טרילוגיית "האביר האפל" של כריסטופר נולאן הגיעה לסיומה בשנה שעברה עם "עלייתו של האביר האפל", ובכך חתמה את הפרק המוצלח ביותר בהיסטוריה של איש העטלף בקולנוע. מעבר למיליארדי הדולרים שגרפו הסרטים ברחבי העולם, גם קהילת המבקרים קיבלה אותם באהדה גדולה (כשמעל כולם עומד הסרט השני בסדרה). מאז התבשרנו כבר על הפרק הבא בחייו של באטמן ועל האיש שיגלם אותו, אבל רגע לפני עידן בן אפלק נותרה עוד שאלה פתוחה אחת מעידן כריסטיאן בייל.

הגימיק המזוהה ביותר של תקופת בייל היה הקול הצרוד שבו השתמש השחקן בכל פעם שלבש את חליפת העטלף. העניין הזה הפך מצד אחד לסוג של סמל מסחרי ומנגד שימש מטרה לאינספור בדיחות ופארודיות על הנושא. בימים אלה משחררים אולפני וורנר את מארז הבלו ריי השלם של הטרילוגיה ובתוכו כמה וכמה בונוסים למעריצים. אחד מהם הוא האודישן של בייל לתפקיד באטמן, שם נולד גם הקול שילווה אותו לאורך הסדרה.

עלייתו של האביר האפל
נודניקים, תמיד מפריעים לי באמצע התה
"המבחן לתפקיד מהסוג הזה לא עוסק באיכות משחק או כימיה או שום דבר מהסוג הזה", מסביר נולאן עצמו שמקריין את הקטע בו נראה בייל כשהוא לבוש בחליפה ששימשה את ואל קילמר. את תפקיד רייצ'ל דוז, אגב, גילמה באודישן לא אחרת מאשר איימי אדמס, שעשתה זאת כטובה אישית למפיקים. "העניין כאן הוא להביא משהו ייחודי לדמות האיקונית הזאת. כריסטיאן הבין שאי אפשר לתת כאן הופעה רגילה. כדי שאנשים לא יפקפקו בחליפה, האנרגיה של הדמות צריכה לצאת ממנה בדרך אחרת. אני חושב שלקול שכריסטיאן בחר בו היה משקל גדול בבחירה שלו. הוא החליט שלבאטמן ולברוס וויין צריך להיות קול שונה, וזה התאים לשוני במראה שלהם והסביר למה אנשים לא הצליחו לזהות אותו".

האם גם בן אפלק ימשיך את הטרנד הצרוד כשיתמודד ראש בראש מול סופרמן? נשארו לנו קצת פחות משנתיים לגלות. 

>> בואו לפייס שלנו