"מצוד לילי" 

מה זה? שוטר עם קשרים בעולם התחתון הופך לחלק מההנהלה של מועדון לילה אפל במסגרת חיפושים אחר בנו  שנחטף. נשמע גנרי, נכון? אבל:

מי שם? ג'יימי פוקס מככב, שזה קטע; אנחנו לא בדיוק יודעים מה התפקיד של מישל מוינהאן, אבל היא אף פעם לא חדשות רעות; והבמאי השוויצרי באראן בו אודאר אמנם לא הספיק המון, אבל הוא כן הספיק את "Who Am I" –– סרט שכבש בצדק את פסטיבלי המד"ב/אימה בשנת 2014.

למה אנחנו מחכים לזה? כי הימור פרוע אחד חייבים לקחת. אז הכסף שלנו הוא על ג'יימי פוקס בתפקיד הברנש  הקשוח.

מתי: ב-13 בינואר בארה"ב, אצלנו - יום קודם לכן

"המקום בינינו" 

מה זה? בשנה של סרטי מדע בדיוני ענקיים, אולי דווקא זה הקטן גדול יהיה. הסיפור, בכל מקרה, מדבר אלינו בשפה שאנחנו אוהבים: נער שגדל במאדים ומעולם לא ביקר בכדור הארץ מגיע לראשונה אל פלנטת הבית שלל האנושות כדי למצוא את אביו האובד.

מי שם? אסא בטרפילד ("הוגו") הוא ילד המאדים, בריט רוברטסון היא הנערה המקומית שמנסה לעזור לו. במאי:  פיטר צ'לסום.

למה אנחנו מחכים לזה? בגלל הסיפור ובגלל צ'לסום, שתמיד-תמיד נזכור לו לטובה את "בדיוק כשהתאהבנו"

מתי: ב-2 בפברואר בישראל.

 

"טריינספוטינג 2"

מה זה? סרט ההמשך לקלאסיקת הניינטיז "טריינספוטינג". לפני שתביעו תרעומת לאמור "אל תיגע לי בקלאסיקה", יש לציין שזה מבוסס על ספר ההמשך שכתב ג'ון הודג' - המחבר של "טריינספוטינג" בכבודו ובעצמו. עם זאת, לגרסה הספרותית של הסיקוול יש שם יותר מגניב: "פורנו".

מי שם? כל מי שהיה ב"טריינספוטינג" - החל ביואן מקגרגור, עבור ברוברט קרלייל וכלה בבמאי דני בויל.

למה אנחנו מחכים לזה? בגלל ההתגייסות של כל המעורבים במקור, וגם בגלל שרבאק - אנחנו אופטימיים אפילו לגבי ההמשכון של "בלייד ראנר". אז עם כל הכבוד ל"טריינספוטינג", כן?  

מתי: ב-23 בפברואר בישראל.

"לוגאן"

מה זה: הכוכב הבלתי מעורער של סדרת "אקס-מן", וולברין, חוזר לסרט סולו שלישי, הפעם באווירה כבדה ורצינית יותר. לוגאן מתחיל להזדקן וכישורי הריפוי המהיר שלו נשחקים. הוא מקבל לידיו את האחריות לדאוג לילדה בשם לורה, המתוארת כ"דומה מאוד" ללוגאן עצמו.

מי שם: יו ג'קמן, כמובן, פטריק סטיוארט כפרופסור אקס ודפני קין בתור לורה. ישתתפו גם סטיבן מרצ'נט ("המשרד" הבריטי, "ניצבים") ובויד הולברוק ("נרקוס").

למה אנחנו מחכים לזה: מעניין לראות את הפרנצ'ייז הממוחזר הזה מנסה משהו שונה ואת יו ג'קמן עושה תפקיד של ממש. אחרי סרט סולו אחד מחריד ואחד בינוני ונשכח, מגיע לדמות הזו סרט אחד ראוי שיצדיק את כל התת סדרה.

מתי: ב-2 במרץ בישראל.

"The Lego Batman"

מה זה: האביר האפל בגרסת הלגו הוא עשיר מפונק ומרוכז בעצמו, שמאמץ ילד יתום ואפילו לא זוכר את זה ביום למחרת. בעזרת בנו המאומץ החדש, באטמן יוצא להילחם בשלל הנבלים של גותהאם סיטי.

מי שם: וויל ארנט הוא שוב באטמן, מייקל סרה הוא רובין, זאק גאליפנאקיס וג'ני סלייט הם הג'וקר והארלי קווין, רוזריו דוסון היא באטגירל, ראלף פיינס הוא אלפרד ומריה קארי היא ראש העיר.

למה אנחנו מחכים לזה: באטמן היה הדבר הכי טוב ב"סרט לגו", הטריילר מעולה, הקאסט מטורף. אחרי הבאטמן המדכא של בן אפלק ממש מגיע לנו פיצוי, רצוי כזה שלוקח את הדמות ואת העיר גותהאם קצת פחות ברצינות ממה שהתרגלנו. זוכרים שהסדרה המצוירת בכלל הייתה מצחיקה?

מתי: ב-6 באפריל בישראל.

 

"שומרי הגלקסיה 2"

מה זה: המשך מתבקש לסרט הכי מרים ביקום מארוול. השומרים עומדים בפני אתגרים חלליים חדשים ובמקביל מנסים לחשוף את עברו המסתורי של המנהיג, פיטר קוויל, כל זאת לצלילי מיקסטייפ נוסף של להיטי עבר על גבול הקיטש.

מי שם: כל כוכבי הסרט הקודם חוזרים + קורט ראסל + סילבסטר סטאלון + אליזבת' דביקי ("מנהל הלילה", "שם קוד מ.ל.א.ך").

למה אנחנו מחכים לזה: אם כבר עוד סרט של מארוול, שיהיה אופרת חלל עם מוזיקה כיפית ואקשן כיפי אפילו יותר. וגם - בייבי גרוט!

 מתי: ב-4 במאי בישראל.

"משמר המפרץ"

מה זה: בנות בבגדי ים כתומים רצות בחוף עם גלשנים קטנים: דה (סלואו) מושן פיקצ'ר.

מי שם: דה רוק, זאק אפרון, שרלוט מקיני, אלכסנדרה דדריו, קלי רורבך והופעות אורח מתבקשות של פמלה  אנדרסון ודייוויד הסלהוף. על כל זה מנצח סת' גורדון ("איך להיפטר מהבוס").

למה אנחנו מחכים לזה? ע"ע "האיש השווה מיליארדים" - אם זה יצחיק, זה *ממש* יצחיק.

מתי: ב-12 במאי בישראל.

 

"הונוסע השמיני: קובננט"

מה זה? סרט ההמשך ל"פרומתאוס", שמצדו היה פריקוול לא רשמי לסדרת "הנוסע השמיני". העלילה מתוקצרת כנחיתה על כוכב שנראה כמו גן עדן ומתברר שהוא הכי גיהנום. 

מי שם? נומי ראפאס ומייקל פסבנדר חוזרים, קתרין ווטרסטון וג'יימס פרנקו מצטרפים. אה, ורידלי סקוט מביים, אבל זה לא באמת סותר את מה שכתבנו הרגע.

למה אנחנו מחכים לזה? בניגוד ל"פרומתאוס", הפעם אשכרה רואים בפוסטר את החייזר מסדרת "הנוסע השמיני". זאת הפעם הראשונה שסקוט מתעסק בזה מאז המקור מ-1979 שעשה לו את הקריירה, אז הפעם הוא לפחות יתאמץ.  

מתי: ב-18 במאי בישראל.

"וונדר וומן"

מה זה: סרט שכולו מוקדש לדמות היחידה שבאמת עבדה ב"באטמן נגד סופרמן". סיפורה של דיאנה/אשת חיל כפי שטרם סופר בקולנוע - בשיאה של מלחמת העולם הראשונה, נסיכת האמזונות עוזבת את ביתה המבודד באי סודי ונחשפת לחייהם של בני האדם.

מי שם: תפקיד ראשי גדול ראשון לגל גדות, כריס פיין כטייס קרב אמריקאי, קוני נילסן ורובן רייט כאמזונות.

למה אנחנו מחכים לזה: כמובן שגל גדות וכל זה, אבל גם הטריילר נראה מלהיב מאוד. אנחנו מנסים להישאר אופטימיים ולהאמין, כנגד כל הסיכויים, שפעם אחת די.סי יצליחו לעשות משהו כמו שצריך.

מתי: ב-1 ביוני בישראל.

 

"המומיה"

מה זה: ריבוט של סרטי "המומיה" שעבדו כל כך חזק בניינטיז, ובעיקר צעד ראשון במה שאמור להיות יקום קולנועי חדש – יקום המפלצות של "יוניברסל", עם ואן הלסינג ופרקנשטיין והאדם הבלתי נראה ואפילו דוקטור ג'קיל. אנחנוו מעריכים בזהירות שהוא יביא איתו את מיסטר הייד.

מי שם: טום קרוז מככב, סופיה בוטלה ("קינגסמן", עליו תקראו עוד בהמשך) היא המומיה, אלכס קורצמן – בדרך כלל  מפיק וכותב - מביים.

למה אנחנו מחכים לזה? כי כשאולפן בסדר גודל של יוניברסל מסתער על יקום קולנועי חדש, הוא לא עושה את זה  לפני שיש לו ספתח ממש חזק ביד. וחוץ מזה הטריילר ממש אחלה.

 מתי: ב-9 ביוני בארה"ב.

"The Book of Henry"

מה זה? עוד סרט קטן במונחים הפקתיים, עוד סיפור שנשמע לנו כמו התחלה של דבר טוב: איך זה מרגיש להיות  אם חד הורית של ילד המאובחן כגאון שאין דברים כאלה?

מי שם? נעמי ווטס היא האימא וג'ייקוב טרמבליי הוא הילד – וכן, זה אותו טרמבליי שהיה כל כך טוב ב"חדר". אבל  עדיין, האס האמיתי בשרוול הספציפי הזה הוא הבמאי קולין טרבורו.

למה אנחנו מחכים לזה? כאמור, טרבורו. אם הברנש הזה החליט שבין "עולם היורה" ו"מלחמת הכוכבים 9" הוא משחיל דרמה קאמרית לכל המשפחה - אנחנו רוצים לראות אותה.

מתי: ב-16 ביוני בארה"ב.

"ספיידרמן: השיבה הביתה"

מה זה: אחרי חמישה סרטים מבאסים מבית סוני, איש העכביש חוזר הביתה, ליקום הקולנועי של מארוול. פיטר פארקר בן ה-15 מנסה לאזן בין הלימודים בתיכון לבין חייו הסודיים כגיבור על, בעזרתו של המנטור טוני סטארק (יענו איירון מן).

מי שם: הכוכב העולה טום הולנד כספיידי, רוברט דאוני ג'וניור, מריסה טומיי בתור הדודה מיי, כוכבת הילדים זנדאיה כחברתו ללימודים של פיטר וגם דונלד גלובר ("אטלנטה") וטוני רבולורי ("מלון גרנד בודפשט"). מייקל קיטון בתפקיד בירדמן, כלומר, הוולצ'ר.

למה אנחנו מחכים לזה: הופעת האורח של ספיידרמן ב"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" הייתה הגשמת חלום למעריצים הכבדים של הדמות והפרנצ'ייז - מצחיקה וכיפית ממש כמו בקומיקס והסדרה המצוירת. התוספת של סטארק לתמונה מלהיבה מאוד, וגם ההחלטה לוותר על דמויות שכבר נטחנו בסרטים הקודמים כמו מארי ג'יין, גוון סטייסי והגובלין.

מתי: ב-6 ביולי בישראל.

"דנקרק"

מה זה? אחד הדברים המוזרים שקרו במלחמת העולם השנייה היה "נס דנקרק", מבצע הפינוי של מאות אלפי חיילים בריטים וצרפתים מהעיר הנצורה דנקרק שבצפון צרפת – מתחת לאף של הנאצים או תוך העלמת עין מצדם. ועכשיו עשו מזה סרט.

מי שם? הבמאי הוא כריסטופר נולאן ("התחלה", "בין כוכבים", סדרת "באטמן"). מככבים טום הארדי וקנת בראנה.

למה אנחנו מחכים לזה? נולאן והארדי בסרט מלחמה, מה כבר יכול להשתבש.

מתי: ב-20 ביולי בישראל.

"ולריאן ועיר אלף הכוכבים"

מה זה? הטריילר הכי מרהיב של החודשים האחרונים ועיבוד לסדרת הקומיקס מאת פייר כריסטין ואייר ז'אן קלוד. הסיפור העתידני הוא על סוכני הביון ולריאן ולורלין, שנשלחים לעיר אלפא – אוטופיה רב תרבותית ורב גזעית שעומדת תחת איום מיידי.

מי שם: לוק בסון מביים, קארה דלווין ודיין דיהן מככבים.

למה אנחנו מחכים לזה? כי בסון חייב לנו סרט מדע בדיוני ראוי לשמו מאז "האלמנט החמישי" הכה מבאס, כי ב"לוסי" הוא הוכיח שעוד נשאר בו משהו מהקסם הישן (בכל זאת, זה האיש שביים את "ניקיטה" ואת "לאון"), כי שפכו כאן תקציב של 180 מיליון יורו וכי רבאק – זה עם קארה דלווין.

מתי: ב-20 ביולי בישראל.

"המגדל האפל"

מה זה? עיבוד קולנועי לסדרת הרומנים מאת סטיבן קינג, שבעצמו מתייחס אליה כאל פסגת יצירתו. זה סיפור אפי על דמות בשם רולנד המכונה "האקדוחן", ועל המסע הסיזיפי שלו לעבר המגדל האפל – מקום שאיכשהו קושר ביחד את כל העולמות ואת כל היקומים.

מי שם? אידריס אלבה הוא האקדוחן. גם מתיו מקונוהיי בפנים והבמאי הוא הדני ניקולאי ארסל ("סיפור מלכותי").

למה אנחנו מחכים לזה? יש לכם בעיה בהפנמת הנקרא? אידריס! אלבה! הוא! האקדוחן!

מתי: ב-27 ביולי בישראל.

 

המגדל האפל (צילום:  יחסי ציבור )
אידריס אלבה הוא לא סיבה מספיק טובה?. מתוך "המגדל האפל" | צילום: יחסי ציבור

"בייבי דרייבר"

מה זה: מותחן אקשן קיצי מבית היוצר של אדגר רייט, המאסטר מאחורי "מת על המתים", "סקוט פילגרים" ועוד. נהג מילוט צעיר וחובב מוזיקה מסתבך קשות כששוד בנק בהשתתפותו משתבש.

מי שם: אנסל אלגורט ("אשמת הכוכבים", "מפוצלים") הוא בייבי, לילי ג'יימס ("סינדרלה") היא חברתו, ג'יימי פוקס, ג'ון האם וקווין ספייסי הם עבריינים חינניים.

למה אנחנו מחכים לזה: אדגר רייט הוא אחד הבמאים הכי מלהיבים והכותבים הכי שנונים בעולם. הקאסט מבטיח במיוחד והעלילה מבוססת על וידיאו קליפ, אז כבר אפשר להמר שזה יהיה כיף אדיר לאוהבי מוזיקה.

מתי: ב-10 באוגוסט בישראל.

 

בייבי דרייבר (צילום:  יחסי ציבור )
מתוכננת להיות כיף אדיר לאוהבי מוזיקה באשר הם. "Baby Driver" | צילום: יחסי ציבור

"It"

מה זה: עיבוד חדש לרומן האימה של סטיבן קינג, שכבר עובד לטלוויזיה וגרם לדור שלם לפחד (או לפחד קצת יותר) מליצנים. שבעה ילדים נרדפים על ידי מפלצת מרושעת, שמופיעה בדמות הפחדים הכי גדולים שלהם. 

מי שם: ביל סקארסגארד בתור הליצן וכל מיני ילדים.

למה אנחנו מחכים לזה: לפניוויז יש מקום של כבוד בפנתיאון הנבלים של ז'אנר האימה, כך שכל חובב הבהלות ממוצע כבר מסוקרן לדעת איך תראה גרסת שנות האלפיים של התפלץ הזה.

מתי: 8 בספטמבר בארה"ב.

 

IT (צילום:  יחסי ציבור )
רודף אתכם מאז 1990. "IT" | צילום: יחסי ציבור

"Kingsman: The Golden Circle"

מה זה? לא יודעים בקשר אליכם, אבל אנחנו מתים על "קינגסמן: השירות החשאי". עכשיו מגיע סרט ההמשך, ולא רק שהקאסט והבמאי נשארו במקומם, אלא שהם מקבלים חתיכת חיזוק רב-כוכבי.

מי שם? אז כאמור מתיו ווהן שוב מביים, טרון אגרטון וקולין פירת' שוב מככבים, והצוות המסייע כולל את צ'נינג טייטום, ג'ף ברידג'ס, ג'וליאן מור, האלי ברי ו–Wait for it-אלטון ג'ון.

למה אנחנו מחכים לזה? "קינגסמן" הרגיש כאילו הוא רק גירד את הפוטנציאל של עצמו. מתים מסקרנות לראות  מה יקרה כשהוא יחזור להתגרד.

מתי: ב-5 באוקטובר בישראל.

 

"בלייד ראנר 2049"

מה זה? 34 שנים אחרי "בלייד ראנר" מגיע סרט ההמשך, והטיזר טריילר כבר עושה לאנשים מסוימים צמרמורת  (ולאחרים בחילה. בכל זאת, "בלייד ראנר", חרדת קודש).

מי שם? ראיין גוסלינג ורובין רייט לצד הריסון פורד, שחוזר לגלם את דקארד, הבלייד ראנר המקורי.

למה אנחנו מחכים לזה? כי הבמאי הוא דני וילנב, שהעיף לנו את המוח ב"המפגש" (ועוד קודם ב"סיקאריו"). וגם כי הבמאי הוא *לא* רידלי סקוט, שאמנם ביים את המקור, אבל בואו – האיש לעולם לא מפספס הזדמנות לאכזב.

מתי: ב-5 באוקטובר בישראל.

"קוקו"

מה זה: הסרט הבא של פיקסאר, שיביים לי אנקריץ' ("צעצוע של סיפור 3"). בן למשפחת סנדלרים מקסיקנית, האוסרת לחלוטין על נגינת מוזיקה, גונב את הגיטרה של מוזיקאי נערץ ומנוח. הגיטרה שולחת אותו למסע מוזר בעולם המתים.

מי שם: גאל גרסיה ברנל, בנג'מין בארט ("חוק וסדר"), רנה ויקטור ("העשב של השכן") והילד אנטוני גונזלס בתפקיד הראשי.

למה אנחנו מחכים לזה: סרט חדש של פיקסאר, בייחוד כזה שאיננו המשכון, הוא תמיד בשורה טובה. פולקלור יום המתים המקסיקני כבר היה כר פורה ליצירות צבעוניות ומעניינות, והזווית של פיקסאר על הסגנון והרעיונות הללו מסקרנת מאוד.

מתי: ב-30 בנובמבר בישראל.

 

קוקו פיקסאר (צילום:  יחסי ציבור )
גם פיקסאר, גם פולקלור מקסיקני וגם גאל גרסיה ברנל - מה רע? מתוך "קוקו" | צילום: יחסי ציבור

"מלחמת הכוכבים 8"

מה זה: חזרה לסדרה כסדרה אחרי הספין-אוף "רוג אחת".

מי שם: הצוות של "הכוח מתעורר", מינוס הריסון פורד, פלוס טום הארדי, ועם מה שמסתמן כהופעה משמעותית של מארק המיל כלוק סקייווקר – שכזכור, הגיח רק בשניות האחרונות של "הכוח". השינוי הכי משמעותי הוא בעמדת הבמאי, עם ריאן ג'ונסון האדיר ("לופר", "בריק") במקום ג'יי.ג'יי אברמס, ומאחורי הקלעים יש וואחד נקודה ישראלית בדמות המפיק רם ברגמן. ויש בזה צדק פואטי, כי האיש נולד בראשון לציון - העיר שנתקיימה בה אמרתו של לוק סקייווקר על כוכב הבית שלו: "אם יש מרכז בוהק ליקום, זאת הנקודה הכי מרוחקת ממנו".

למה אנחנו מחכים לזה? שני מבקרי קולנוע יש במאקו. שניהם אנשי סטאר וורז מובהקים ושניהם התבאסו מ"רוג אחת". הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להיות פסימיים הפעם, לא משנה כמה מדגדג להם למלמל את המנטרה "יש לי הרגשה רעה בקשר לזה".

מתי: ב-14 בדצמבר בישראל.

"The Six Billion Dollar Man"

מה זה? עיבוד קולנועי ומודרניזציה לסיפורו של סטיב אוסטין, האיש הביוני שנקרא במקור הטלוויזיוני האמריקאי "The Six Million Dollar Man" (האיש השווה מיליונים). והקטע העצוב הוא שכוח הקנייה של 6 מיליון דולר באייטיז הוא אשכרה לא רחוק מ-6 מיליארד דולר של היום.

מי שם? מארק וולברג לא רק מככב אלא נחשב לרוח החיה של הפרויקט, קצת כמו ראיין ריינולדס ב"דדפול". מביים הארגנטינאי דמיאן סיפרון ("סיפורים פרועים").

למה אנחנו מחכים לזה? כי אם זה ייעשה במידת ההומור שתמיד חסרה למקור, זה יכול להיות פשוט אדיר.

מתי: עוד לא פורסם (ככל הנראה, בסוף 2017).