוד המפוקפק ("צבי הנינג'ה").

מייקל ביי נבחר לבמאי הגרוע ביותר על "רובוטריקים 4" וקלסי גרמר לשחקן המשנה הגרוע ביותר – על ארבעה תפקידים גרועים שעשה השנה (ביניהם אחד ב"רובוטריקים 4"). בן אפלק זכה בפרס שחקן הראזי המשתקם  - פרס חדש שמציין לטובה שחקנים שזכו בראזי ואחר כך הקפידו יותר בבחירות התפקידים שלהם. יש לנו תחושה שאפלק עוד יזכה בראזי מן השורה בקרוב (אולי על "באטמן נגד סופרמן" החדש?).

בן אפלק באטמן (צילום: Warner Bros)
הזוכה הגדול של הטקס הבא? | צילום: Warner Bros

אתמול הוענקו גם פרסי האינדי ספיריט לקולנוע עצמאי - פרסים לגיטימיים יותר מהראזי, ומשעממים הרבה יותר הסרט "בירדמן" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר וריצ'רד לניקלייטר ("התבגרות") בפרס הבמאי הטוב ביותר – מה שאומר שהמירוץ לאוסקר צמוד מתמיד. מייקל קיטון ("בירדמן") זכה בפרס השחקן הטוב ביותר וג'וליאן מור ("עדיין אליס") בפרס השחקנית, וכמעט אין שום סיכוי שלא יקבלו את הכבוד הזה גם הלילה, באוסקר.

עוד ב-mako תרבות: