כבר הרבה זמן לא הזדמן לנו לדווח על סרט שהצליח לשבור שיא הכנסות בקיץ 2019. וכשאנחנו אומרים "הרבה זמן", אנחנו מתכוונים, כמובן למשהו כמו שלושה-ארבעה ימים, כי אפשר אמנם להתווכח על איכויותיהם הקולנועיות של שוברי הקופות השנה, אבל קשה מאוד להתווכח על כך שהם, נו, שוברים קופות. והפעם תורו של "ספיידרמן: רחוק מהבית", הסרט השני במותג "ספיידרמן" המחודש של מארוול ודיסני, והסרט ה-23 ביקום הקולנועי של מארוול. הסרט מופץ ונוצר גם בשיתוף אולפני סוני, שהפיקו את סרטי "ספיידרמן" הקודמים (כלומר, את סרטי "ספיידרמן המופלא" עם אנדרו גארפילד בתפקיד הראשי, וכן את טרילוגיית ספיידרמן מראשית שנות האלפיים, בכיכובו של טובי מגווייר), ובסוף השבוע, הוא חצה רף הכנסות של 1,109,000,000 דולרים - והפך לסרט המצליח ביותר של אולפני סוני. כן-כן, הכוח של מארוול ודיסני חזק כל כך, שהם מצליחים להביא גם אולפנים מתחרים לשיאי הכנסות חסרי תקדים.

המחזיק הקודם בתואר הסרט הכי מכניס של אולפני סוני היה "סקייפול", הסרט הלפני אחרון בסדרת ג'יימס בונד, שיצא ב-2015 והכניס 1.108 מיליארד דולרים, שהם, נכון מאוד, מיליון דולרים פחות מ"רחוק מהבית". העובדה ש"ספיידרמן" החדש עדיין מוקרן באולמות הקולנוע פירושה גם שהפער הזה רק יגדל. ואם לא יגדל בעצמו, מארוול תדאג להגדיל אותו באופן מלאכותי. בדומה לצעד שעשתה בשעתו עם "הנוקמים: סוף המשחק", מארוול מתכננת להפיץ מחדש את הסרט באולמות הקולנוע בארצות הברית בסוף אוגוסט, כדי להעניק להכנסותיו דחיפה נוספת, ולגרום לו לעבור רף הכנסות של 400 מיליון דולרים בארצות הברית (נכון לסוף השבוע האחרון, הוא הסתפק בסכום של 376 מיליון, ועיקר הכנסותיו הגיעו בטריטוריות הבינלאומיות). נזכיר רק של"סוף המשחק" זה עבד היטב, ושההפצה המחודשת שנערכה לסרט, שלוותה גם בכמה סצנות חדשות וזניחות להפליא, עזרה לו לעבור את "אווטאר", ולהפוך לסרט המכניס ביותר בכל הזמנים.

"רחוק מהבית" הוא גם, לעת עתה, הסרט הראשון שדיסני איננה המפיקה היחידה שלו שחוצה את רף ההכנסות של מיליארד דולרים השנה (ובואו נודה באמת, בלי דיסני הוא לא היה עושה זאת), הוא שיאן ההכנסות לסוף השבוע היוקרתי של ה-4 ביולי, יום העצמאות של ארצות הברית ומשבצת מבוקשת ליציאתם של שוברי קופות פוטנציאליים. זהו גם הסרט הראשון, והוא הסרט השני המצליח ביותר בשוק הסיני לשנת 2019. מי במקום הראשון, שאל אף אחד? נענה בכל זאת - "הנוקמים: סוף המשחק", אלא מה. כל ההישגים האלה משפרים מאוד את סיכוייו של ספיידי לקבל סרט המשך נוסף, אם כי סרט כזה עדיין לא הוכרז באופן רשמי על ידי אולפני מארוול. טום הולנד, שמגלם בסרטי מארוול את פיטר פארקר/ ספיידרמן חתום על חוזה שמחייב אותו להופיע בשישה סרטים, ועד כה הוא הופיע רק בחמישה. כמו כן, עלילת הסרט מסתיימת בצורה שרומזת בכבדות על כך שלתסריטאי הסרטים יש עוד סיפורים רבים לספר, ולא סביר שירצו להזניח את התרנגולת הזו, וביצי הזהב שהיא מטילה (וליתר דיוק, את העכביש הזה, ואת ביצי הזהב וכו').